پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

استخدام فردی از صنعتی نامرتبط با صنعت خودمان چه مزایایی دارد؟

5 سال پیش ( 1397/7/23 )
پدیدآورنده : جکی بارت   پدیدآورنده : نسیم حسینی   پدیدآورنده : پویندکستر  

به کارگیری افرادی از بیرون از صنعت خودتان ارزش هایی به همراه دارد که ممکن است در حوزه خودتان هرگز به آنها نرسید.

بسیاری از کارفرمایان گمان می کنند باید داوطلبانی را استخدام کنند که صنعت شرکت شان را مانند کف دست شان بشناسند، اما استخدام افرادی از بخش های صنعتی دیگر می تواند ارزش های منحصربه فردی پیش روی تان بگذارد که ممکن است با استخدام از بخش صنعتی فعلی تان از دست شان بدهید. در یک کلام باید گفت، تنوع سوابق و دیدگاه ها کلید رسیدن به خلاقیت است. اگر در فکر استخدام فردی از حوزه متفاوتی هستید، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

1- یک کارشناس محصول استخدام کنید

داوطلب در صنعت دیگری کار می کند و در حال حاضر در بخش دریافتی (مشتری) محصول شرکت استخدام کننده یا محصولات مشابهی از شرکت های دیگر مشغول است. با اینکه این داوطلب در صنعت خدمات دارای تجربه است و شرح موقعیت شغلی ایده آل شرکت استخدام کننده به دنبال کسی است که تجربه تولید داشته باشد، با این حال شرکت پذیرای افرادی با سوابق متفاوت نیز هست.

چنین داوطلبی احتمالاً نه تنها پیرامون نقاط ضعف و قدرت محصولات شرکت بلکه در مورد محصولات شرکت های رقیب نیز دیدگاه های منحصربه فردی ارائه می دهد. از این رو، هوش رقابتی ای در اختیارتان می گذارند که یافتنش در هر جای دیگری مشکل است.

2- یک مشاور فروش استخدام کنید

چنین داوطلبی در یک استارتاپ صنعتی نامرتبط کار کرده است، جایی که در آن هر کاری، از جارو کردن زمین و مدیریت میز پذیرش گرفته تا آموزش، رتق و فتق مکالمات فروش و . . . را تجربه کرده است. با اینکه ممکن است عنوان رسمی آنها چیزی مثل مدیر میز پذیرش باشد، اما ممکن است حین تصدی بر این شغل ایده و خدماتی را به فروش برساند.

کنار گذاشتن آنها صرفاً به دلیل نداشتن اعتبار یا تجربه کاری خاص را ندارند می تواند اشتباه بزرگی باشد. توانایی آنها در سرپا نگه داشتن یک استارتاپ و همین طور تأثیری که می توانند بر موفقیت عملکردی و عملیاتی در یک ساختار معیوب بگذارند را در نظر بگیرید که می تواند از طریق موتورهای فروش شرکت استخدام کننده ایجاد درآمد کند.

مطلب مرتبط: راهکارهایی برای استخدام نیروی انسانی مناسب

3- کسی را استخدام کنید که راه را برای مجاری درآمدی تازه باز کند

داوطلب تا به حال چیزهایی فروخته است که با چیزهایی که سازمان استخدام کننده در حال فروش آن هاست فرق دارد. با این حال، داوطلب از تجربه ای در ایجاد مجاری خاص فروش ضمانت نامه (مثلاً مالی) برخوردار است که می تواند آن را به خوبی به شرکت استخدام کننده منتقل کند.

این داوطلب، در هر یک از شرکت هایی که کار کرده است، بیشتر با تکیه بر همین ذکاوت اقتصادی منحصربه فرد، سوابق مداومی در افزایش فروش و رسیدن به اهدافی فراتر از حد مقرر از خود به جای گذاشته است. اگر مدیر استخدام کننده و این دواطلب بتوانند به توافقی منوط بر آوردن همان تخصص به بازار کالای جدید برسند، چنین توافقی قطعاً برد-برد خواهد بود.

4- یک ایده پرداز استخدام کنید

داوطلب، فناوری را می شناسد، بارها دست به نوآوری زده است و تخصص فنی خود را در فضاهای تازه و متغیر محیط های فوق رقابتی به کار گرفته است. در برخی موارد، ایده های خلاقانه مانند تیری در تاریکی بوده و ناموفق مانده اند، اما در اغلب موارد، ایده های شان تبدیل به موفقیت های چشمگیر درآمدزا- سودآوری شده است که در نهایت هم جیب مالکان را پر کرده و هم به امنیت حقوق و حفظ و ابقای طولانی مدت اعضای تیم بدل شده است. برای شرکت های استخدام کننده ای که نوآوری کمتری داشته اند و اکنون خود را در محیطی یافته اند که روز به روز رقابت در آن بیشتر می شود، استخدام یک داوطلب نوآور و خلاق بهترین راه حل است.

5- یک رهبر تغییرات استخدام کنید

رهبران الهام بخش نه تنها می دانند چگونه بر اعتبار خود سرمایه گذاری کنند، افراد معتمدی هم هستند و می توانند مردم را برای تغییر با خود همراه کنند. این واقعیت که آنها صنعت نامرتبطی آمده اند مزیت آشکاری برای موفقیت آن هاست، چرا که به این ترتیب در دام سیاست های این صنعت که در اصل به اعضای اصلی تیم رهبری مربوط هستند گرفتار نمی شود.

6- رهبری استخدام کنید که از بینش های اصلی مشتری برخوردار باشد

نقش سابق داوطلب در رهبری تولید و همکاری با مدیران اجرایی و تصمیم گیرندگان در سازمان های بانکی تراز اول می تواند در یک شرکت مشاوره که تنها مشتریانش مؤسسات مالی هستند یاری دهنده باشد. این حقیقت که داوطلب بانکداران و نیازهای اصلی شان را می فهمد نکته ای ابزاری در بستن حساب های کلان بانکی و رشد درآمدها است.

7- یک کارچاق کن استخدام کنید

این داوطلب می داند چطور مسائل مربوط به فرآیندهای عملیاتی و فروش، ضعف عملکرد فناوری، نقایص امنیتی، عدم موفقیت خدمات مشتری، فرسودگی منابع انسانی و . . . را عیب یابی و اصلاح کند. او با توانمندی مانند فرشته نجات از راه می رسد و مسائل مربوط به افراد و فرآیندها را ارزیابی کرده، نقاط قوت را متذکر می شود و پیشنهاداتی را ارائه می دهد و به اجرا در می آورد.

این داوطلبان کارچاق کن هستند، کاری که به نظر نمی رسد ارتباطی با صنعت داشته باشد. در حقیقت، تنوع صنایع و بخش هایی که در آنها کار کرده اند برای شان یک نوع مزیت است، چرا که قبلاً در جای دیگری کاری را انجام داده اند و حالا می توانند برای حل و فصل طیف گسترده ای از مشکلات دوباره تکرارش کنند.

مطلب مرتبط: استراتژی‌ های استخدام برای جذب بهترین ‌ها

8- کسی را استخدام کنید که در سازمان راکد و بی رونق تان روح زندگی بدمد

تا به حال برای تان پیش آمده که آنقدر به یک مسئله نگاه کنید که راه حل ساده آن از چشم تان پنهان بماند؟ همین حالت برای کسانی که سال هاست بی وقفه خود را در یک صنعت غرق کرده اند نیز پیش می آید و ممکن است کم کم نتوانند از کار خود چشم اندازی داشته باشند. گزینش داوطلبی که شوق یادگیری یک صنعت، محصول، خدمت و/یا فرآیند جدیدی را داشته باشد، می تواند از مسائل نگاهی نو ارائه دهد و به سازمان جانی دوباره ببخشد. این کار می تواند منجر به فرآیندهای روان تر، رشد سهام بازار، نوآوری در محصولات، بالا رفتن درآمد و سود و بسیاری منافع دیگر بینجامد.

منبع : fastcompany
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EuxRK7VU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه