سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 14 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

جمله معروف «شما باید هوشمندانه کار کنید و نه سخت» تطابق بسیاری با شرایط امروز کسب وکارهای جهان دارد. فناوری های نوین و ارزان قیمتی وجود دارند که می توانند زمان و پول بسیاری را برای صاحبان کسب وکار ذخیره کنند و نتایج مطلوبی به بار آورند.

اگر به دنبال کاهش هزینه ها و یا بهبود خدمات مشتریان خود هستید، از این راه حل های مبتنی بر فناوری جهت پیشبرد کسب وکارتان استفاده کنید.

تحلیل داده

با استفاده از دستیار صوتی آمازون اکو (Amazon Echo) می توانید امور مختلفی را از سفارش غذا گرفته تا برنامه ریزی ملاقات ها به انجام برسانید. با استفاده از فناوری حتی قادر خواهید بود کارهای به مراتب بیشتری را نیز صورت دهید. برای مثال با استفاده از سایت الکسا (Alexa) می توانید تحلیل های مرتبط با حوزه وب را بررسی کنید و یا از تحلیل غیررسمی گوگل برای گزارش وضعیت سایت خود بهره ببرید. به این طریق قادر خواهید بود تعداد بازدیدکنندگان، کلیک ها و سایر داده های موردنیازتان را مشاهده کنید.

داده های یک بازه زمانی خاص مانند یک روز یا هفته را نیز می توان از این سرویس ها دریافت کرد. الکسا بدون نیاز به حتی یک کلیک می تواند این اطلاعات را به شما ارائه دهد. اگر پیشتر از سرویس اکو استفاده می کردید، می توانید با یک آموزش چند دقیقه ای، عملکرد آن را در ارائه تحلیل داده ها و مدیریت سایت فرا بگیرید. از این سرویس می توان به عنوان یک سرمایه گذاری کوچک با کارایی متعدد و نقشی انکارناپذیر برای دارندگان کسب وکارهای کوچک استفاده کرد.

مطلب مرتبط: با استفاده از فناوری های نوین می توان کسب و کار را رونق بخشید

خدمات مشتریان

ارائه خدمات به مشتریان محدود به ساعات کاری است، مگر اینکه آن را به خارج از کشور برونسپاری کرده باشید، اما چت بات ها امکانی کاربردی جهت پشتیبانی از مشتریان به محض نیاز فراهم کرده اند. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می توانید مسائل کوچک مشتریان را به راحتی و بدون نیاز به دخالت شخصی حل و تمرکزتان را معطوف به آنانی کنید که خدمات بیشتری نیاز دارند.

بنابر مطالعات متخصصان مؤسسه اپ (AppInstitute)، این سرویس می تواند حجم عملیات را تا 66درصد کاهش دهد. با توجه به وجود بات های متنوع از جمله BotEngine، Bold360 و Botsify، گزینه های متنوعی پیش روی خود دارید و می توانید آنچه برای کسب وکارتان مفیدتر است را انتخاب کنید.

مدیریت مصرف انرژی

مدیریت هزینه های مربوط به گرمایش و سرمایش از طریق فناوری های هوشمند، روشی ایده آل جهت کاهش هزینه ها و افزایش منافع است. ترموستات نست (Nest Thermostat) اولین دستگاه دارنده ستاره انرژی است که می تواند به صورت خودکار شرایط آب وهوایی را با برنامه فصلی تعدیل کند. بنا بر ادعای سایت سازنده، از این طریق می توانید 10درصد در هزینه گرمایش و 15درصد در هزینه سرمایش صرفه جویی کنید و نتایجی بهتر از یک ترموستات قابل برنامه ریزی استاندارد به دست آورید. ترموستات سنسی (Sensi Thermostat) محصول شرکت امرسان (Emerson)، یکی دیگر از انتخاب های مناسب است که از جانب سایت Reviewed.com به عنوان بهترین ترموستات هوشمند سال 2018 انتخاب شده است.

هر دو سیستم با تلفن هوشمند قابل کنترل هستند. اگر نمی خواهید تمام ساعات روز را در دفتر کار سپری کنید، کافی است برنامه زمانی حضور در دفتر را به اپلیکیشن بدهید تا دمایی ایده آل برای زمان حضورتان مهیا کند. با استفاده از این سیستم ضمن بهینه سازی دمای دفتر کار، در بودجه خود نیز صرفه جویی خواهید کرد.

امنیت کسب و کار

با استفاده از کنترل های امنیتی هوشمند، بسیاری از صاحبان کسب و کار تعداد کارمندان بخش حراست را کاهش داده اند. قفل هوشمند ارائه شده توسط Schlage Smart Deadbolt و Kwikset Kevo می تواند ضمن همگام سازی خود با تلفن هوشمند و صرف نظر از ساعات شبانه روز، نسبت به باز شدن درب های دفتر کار به شما هشدار دهد؛ خواه داخل شهر باشید و یا در نقطه ای دیگر از جهان!

با این سیستم هیچ کلیدی به صورت غیرقانونی کپی، دزیده و یا گم نمی شود و نیازی نیست که در صورت اخراج یک کارمند تمامی قفل ها عوض شوند. هر کارمند با استفاده از رمز مخصوص به خود وارد دفتر کار می شود و تنها با کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش می توان امکان دسترسی جدیدی ایجاد کرد. مضاف بر این می توانید از طریق این سرویس ساعات ورود و خروج کارمندان را نیز تحت نظر بگیرید.

مدیریت جوهر پرینتر

یک مشکل رایج؛ شما شدیداً به کپی یک پروپوزال تجاری نیازمندید و یا می خواهید گزارش مهمترین مشتری خود را چاپ کنید که ناگهان با پیام «کمبود جوهر» مواجه می شوید. در این شرایط مجبور هستید برای خرید جوهر و یا پرینت اسناد مربوطه به سرعت خود را به یک فروشگاه برسانید که طبیعتاً هزینه در بر دارد و به صرفه نیست.

برای رفع مشکلاتی از این دست، می توانید از فناوری های هوشمند مانند نرم افزار Brother Refresh و یا Amazon Dash Replenishment استفاده و دستگاه پرینتر و یا کپی خود را به سیستم آنها متصل کنید.

این سرویس ها ضمن کنترل سطح جوهر دستگاه از راه دور، زمان نیاز به جوهر را شناسایی و به صورت خودکار آن را برای تان ارسال می کنند. برخلاف اشتراک های سنتی که صرف نظر از نیاز شما و در بازه های زمانی مشخص محصولی را برای تان می فرستند، این سرویس ها آنچه نیاز دارید را در زمان مناسب ارسال می کنند. در عین حال شما را از مراجعه حضوری به فروشگاه بی نیاز می سازند و ضمن کاهش هزینه و زمان اتلافی، کسب وکارتان را به نحوی مطلوب پیش می برند.

مطلب مرتبط: آمادگی کسب و کار برای تکنولوژی آینده

نتیجه

امروزه فناوری های نوین بسیاری برای کمک به صاحبان کسب وکارهای کوچک وجود دارند تا ضمن کاهش هزینه ها، عملکردشان را نیز در حوزه های پیش بینی نشده بهبود بخشند. این خدمات می توانند تحلیل وب سایت، حفظ امنیت کسب وکار و کاهش هزینه ها باشند. برای رسیدن به هر یک از این اهداف، انتخاب هایی در دسترس و با کاربری ساده وجود دارد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BM4N6Fv5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه