پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه یک برند لوکس بسازیم؟

7 سال پیش ( 1395/6/15 )
پدیدآورنده : بهروز لطفیان  

شاید جواب دادن به این سوال زیاد سخت نباشد، بهترین راه جایگاه سازی یک کالا یا خدمات لوکس ارائه آن با قیمت بالاست. قیمت یک پیام به مخاطب می دهد با این مضمون، این کالا/ خدمات ارزش دارد. در ذهن مخاطب هزینه بالا معادل ارزش بالا ترجمه می شود و بالعکس قیمت پایین یعنی کالای کم ارزش. یک ساعت رولکس از یک ساعت سواچ ارزشمندتر است. از طرف دیگر راحت ترین راه مقایسه امکانات و خصوصیات کالاها و خدمات با یکدیگر از منظر مشتری همان مقایسه قیمت هاست.

البته کیفیت کالای لوکس نیز در گام بعدی مورد ارزیابی مشتری قرار می گیرد، باید کالا/ خدمات گران قیمت شما مشتری را ناامید نکند و اگر این اتفاق افتاد مطمئن باشید مشتریان به سرعت شما را کنار خواهند گذاشت.

به کمپین استارباکس که به درستی اجرا شد، توجه کنید:

اگرچه محیط های فانتزی کافی شاپ های استارباکس، نوع سرویس دهی پرسنل تجربه خوبی را به مشتریان انتقال می دهند و لوگوی جالب آن در ذهن می ماند ولی تنها چیزی که باعث شد استارباکس یک کافی شاپ لوکس و گران قیمت معرفی شود قیمت قهوه های آن بود. قیمت معمول یک فنجان قهوه در کافی شاپ حدود یک دلار بود و استارباکس این عرف را با ارائه هر فنجان قهوه 4دلار شکاند. آنها ملقب به 4دلاری ها شدند. استارباکس در ذهن ها یک دسته کالایی جدید درست کرد، قهوه های گران قیمت که تا الان مالک این جایگاه هستند.

معضلی به نام انتخاب

بسیاری از شرکت ها به مشتریان شان امکان انتخاب زیادی را می دهند، این معضل حتی در کالاهای لوکس هم دیده می شود. صاحبان این برندها تصور می کنند باید انتخاب های بسیاری را در جلوی مخاطبان شان قرار دهند ولی در حقیقت خلاف این مسیر درست است. اگر می خواهید برندی لوکس باشید انتخاب ها را برای مشتری خیلی محدود کنید.

امکان انتخاب بیشتر فرآیند تصمیم گیری را سخت می کند و این موضوع وقتی قیمت ها بالا باشد تا حدودی غیر ممکن می شود. اپل درخصوص ساعت های شان همین اشتباه را کردند، انتخاب های نامحدود برای مشتریان محدوده قیمت از 399 دلار تا 17هزار دلار! بیشتر مشتریان ساعت هایی از اپل را خریداری کردند که قیمت آن بین 399 تا 599 دلار بود که البته همین هم قیمت بالایی برای یک ساعت است ولی مشتریان احساس خرید یک کالای لوکس را نداشتند، آنها با خودشان فکر می کردند که ساعتی ارزان خریده اند.

کسانی که ساعت 17هزار دلاری را خریده بودند نیز وضعیت بهتری نداشتند، آنها فکر می کردند اصلا این ساعت آن قدر نمی ارزد. اپل باید راه Iphone را پیش می گرفت یک قیمت و انتخاب هایی کاملا محدود.

توجه کنید کسی که آیفون خریداری می کند آن را با برندی دیگر مقایسه نمی کند ولی موبایل های سامسونگ همیشه با مدل های دیگر همین شرکت و شرکت های رقیب مانند هو.آوی و ال جی مقایسه می شوند.

نکته آخر اینکه، برای پیدا کردن جایگاه در ذهن مخاطب و به تبع آن بالا بردن ارزش برند کالا/خدمات به جای گسترش کالا باید انتخاب ها را برای مشتریان محدودتر کرد.

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

تماس با کارشناسinfo@behroozlotfian.com

کارشناس ارشد بازاریابی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ErQpZukS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه