پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
فناوری‌های نو‌ظهور برای تغییر الگوریتم کسب‌و‌کار در جهان

10تکنولوژی استراتژیک برای سرمایه‌گذاری در سال 2016

8 سال پیش ( 1394/10/5 )
پدیدآورنده : عباس نعیم امینی   پدیدآورنده : مهدی قاسمی  

پایان سال میلادی معمولا یکی از زمان‌های پر ترافیک برای مشاوران اقتصادی و تحلیلگران فضای کسب‌و‌کار و متخصصان داده و اطلاعات است. همه صاحبان کسب‌و‌کار و فعالان اقتصادی در این چالش جدی به سر می‌برند که سال آینده چه چیزی را برای‌شان به ارمغان خواهد آورد. در این میان تحلیلگر داده‌های بین‌المللی گارتنر که برای پیش‌بینی نسبتا دقیق از روند رشد شناخته شده است اعتقاد دارد که فناوری چاپ سه بعدی یک فناوری رو به رشد در جهان و در سال آینده یکی از عرصه‌های تاثیر‌گذار تکنولوژی در کسب‌و‌کار خواهد بود. به همین دلیل این موسسه تحقیقاتی در تازه‌ترین گزارش خود که در ماه دسامبر منتشر کرداز میان گستره عظیم فناوری‌های نوظهور چاپ سه بعدی را در لیست 10 فناوری استراتژیک سال 2016 میلادی قرار داد.

فناوری‌های نوظهور که ظرفیت بالایی در تغییر روند بازار‌ها و ایجاد یک دگردیسی در کسب‌و‌کار‌های موجود را داراست البته نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و تحمل یک ریسک غیر‌متعارف هم هست که می‌تواند یک تاثیر بلند‌مدت بر روند حرکت کسب‌و‌کار‌ها در جهان داشته باشد. روند ادغام دنیای مجازی و فیزیکی باعث شده تا سازمان‌های مختلف تمرکز خود را بر فرصت‌های کسب‌و‌کار دیجیتالی و الگوریتمی معطوف کنند. روابط و اطلاعات چیزی است که تعریف آینده کسب‌و‌کار خواهد بود. براساس گزارش گارتنر، فناوری چاپ سه بعدی یکی از 10 تکنولوژی برتر سال 2016 برای سرمایه‌گذاری است که به‌شدت در حال رشد و نفوذ به بخش‌های دیگر از جمله خودرو، پزشکی، نظامی، هوا فضا و غیره است.

The device mesh

اشاره به یک مجموعه در حال گسترش از نقاط پایانی تعامل مردم، جوامع اجتماعی، دولت‌ها و کسب‌و‌کار برای دسترسی به برنامه‌ها و اطلاعات است که شامل دستگاه‌های تلفن همراه، پوشیدنی‌ها، دستگاه‌های الکترونیکی و دستگاه‌های زیست محیطی‌- مانند سنسور در اینترنت اشیا و غیره می‌شود. در حالی که این سیستم‌ها به طور فزآینده‌ای از طریق اتصال با شبکه‌های مختلف ارتباطی و مبتنی بر دیتا در حال رشد‌ هستند.

تجربه کاربر محیط

device mesh پایه و اساس یک تجربه کاربر جدید مستمر و محیط ایجاد می‌کند. محیط همه جانبه واقعیت مجازی پتانسیل قابل توجهی رادارد، اما تنها یک جنبه از تجربه کاربر محیط حفظ تداوم در مرزهای زمان و فضا است. تجربه یکپارچه در سراسر مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و تغییر کانال تعامل ترکیب فیزیکی، محیط مجازی و الکترونیکی به‌عنوان حرکت کاربر از یک مکان به مکان دیگر جریان می‌یابد. طراحی برنامه‌های تلفن همراه تمرکز استراتژیک مهم برای این منظور است. با این حال، لبه پیشرو در طراحی با استفاده از دستگاه‌های مختلف، از جمله سنسور اینترنت اشیا متمرکز شده است. طراحی این تجارب پیشرفته تفاوت عمده‌ای برای فروشندگان نرم‌افزار مستقل خواهد بود.

تکنولوژی چاپ سه‌بعدی

پیشرفت در چاپ 3D در حال حاضر به استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد، از جمله آلیاژهای پیشرفته نیکل، فیبر کربن، شیشه، جوهر رسانا، الکترونیک، دارو و مواد بیولوژیکی منجر شده است. این نوآوری‌ها در حال گسترش با توجه به تقاضای کاربران است و به‌عنوان برنامه‌های کاربردی عملی برای پرینتر‌های سه بعدی در حال گسترش به بخش‌های بیشتر، از جمله هوافضا، پزشکی، خودرو، انرژی و نظامی است.

اطلاعات از همه چیز

همه چیز در شبکه‌های دیجیتال تولید، متمرکز و معطوف بر اطلاعات ، انتقال، پردازش و تحلیل سریع آن است. این اطلاعات به‌صورت متنی، صوتی و تصویری است که شامل اطلاعات حسی و متنی می‌شود. اطلاعات همواره در همه جا وجود داشته است اما اغلب جدا شده، ناقص، یا نامفهوم است و در دسترس نیست. پیشرفت در ابزار معنایی مانند پایگاه داده‌های مختلف، نمودار‌ها و همچنین سایر روش‌های تجزیه و تحلیل در حال ظهور است. طبقه‌بندی داده‌ها و اطلاعات به معنای استفاده فراگیر از آن در فضای کسب‌و‌کار است.

ماشین‌های پیشرفته یادگیری

در ماشین‌های پیشرفته یادگیری، شبکه‌های عصبی عمیق (DNNs)  حرکت فراتر از محاسبات کلاسیک و مدیریت اطلاعات برای ایجاد سیستم‌هایی که مستقل می‌توانند یاد بگیرندرا انجام می‌دهند. این فرآیند به منظور درک جهان، از مکانیزم انفجار منابع داده‌ها و پیچیدگی اطلاعات باعث می‌شود طبقه‌بندی و تجزیه و تحلیل دستی غیرعملی و غیراقتصادی باشد. DNNs این وظایف را به طور خودکار انجام می‌دهد و ممکن است برای رسیدگی به چالش کلیدی مربوط به اطلاعات از روند همه چیز باشد. این مدل در حال تکامل است و سازمان‌ها به سرعت باید ارزیابی کنند که چگونه می‌توانند از این فناوری برای به دست آوردن مزیت رقابتی استفاده کنند.

ابزار‌های هوشمند ومستقل

از جمله روبات‌ها، وسایل نقلیه مستقل، دستیاران شخصی مجازی (VPAs)  و مشاوران هوشمند و... که در یک فرآیند مستقل و خودمختار (یا حداقل نیمه خودمختار) عمل می‌کنند. در حالی که پیشرفت در ماشین‌آلات هوشمند فیزیکی مانند روبات توجه زیادی را به سمت و سوی نرم‌افزار‌های مبتنی بر ماشین هوشمند معطوف کرده است. در واقع می‌توان گفت که امروزه اغلب شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، مایکروسافت، اپل و... در حال فعالیت روی پروژه‌های اینچنینی‌‌اند، یک مفهوم در حال ظهور که در آن یک عامل مستقل به رابط کاربری اصلی تبدیل می‌شود.

به جای تعامل با منوها، فرم‌ها و دکمه در گوشی‌های هوشمند، کاربر به یک برنامه که واقعا یک عامل هوشمند است صحبت می‌کند. ابزار‌های مستقل از همه چیز در افزایش و ایجاد فرصت‌های کسب‌و‌کار جدید تاثیر بسزایی دارند این ابزارها شامل روبات‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین، وسایل نقلیه بدون راننده، مشتری مجازی و دستیاران شخصی، لوازم هوشمند و ابزار امنیتی هوشمند و عملیات، برنامه‌های شرکت‌های هوشمندو... هستند. 

معماری امنیت اطلاعات

پیچیدگی‌های کسب‌و‌کار دیجیتال و اقتصاد الگوریتمی از یک سو و هکر‌ها و سارقان اطلاعات و جاسوسی صنعتی و کسب‌و‌کاری در حال ظهور باعث شده تا تهدیدهای رقابتی برای یک سازمان افزایش یابد. به‌خصوص به‌عنوان سازمان بهره‌برداری خدمات مبتنی بر ابر و API‌های باز برای مشتریان و شرکا و یکپارچه‌سازی آنها با سیستم‌های خود در اولویت رشد کسب‌و‌کار شما قرار دارد. رهبران باید بر شناسایی و پاسخ به این تهدید و همچنین مسدود کردن راه‌های دسترسی و دیگر اقدامات لازم برای جلوگیری از حملات نرم‌افزاری که امنیت اطلاعات و امنیت یک کسب‌و‌کار را تهدید می‌کند، اقدام کنند. نرم‌افزار‌ها و سیستم‌های حفاظت از اطلاعات و همچنین رفتار کاربران و نهاد تجزیه و تحلیل، کمک خواهد کرد که تحقق معماری امنیت اطلاعات میسر شود.

معماری سیستم‌های پیشرفته

معماری سیستم‌های پیشرفته ماشین‌آلات هوشمند که در آن لوازم تخصصی به طور چشمگیری می‌تواند در مقیاس، اتصالات و محاسبات معماری سیستم‌های هوشمند را به عهده گیرد و ماشین‌آلات هوشمند نیاز شدید به معماری محاسبات برای تبدیل شدن سازمان قابل دوام دارند. قابلیت‌های پیشرفته یادگیری ماشین به کوچک‌ترین نقطه انتهایی اینترنت اشیا، مانند خانه، ماشین، ساعت مچی و... که یک تحول عظیم در فضای کسب‌و‌کار را ایجاد می‌کند.

برنامه‌های هوشمند و سرویس‌های معماری

ظهور سرویس‌های معماری به‌عنوان یک مدل یکپارچه‌سازی microservices ‌ها هم به برنامه‌های کاربردی در سراسر دستگاه‌های دیجیتال تحویل داده مرتبط است و هم یک منحنی یادگیری معنی‌دار و نظم و انضباط مورد نیاز برای آن وجود دارد که بخشی از بار پشتیبانی فناوری‌های نوظهور را به دوش می‌کشد.  طراحی نرم‌افزار خطی (به‌عنوان مثال، معماری سه لایه) جای خود را به یک رویکرد یکپارچه آزادانه‌تر همراه خواهد داد. این رویکرد جدیدما را به بهبود عملکرد در مقیاس وب، انعطاف‌پذیری و چابکی بیشتر قادر می‌سازد. معماری Microservice  یک الگوی در حال ظهور برای ساخت برنامه‌های کاربردی توزیع شده است که تحویل سریع و مقیاس‌پذیر، هر دو در محل و در ابر حمایت است.

اینترنت اشیا

سیستم عامل‌های اینترنت اشیا، تکمیل برنامه و معماری سرویس مدیریت، امنیت، ادغام و دیگر فناوری‌های مرتبط در حال استاندارد‌سازی پلتفرم اینترنت اشیا هستند، مجموعه‌ای از قابلیت‌های پایه برای ساخت‌و‌ساز، مدیریت و تامین امنیت عناصر در اینترنت اشیا ضروری است. اینترنت اشیا بخشی جدایی‌ناپذیر از مش‌های دیجیتال و تجربه‌های کاربر محیط و جهان در حال ظهور است.تغییر به کسب‌و‌کار دیجیتال موضوع اساسی است که روند حرکت فناوری در سال آینده را رقم می‌زند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VzUiq9sJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه