شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

وارن بافت (Warren Buffett) مدیرعامل شرکت برکشایر هَتوی (BerkshireHathaway) موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم است که نامش به‌طور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. شرکت برکشایر هتوی در زمینه‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری‌های متنوع، املاک و ارائه انواع خدمات بیمه مانند بیمه اموال، بیمه سلامت و بسیاری از انواع بیمه‌ها فعالیت دارد. وارن بافت نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران دنیاست، بلکه یکی از موفق‌ترین کارآفرینان نیز به شمار می‌آید.

57856799

ثروت این سرمایه‌گذار، طبق آنچه نشریه فوربس منتشر کرده 72/3میلیارد دلار است. وارن بافت سرمایه‌گذاری را خیلی زود و به شیوه‌ای غیرمنتظره آغاز کرد. یکی از نخستین سرمایه‌گذاری‌هایش در دبیرستان بود، هنگامی او و دوستش یک ماشین پین‌بال (pinball) دست‌دوم به قیمت 25دلار خریدند و در یک آرایشگاه نصب کردند. مشتریان آرایشگاه از این دستگاه بازی استقبال زیادی کردند، بنابراین این زوج کارآفرین سودی را که به دست می‌آوردند، دوباره برای خرید ماشین‌های پین‌بال بیشتر سرمایه‌گذاری کردند و توانستند هشت ماشین در مغازه‌های مختلف نصب کنند. سرانجام آنها کسب‌وکارشان را فروختند و بافت با سود به دست آمده از کارش سهام خرید و سپس در کسب‌وکار دیگری سرمایه‌گذاری کرد. در آن زمان او 26 سال داشت و دارایی‌اش 1/4میلیون دلار بود. درس‌های زیادی از این سرمایه‌دار می‌توان آموخت که به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم.

هرگز در کسب‌وکاری سرمایه‌گذاری نکنید که آن را نمی‌فهمید

اگر تنها یک درس باشد که بتوانید از وارن بافت یاد بگیرید این است؛ هرگز در کسب‌وکاری سرمایه‌گذاری نکنید یا وارد کسب‌وکاری نشوید که واقعا درک درستی از آن ندارید. وقتی وارن بافت، برکشایر هتوی، یک کارخانه نساجی ورشکسته را خرید و آن را تبدیل به کمپانی بیمه کرد، دقیقا می‌دانست که وارد چه تجارتی می‌شود. او در کسب‌وکاری که آگاهی کامل از آن ندارد، سرمایه‌گذاری و مشارکت نمی‌کند. «اگر درک کاملی از کسب‌وکاری دارید و از آینده آن آگاهید، فاصله زیادی با قرار گرفتن در حاشیه امنیت ندارید.»

سلامت سه چیز را حفظ کنید:
ذهن، بدن و روح

فقط مواظب خودتان باشید، کار سختی نیست یا زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت. راه‌های ساده‌ای برای انجامش وجود دارد:

ذهن: کتاب و مجله بخوانید (حتی اگر یک صفحه در روز باشد) تا ایده‌های تازه‌تری به ذهن‌تان برسد.

بدن: تمرین کنید (حتی اگر هفت دقیقه در روز باشد)، غذاهای خوب بخورید، آب زیاد بنوشید، خواب کافی داشته باشید.

روح: دعا کنید، یا فقط بگویید «متشکرم» و نسبت به دیگران مهربان باشید.

«عادت‌ها سبک‌تر از آن هستند که احساس شوند تا زمانی که آنقدر سنگین می‌شوند که از بین نمی‌روند.»  بهترین راه برای خوشحال‌تر بودن، پایین آوردن انتظارات است بیشتر ناملایمات نتیجه انتظارات غیرواقعی و نادرست در زندگی است. از خودتان به اندازه یک دنیا انتظار داشته باشید اما از دنیا هیچ انتظاری نداشته باشید. بافت می‌گوید: «وقتی چند سال پیش برای نخستین‌بار شروع به وبلاگ‌نویسی کردم، این آرزو را در سر داشتم که به سرعت دنبال‌کننده‌های زیادی داشته باشم، اما وقتی این اتفاق بلافاصله رخ نداد، دلسرد شدم.» کسب‌وکارتان را به‌صورت آنلاین و با این انتظار که یک پروژه خیریه برای کمک به دیگران است گسترش دهید و راجع به آن بنویسید.

از کارهای احمقانه اجتناب کنید

همه ما کارهای احمقانه زیادی انجام ‌داده‌ایم اما از کارهای کوچکی که زیرمجموعه این کارهای احمقانه است، اجتناب می‌کنیم و همین زیرمجموعه اهمیت دارد. موفقیت وارن بافت نتیجه تصمیمات درستی که گرفته نیست، بلکه از اجتناب کردن از انجام کارهایی نشات گرفته که واقعا اشتباه است. بعضی‌ها معتقدند این دو روی یک سکه است، اما نیست. داستان‌هایی زیادی از مدیرانی وجود دارد که کارهای کوچک درستی انجام داده‌اند و به موفقیت بزرگی دست یافته‌اند، اما بعد کاری احمقانه آنها را به نقطه صفر بازگردانده است. وارن بافت قبل از انجام هر کاری به‌صورت معکوس عمل می‌کند. او و شریکش هر راه قابل تصوری را که منجر به شکست‌شان در یک تصمیم‌گیری می‌شود، فهرست می‌کنند، سپس تلاش می‌کنند تا از این راه‌ها اجتناب کنند. این کار را برای وبلاگ‌ و کسب‌وکارتان انجام دهید آنگاه موفقیت اتوماتیک‌وار به سوی‌تان خواهد آمد. همیشه از خودتان سوال کنید، چه چیزی مشتریان یا خوانندگان را دلسرد می‌کند؟ بعد کاری را که باعث دلسرد شدن‌شان می‌شود، انجام ندهید.

از دست دادن پول اهمیتی ندارد، مهم حفظ اعتبار است

«اگر پول از دست بدهید بخشیده می‌شوید، اما حتی اگر ذره‌ای از اعتبار از دست برود، با شما بی‌رحمانه‌ برخورد می‌شود.» این موضوع سال‌هاست در دنیای کسب‌وکار وجود دارد. زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهیم برایش میان‌بر تعریف کنیم. همیشه می‌توان ثروت را دوباره به دست آورد، اما اعتبار مدت‌ها طول می‌کشد تا ساخته شود و اغلب لحظه‌ای برای از بین رفتنش کافی است. وارن می‌گوید: «ما اعتبار را با پول معامله نمی‌کنیم.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Rxsq1ge4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه