پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

می‌خواهید پولدار شوید؟ از این فرمان‌ها سرپیچی کنید!

9 سال پیش ( 1393/12/18 )
پدیدآورنده : سارا گلچین   پدیدآورنده : پول  

«در جهت معکوس حرکت کردن» در مسائل مالی اصولا اصطلاح چندان جالبی نیست اما به باور رابرت شمین، مولتی میلیونر و نویسنده کتاب «چطور آن احمق پولدار شد و من نشدم» این بهترین راه برای پولدار شدن است.  بعضی وقت‌ها باید برای رسیدن به هدف دنده معکوس رفت و از بعضی فرمان‌ها سرپیچی کرد. در این میان اما برخی باورها و دستورهای کلیشه‌ای ما را از پولدار شدن منع می‌کند. در واقع برخی دستورالعمل‌های نخ‌نما شده به‌جای آنکه راهنمایی راهگشا در مسیر ثروت باشند، افراد را به بیراهه شکست هدایت می‌کنند. آنچه پیش‌رو دارید فرمان‌هایی هستند که برای پولدار شدن باید از آنها سرپیچی کنید.

از اشتباه بپرهیزید و پیش از سرمایه‌گذاری خوب یاد بگیرید

مشکل این قانون اینجاست: ترس، تنبلی به بار می‌آورد و باعث انفعال فرد می‌شود. آقای شمین در این باره می‌گوید: «برای هر کاری در زندگی باید ریسک کرد و هزینه‌ای را برای انجام آن پرداخت.» بسیاری از افراد از ترس اینکه اشتباهی مرتکب شوند وارد بازارهای سرمایه‌ای چون بورس و مسکن نمی‌شوند. این افراد هزینه کار نکرده را می‌پردازند و به هیچ سودی هم نمی‌رسند.

از کسی کمک نگیرید

«پولدار شدن یک ورزش تیمی است.» این را شمین می‌گوید و می‌افزاید: «ما از گذشتگان‌مان آموخته‌ایم که باید همه کارها را خود به‌تنهایی انجام دهیم. اگر از کسی کمک بخواهیم یک جای کارمان می‌لنگد، درحالی‌که این یک دیوانگی محض است. کمک گرفتن از دیگران یک ضرورت برای موفقیت است. شمین در این باره می‌افزاید: «هر یک از ما تنها در بعضی حوزه‌ها صاحب‌نظر هستیم نه در همه چیز.»
کمک گرفتن از دیگران نه‌تنها ضعف نیست، بلکه نشان‌دهنده قدرت نیز هست. وقتی از کسی کمک می‌خواهیم فاصله جایی که هستیم با جایی که باید باشیم را پذیرفته‌ایم و این عین قدرت است.

مسیری را انتخاب کنید که قبلا یک آدم پولدار رفته است

بدون تردید کمک گرفتن آگاهانه به‌معنای درخواست کمک از افراد موجه است. آقای شمین در این باره می‌گوید: «برای انتخاب یک مشاور باید بسیار دقت کنید و از او درباره نحوه به‌دست آمدن ثروتش بپرسید.» درواقع فقط به میزان پولداری‌اش بسنده نکنید و فرآیند را بشناسید. مسیری که او رفته لزوما به موفقیت شما نمی‌انجامد. حتی ممکن است راهی که مشاور برای پولدار شدن رفته به از دست رفتن سرمایه شما بینجامد. بهتر است به‌جای تقلید صرف و کورکورانه هر آنچه را مطابق با شرایط خود می‌بینید استفاده کنید.

در قلمروهای ناشناخته سرمایه‌گذاری نکنید

قلمروهای شناخته شده پیش از این به دست دیگران فتح شده‌اند. پس تا زمانی که یک نفر با ایده‌ای نو و ‌تروتازه پیدا نشود هیچ اقلیمی به دستش نمی‌افتد. این دستور که به کشف تازه‌ها نپردازید تنها شجاعت را از آدم‌ها می‌گیرد و اجاره نمی‌دهد تا افراد به دستاورد دست یابند. به‌عنوان نمونه شمین از اینترنت می‌گوید و قابلیت‌های خریدوفروش‌های مجازی که در عصر ما می‌تواند منبع درآمد بسیار خوبی باشد.

زمان‌سنجی در بازار را فراموش نکنید

در بازارهای سرمایه‌ای همواره خبرهایی درباره پایین آمدن شاخص‌ها، قیمت‌ها یا سودها شنیده می‌شود. در چنین شرایطی سرمایه‌گذاری نتایج فاجعه‌باری به بار می‌آورد. شمین اعتقاد دارد که اگر قصد سرمایه‌گذاری 90 روزه داشته باشید حق با شماست. باید دور چنین سرمایه‌گذاری‌های را خط قرمز کشید. اما اگر قصد شما از سرمایه‌گذاری پنج، 10 یا 20 ساله است، اطمینان داشته باشید که اوضاع بر وفق مرادتان خواهد بود.

تا وقتی پول یا اعتبار درست و درمانی ندارید جایی سرمایه‌گذاری نکنید

قطعا بیشتر کارشناسان مالی با این موضوع موافق نیستند اما به گفته شمین ایجاد اعتبار و حفظ یک رتبه خوب مالی لزوما به معنای ایجاد و حفظ ثروت نیست. برای به‌دست آوردن ثروت می‌توان ابتدا گام‌های کوتاه برداشت و کم‌کم طول گام را بلندتر کرد. گام‌های کوتاه با پول‌های کم و اعتبارات اندک نیز قابل برداشتن است. اگر به دنبال به دست آوردن یک سرمایه کلان باشید، بخش بزرگی از عمرتان هدر می‌رود و به سرمایه موردنظر رویاهای خود نیز نمی‌رسید.

زیر بار قرض و بدهی نروید

شمین می‌گوید: مهم نیست که شما تا چه حد سخت کار می‌کنید، پول شما برای تان سخت‌تر کار خواهد کرد اگر در جای درستی از آن استفاده کنید. بعضی قرض‌ها، بدهی‌ها و وام‌ها نه‌تنها بار اضافی بر دوش وام‌گیرنده نیست، بلکه می‌تواند او را به مرحله بعدی کار برساند. قرض همیشه بد نیست، گاهی هم خوب است، البته به شرطی که حساب شده باشد و فرد از توان بازپرداخت آن اطمینان داشته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ClTKmnXw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه