جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مغزپروری برای داشتن عادت‌ های پولی بهتر

8 سال پیش ( 1394/4/31 )
پدیدآورنده : سارا گلچین   پدیدآورنده : پول  

در خیلی از آدم‌ها اراده پولدار شدن وجود دارد، به‌قدر کفایت هم هست اما آنچه رفتن در مسیر ثروت را برای‌شان دشوار و پرسنگلاخ کرده، چالشی به نام «رفتار پولی خودویرانگر» است.  درواقع مشکل آدم‌ها در پولدار شدن خیلی وقت‌ها ریشه در عزم و اراده‌شان ندارد. آنچه برای‌شان به کشمکشی سخت تبدیل شده، ریشه در مغز آنها دارد. دانشمندان با مطالعه درباره تصمیم‌های اقتصادی مردم به این نتیجه رسیده‌اند که مغز می‌تواند هم به نفع‌تان عمل کند و هم به ضررتان. با دانستن این نتیجه علمی مهم می‌توانید گام‌به‌گام به سوی شکل دادن عادت‌های پولی بهتر در درون خود پیش بروید.

توانایی خودکنترلی به بخشی از مغز برمی‌گردد

اگر خیلی کم پس‌انداز و خیلی زیاد هزینه می‌کنید، درحال تغذیه کردن از آینده‌تان هستید. خب! خود شما بهتر از من می‌دانید؛ دنیای ما دنیای زیاده‌خواهان‌ است. این را یک مشاور مالی کهنه‌کار به نام هوارد دیویورکین می‌گوید. اما بعضی آدم‌ها بهتر از دیگران در برابر وسوسه خرج کردن به جای پس‌انداز می‌ایستند. تحقیق در این‌باره نشان می‌دهد که چنین خودکنترلی‌هایی به بخشی از مغز به نام «قشر پرده فرونتال قدامی» بازمی‌گردد.

نظارت کامل بر مغز

قشر پیش جلویی قدامی، بخشی از مغز است که ماهرانه اطلاعات را یکپارچه‌سازی کرده و دستور انجام وظایف پیچیده را می‌دهد. بنابراین این بخش از مغز ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین کارها در زمینه بهبود وضع زندگی ما را انجام می‌دهد. حال چگونه می‌توان از این قشر مهم در مغز در مسیر ثروت‌سازی استفاده کرد؟ درواقع شما می‌توانید با آموزش عادت‌های تازه به مغز خود آن را پرورده و پول‌ساز بار بیاورید. مثل سرمایه‌گذارهای موفقی چون وارن بافت فکر کنید و این یعنی ارزش آینده پول را ببینید.

در بیوگرافی بافت یک نکته مهم و آموزنده وجود دارد و آن اینکه وقتی می‌خواهد پولش را جایی هزینه کند، همواره ارزش آن در آینده را در ذهن دارد. به همین خاطر است که این روزها محتاط‌تر شده و کمتر هزینه می‌کند. هر دلاری که او الان هزینه نمی‌کند، در ذهنش پولی است که در آینده می‌تواند نتیجه بهتری از سرمایه‌گذاری‌اش بگیرد. تلاش کنید این‌گونه فکر کنید: «هر ریالی که پس‌انداز می‌کنم، معادل 10 ریال درآمدم است، البته اگر صبور باشم.»

به مغزتان اطلاعات مفیدی چون الگوهای هزینه بدهید

از هزینه‌هایی که می‌تواند به پیش ببردتان و به کنترل شده بودن آنها کمک می‌کند، آگاهی یابید. برت وایت هد، برنامه‌ریز مالی، در این باره می‌گوید: «خیلی از مردم می‌دانند چقدر پول در می‌آوردند و معمولاً می‌دانند ارزش خالص دارایی‌شان چقدر است، اما اصولاً نمی‌دانند چگونه باید آن را هزینه کنند.» از مبالغ سرمایه‌گذاری شده فهرست دقیقی داشته باشید تا به این ضرب‌المثل قدیمی برسید که «توانا بود هر که دانا بود».

قدر و قیمت سرمایه اولیه

چه می‌شود اگر الان یک پس‌انداز‌کننده خوب باشید اما سرمایه‌گذار خوبی نباشید؟ زیاد خودتان را سرزنش نکنید. خیلی کم پیش می‌آید که میانگین حضور درازمدت یک نفر در یک بازار به موفقیت پایدار برسد اما عادت‌های بد می‌توانند وضعیت موجود را برای خیلی‌ها
بدتر کنند. پیشگیری از این عادت‌های بد ممکن است از شما وارن بافت دیگری نسازد اما می‌تواند پول‌های بی‌زبان زیادی را نجات دهد. می‌شود برای پیشگیری از این عادت‌های بد هزینه‌ای سیم‌کشی مغز را تغییر داد. بیشترین سرمایه‌ای را که می‌توانید برای کار خود در نظر بگیرید روی سرمایه‌تان بخوابید و نگذارید کسی آن را از چنگ‌تان درآورد مشاوری امین بیابید که بتواند پیشنهادهای جایگزین درستی در زمینه سرمایه‌گذاری به شما بدهد. با این کارها می‌توانید مغز خود را برای داشتن یک سرمایه‌گذاری درازمدت و سودده آماده کنید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IfY3yJhC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه