پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به عنوان یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب، هیچ چیز به اندازه بیکاری سخت و عذاب آور نیست. زمانی که هیچ سفارش آنلاینی ثبت نمی شود و یا کسی تماس نمی گیرد، شما باید فورا به فکر چاره باشید.

من اخیرا مقاله ای مطالعه کردم که در آن به دلایل عدم استفاده از گوگل ادوردز اشاره شده بود:

• شما برای کلیک ها هزینه پرداخت می کنید.

• رقابت با شرکت های بزرگ بسیار دشوار است.

• شما تعداد کاراکتر محدودی دارید.

• اشتباهات بسیار گران تمام خواهند شد.

• شما را از محدوده امن خارج خواهد کرد.

من هم اکنون اشتباهات این مقاله و نحوه رشد و گسترش تجارت با استفاده از ادوردز را به شما نشان خواهم داد. آژانس بازاریابی دیجیتال من به دلیل مدیریت بودجه های تبلیغاتی بسیار کلان تجربه زیادی در زمینه تبلیغات هزینه به ازای هر کلیک دارد.

مطلب مرتبط: کمپین های هوشمند گوگل / جدیدترین روش برای برخورد هوشمندانه با پرداخت به ازای هر کلیک

1. شما برای کلیک های باکیفیت و استراتژیک هزینه می کنید

در تبلیغات هزینه به ازای هر کلیک، شما تنها برای کلیدواژه هایی که به صورت استراتژیک برای شان پیشنهاد ارسال می کنید هزینه خواهید کرد. برای مثال، چنانچه من یک لوله کش باشم و قصد تولید نتایجی برای «شرکت های لوله کشی نزدیک محل زندگی ام» را داشته باشم، می توانم تنها برای این کلیدواژه ها پیشنهاد ارسال کنم و تنها زمانی که شخصی بر روی تبلیغات و سایت من کلیک می کند پول از حسابم برداشت شود.

طبق گزارش تاثیر اقتصادی گوگل، کسب و کارها به طور متوسط به ازای هر یک دلاری که برای ادوردز هزینه می کنند، دو دلار درآمد خواهند داشت.

آیا می توانید حالت دیگری از تبلیغات را معرفی کنید که میل به خرید آن بالاتر باشد؟ مشتری احتمالی شما کالا و خدمات مورد نظر خود را در گوگل تایپ خواهد کرد و تبلیغات شما تنها براساس کلیدواژه های منتخب شما یافت خواهند شد و تنها زمانی که شخصی بر روی تبلیغات شما کلیک کند پول از حساب شما برداشت خواهد شد.

اگر به خوبی گزارشات خود را مدیریت و کلیدواژه های منفی اضافه کنید، به راحتی ترافیکی عالی و باکیفیت برای سایت خود فراهم خواهید کرد.

حتما به شکلی هوشمندانه و با استفاده از ابزارهایی مانند broad match modifier، phrase match یا exact match پیشنهاد ارسال کنید تا کیفیت ترافیک تضمین شود.

2. شما توان رقابت با شرکت های بزرگ را دارید

برخلاف تبلیغات تلویزیونی در دهه 80 و 90 میلادی که تجارت ها برای قرارگیری در لیست پخش شبکه ها به بودجه کلانی نیاز داشتند، شما می توانید با مبلغی در حدود 300 دلار کار خود را در ادوردز آغاز کنید. به صورت تئوریک امکان شروع کار با مبلغ کمتری نیز وجود دارد، ولی 300 دلار حداقل مبلغی است که ما معمولا به مشتریان خود پیشنهاد می کنیم. دلیل این پیشنهاد، فراهم آوری شرایط مناسب برای تولید کلیک ها و داده کافی برای ایجاد تغییر و ارتقای سطح جهت جذب ترافیک است.

طبق گزارشات، 45درصد از تجارت های کوچک از تبلیغات PPC استفاده می کنند. هنگامی که شما شروع به تولید مشتری کردید، چه از طریق خریدهای الکترونیکی و چه از طریق دریافت فرم و درخواست و از تاثیر و کارایی این حالت از تبلیغات مطمئن شدید، می توانید بودجه را افزایش دهید.

چنانچه ابزار ردیابی مناسبی در اختیار دارید و می توانید بازگشت سرمایه را با استانداردی به نام ROAS (بازگشت هزینه تبلیغات) توجیه کنید، با خیالی آسوده بودجه تبلیغات خود را دو برابر خواهید کرد. این زیبایی ادوردز است. شما می توانید عملکرد را زیر نظر بگیرید و در صورت سودآوری کمپین ها سرمایه را به صورت ممتد افزایش دهید. اگر نتایج مناسب نیستند می توانید به راحتی و با یک کلیک عملیات را متوقف کنید.

3. با کاراکترهای محدود خلاق باشید

صاحبان کسب و کار نسبت به امتیاز کیفیت در ادوردز به شدت حساس هستند. آن ها تصور می کنند که چنانچه در تبلیغات خود دقیقا از کلیدواژه هایی که برای آن پیشنهاد ارسال کرده اند استفاده کنند، امتیاز کیفیت افزایش یافته و هزینه به ازای کلیک کاهش می یابد.

بگذارید با شما روراست باشم. اگر تمام تجارت ها برای مثال از واژه «آژانس بازاریابی دیجیتال کلومبوس» در تیتر تبلیغات خود استفاده کنند، هیچ وجه تمایزی میان تبلیغات شما و تبلیغات سایر رقبا وجود نخواهد داشت. تبلیغات باید شما را از سایر رقبا جدا کند. هرگز در این زمینه از سایر رقبا تقلید نکنید.

4. اشتباهات بسیار گران تمام خواهند شد

طبق گفته مدیرعامل یکی از آژانس های تبلیغاتی، 61درصد از بودجه ای که برای ادوردزهای گوگل در نظر گرفته می شود، کاملا به هدر می رود. اشتباهات باعث موفقیت یا شکست کمپین ادوردزهای شما خواهند شد. این اصل برای سایر بخش های تجارت شما نیز صادق است. چنانچه شما حسابدار تنبلی داشته باشید، دقت و نظم حساب های شرکت برهم خورده و در ادامه راه با مشکلات بزرگی مواجه خواهید شد. اگر در گذشته هیچ کمپین ادوردزی نداشتید، پیشنهاد می کنم که ابتدا و برای صرفه جویی در زمان و هزینه به یک کارشناس مراجعه کنید. صداقت داشته باشید و از او درخواست کنید که شما را با تاکتیک ها و تکنیک های این روش آشنا کند تا در آینده به تنهایی دست به کار شوید.

اکنون به بزرگ ترین اشتباهاتی که شرکت ها معمولا مرتکب آن ها می شوند خواهیم پرداخت:

• پیشنهادگذاری نامناسب، عدم استفاده از broad match modifier، phrase match، exact match و broad match

• بی توجهی به نتایج کلمات جست و جو و اضافه سازی کلیدواژه های منفی

• ابزار ردیابی نامناسب، که در نهایت باعث تولید گزارش های اشتباه و اتخاذ تصمیمات نادرست خواهد شد

• تبلیغات ضعیف

• تبلیغ در مکان نامناسب با توجه به اهداف شرکت و موقعیت جغرافیایی

• تخصیص نامناسب بودجه – بودجه باید به سودده ترین بخش ها و یا بخش های نیازمند رشد اختصاص یابد

• ارائه پیشنهاد در زمان/تاریخ نامناسب – اکثر شرکت ها نیازی به ارائه پیشنهاد در ساعات غیراداری ندارند

• ارائه تبلیغات نامناسب. مشتری به جای محتوای اصلی، درگیر حواشی و اطلاعات بی فایده می شود.

مطلب مرتبط: شروع کمپین تبلیغاتی با گوگل

5. شما را از محدوده امن خارج می کند

چنانچه هیچ کلمه و کلیدواژه ای برای معرفی و ارائه تجارت خود در ذهن ندارید، پس احتمالا باید از گزینه های دیگر مانند فیس بوک یا اینستاگرام استفاده کنید. اکثر تجارت ها می توانند با کمک گوگل ادوردز و کلیدواژه های مناسب و مرتبط به سرعت ترافیکی باکیفیت را به سمت وب سایت خود روانه سازند.

چنانچه این روش به درستی پیاده سازی شود، ادوردز معدن طلای تجارت شما خواهد بود. زیبایی ادوردز این است که چنانچه قصد شروع کار با آن را داشته باشید، کمپین مورد نظر شما در کمتر از یک ساعت آماده شده و اثرات طولانی مدت و بسیار خوبی بر تجارت شما خواهد گذاشت.

 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hayz6Sc1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه