پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

تلاش برای جذب ورزش‌دوستان در كوتاه‌مدت نیاز به برنامه‌ریزی و كمی فوریت دارد. در حالی كه تعداد كلیك‌ها در سایت‌های مختلف كم‌كم تاثیر خود را از دست می‌دهد، برندها در تشخیص پتانسیل بالای رویدادهای ورزشی سریع عمل كرده و به محتوای خلاق و واكنش‌پذیری آن پی برده‌اند.

برای مثال، در طول جام‌جهانی گذشته، 6/35میلیون پیغام در توییتر فقط طی بازی برزیل- آلمان فرستاده شد كه از این حیث ركورد زد.

به هر‌حال، بازاریابی برای این محتوای واكنش‌پذیر خطرات خاص خود را به دنبال دارد. به‌عنوان مثال، عرضه برند خود به میلیون‌ها كاربر فعال در توییتر بدین‌ معناست كه در صورت عدم وجود تعادل بسیار زیاد میان لحن و اجرا، احتمالا این كار تاثیری منفی و بالقوه زیانبار‌ روی مخاطبان خواهد گذاشت. در ادامه از هفت گام مهم در فرآیند برنامه‌ریزی برای بازاریابی فوری نام برده شده كه دستیابی به بیشترین جذابیت با حداقل میزان خطر را برای یك كمپین محتوایی و سریع تضمین می‌كند. 

1- آماده‌سازی، برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی

نشان دادن یك واكنش فوری به ندرت بدون هرگونه آماده‌سازی، موثر واقع می‌شود. در چنین شرایطی ایجاد حجم زیادی از محتوا با قابلیت پوشش دادن بیشترین احتمالات، تقویت و ایجاد امكان به اشتراك‌گذاری آن، مورد‌نظر است. كار روی همه سناریو‌ها و نتایج احتمالی، كار روی لحن صدا و شبیه‌سازی قبل از برگزاری هر رویداد اهمیت فراوانی دارد. روی حدود 60 تا 70 درصد از رویداد‌های سریع و موفق از قبل برنامه‌ریزی خواهد شد. 

2- مخاطبان خود را بشناسید، گوش كنید و یاد بگیرید

یك رویداد خواه در دنیای فوتبال، راگبی، موسیقی یا هر حوزه دیگری اتفاق بیفتد، جذب مخاطبان با لحنی مناسب و محتوای درست و به ظاهر طبیعی و جذاب و نه تحمیلی، بسیار مهم است. این موفقیت، تحقیق درباره وضعیت بازار و دیدگاه مخاطبان را می‌طلبد. 

3- برند را بشناسید

شناخت كافی از مخاطبان بسیار خوب است، اما اگر این آگاهی علیه ارزش‌های یك برند صورت گرفته یا یك كمپین در مسیری كاملا متفاوت با برنامه‌ریزی‌های قبلی برگزار شود، آنگاه محتوا می‌تواند بسیار بی‌فایده باشد. گاهی ‌اوقات كشف یك تعادل میان این دو سخت است، اما اهمیت فراوانی داشته و در حقیقت یك مهارت به شمار می‌رود. همه سهامداران باید براساس یك استراتژی و رویكرد خلاق با هم مطابقت یابند. 

4- محتوای درست در زمان درست

محتوای شما همیشه نباید شكل اولیه خود را كاملا حفظ كرده یا متفاوت با نسخه اصلی باشد. تا وقتی كه محتوا چشمگیر بوده (استفاده از شبیه‌سازی قوی) یا خنده‌دار و قابل به اشتراك‌گذاری باشد، به خوبی افراد را به سوی خود جذب خواهد كرد. همیشه از یك تصویر استفاده كنید! نگاهی تاریخی به عوامل جذاب و ناموفق در صنعت و دورنمای رقابتی آن بیندازید. 

زمانبندی مهم بوده و نخستین عاملی است كه می‌تواند سود‌دهی داشته باشد. اگر در زمینه شبیه‌سازی راكد و بی‌حركت قوی بوده و می‌توانید قبل از دیگران با عنوانی مهیج و احساسی به تصاویر تاریخی دست پیدا كنید، جذابیت پست‌های خود را به حداكثر خواهید رساند. 

5- محتوای كمتر، نتیجه بیشتری در پی خواهد داشت

گهگاه ارسال مستمر پیام در رسانه‌های اجتماعی بیهوده به نظر می‌رسد. ارسال چهار یا پنج پیام با محتوای یكدست و منسجم در لحظات مناسب، بهتر از ارسال 10 یا 11 پیام خواهد بود. 

6- مطمئن شوید كه همه لایه‌ها با هم كار می‌كنند

یك وبلاگ، رسانه اجتماعی و سرمقاله زنده با وجود مخاطبان فوتبال‌دوست موجود، به شخصه مهم بوده اما هر یك دیگری را نیز تغذیه می‌كنند. یك اتفاق جالب در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بعد از مسابقه زمینه نوشتن یك سرمقاله جالب را به وجود آورد. یك وبلاگ زنده دقیقه به دقیقه یادداشت می‌نویسد، اما در‌عین‌حال شما می‌توانید نكات برجسته حادثه را به رسانه‌های اجتماعی ارسال كنید. به منظور بالا بردن میزان تاثیرگذاری یك كمپین با محتوای زنده، این سه لایه باید در یكدیگر ادغام شوند زیرا جدا ایستادن هر‌یك از آنها از همدیگر از میزان تاثیر‌گذاریشان خواهد كاست. 

7- همه‌چیز را با برنامه برگزار نكنید

برنامه‌ریزی مهم بوده و در یك محتوای فوری نقشی حیاتی را بازی می‌كند، اما اگر اتفاق غیر‌منتظره‌ای رخ دهد، سعی كنید كه از آن بیشترین بهره را ببرید. تعیین فوریت و زمان بندی مناسب درست به اندازه برنامه‌ریزی در محتوای فوری اهمیت فراوانی دارد. در ادامه، همه آن آماده‌سازی‌ها و سیال‌سازی‌های ذهن به كمک این خلاقیت آمده و ایده‌هایی كه زمانی نادیده گرفته شدند، شاید واقعا در موقعیتی خاص مفید واقع شوند. به علاوه احتمالا از تاثیر آن روی برند و پیغام آن به دلیل همه برنامه‌ریزی‌های قبلی نمی‌توان گذشت. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fXO2G68K
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه