جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
مشاور عالی کانون صنایع غذایی پیشنهاد کرد

به کارگیری 50 هزار نفر برای نظارت بر اصناف غذایی کشور

9 سال پیش ( 1393/6/24 )
 

مشاور عالی کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به اینکه مطرح شدن برخی مسائل درباره سلامت مواد‌غذایی تولید داخل باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی این محصولات شده است، افزود: وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اصلی سلامت کشور می‌تواند با اجرای طرحی ضمن به کارگیری و اشتغالزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان صنایع غذایی باعث افزایش اعتماد مردم به سلامت مواد‌غذایی شود.


بهروز فروتن در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با اجرای این طرح می‌توان انتظار داشت محصولاتی که از کارخانه‌های صنایع غذایی خارج می‌شوند، یک بار دیگر و این بار در سطح بازار مورد ارزیابی کیفی قرار می‌گیرند. به این ترتیب اعتماد مردم به سلامت مواد‌غذایی نیز افزایش خواهد یافت. این نظارت جدا از نظارتی است که کارشناسان استاندارد و بهداشت به‌صورت دوره‌ای دارند که ممکن است کافی هم نباشد.


وی درباره جزئیات این طرح توضیح داد: در هر کارخانه یک مسئول فنی وجود دارد که وظیفه وی ارزیابی کیفی و استاندارد محصولات تولیدی آن کارخانه است. حال می‌توان با به کارگیری 50 هزار نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان صنایع غذایی که حقوق آنها را تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها از محل حق عضویت اصناف پرداخت خواهند کرد، کل واحدهای صنفی فعال در حوزه غذا را در سراسر کشور زیر پوشش نظارتی قرار داد. هر یک از این افراد قادرند بین 10 تا 20 واحد صنفی غذایی را در محله و منطقه خود زیرپوشش قرار دهند و حتی می‌توان این افراد را در دو شیفت به کار گرفت تا نظارت بیشتر هم شود.
مشاور عالی کانون انجمن‌های صنایع غذایی افزود: در این طرح همه واحدهای صنفی که به نوعی درگیر مواد‌غذایی هستند از جمله سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و... پوشش داده می‌شوند. با این حساب می‌توان انتظار داشت سطح سلامت غذا در کشور به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wp2tVrqU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه