یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

توازن میان کار و زندگی به سادگی می گوید، ساعات کاری و غیرکاری باید به صورت مساوی تقسیم شوند. آمازون با ایجاد فرهنگی که سخت کار کردن را ارزشمند می داند، شناخته می شود. به طوری که این سازمان انتقاداتی را از طرف کارکنان فعلی و سابق خود در مورد کار کردن در روز شکرگزاری یا حتی زمانی که بیمار هستند، دریافت کرده است.

هنگامی که از جف بزوس (Jeff Bezos) درباره توازن میان کار و زندگی در آمازون سؤال شد، آن را «هماهنگی کار و زندگی» تعبیر کرد.

در اینجا توضیح می دهیم که چگونه صاحبان پرمشغله کسب و کار، از طریق یافتن هماهنگی میان کار و زندگی به جای توازن بین آنها و بدون خستگی می توانند انرژی خود را در خانه و محل کار حفظ کنند.

تمرکز بر کار و خانه را به جای زمان، در قالب انرژی بسنجید

این موضوع مربوط به آن نیست که چند ساعت را در خانه یا محل کار صرف می کنید؛ بلکه در مورد انرژی ای است که به هر دو بخش زندگی خود اختصاص می دهید. اگر از ساعات کار طولانی مدت لذت می برید و به شما کمک می کند در خانه احساس «حضور» داشته باشید، به رویه خود ادامه دهید.

این مورد یک اصل اساسی در نظریه بزوس در تقسیم زمان میان کار و زندگی است. از آنجایی که بزوس عاشق کاری است که انجام می دهد، از انجام آن انرژی می گیرد، با بالاترین استانداردهای خود کار می کند.

مطلب مرتبط: چگونه مانند جف بزوس تصمیم گیری کنیم

بسیاری تأیید می کنند که احساسات ما در تمام زمینه های زندگی مان رسوخ می کنند. هنگامی که می توانید از انجام کارهای خوب انرژی کسب کنید، شما را به سمتی سوق می دهد که در زندگی شخصی خود نیز موفق باشید. در عوض هنگامی که کارها در خانه به خوبی پیش نروند، ممکن است انرژی لازم را برای انجام بهترین عملکرد خود در محیط کاری نداشته باشید. یک قاعده اصلی برای هماهنگی زندگی و کار این است که سعی کنیم هر دو جنبه شغلی و شخصی زندگی به ما انرژی دهند تا در خانه و محیط کار بهترین عملکرد را داشته باشیم.

این مسئله لزوماً بدان معنا نیست که باید وقت خود را به صورت متعادل صرف کنیم؛ همانطور که عبارت «تعادل میان کار و زندگی» این را می رساند. در عوض باید زمان خود را به نحوی سپری کنیم که در بهترین حالت خود باشیم. به این ترتیب در کل افراد بهتری خواهیم بود.

یک برنامه زمانبندی انعطاف پذیر برای کار و زندگی ایجاد کنید

افراد سطوح مختلفی از انرژی را از کار و زندگی شخصی خود جمع آوری می کنند و از این طریق متوجه می شوند در برخی زمان های مختلف روز بازدهی بهتری دارند. فرهنگ کار بین ساعات 5 تا 9 که برای چندین دهه وجود داشته است واقعاً در حال تغییر است. اکثر دفاتر کاری مدرن نوعی از انعطاف در کار را به وجود آورده اند تا فرد بتواند ساعات کاری خود را مشخص کند.

کار در زمان های مختلف روز را تجربه کنید تا به یک زمانبندی دست یابید. این کار به شما کمک می کند بهترین کارایی را داشته باشید و با افزایش بهره وری، زمان بیشتری را برای انجام بهترین کار خود و انرژی بیشتری را برای عزیزان تان فراهم کنید.

بدانید که چه زمانی «نه» بگویید

ما تمایل داریم فکر کنیم که انجام بیشترین تعداد ممکن پروژه، نشانه حرفه ای بودن است، اما مشغولیت، مشابه با تأثیر گذاری نیست. برای انجام کار به بهترین نحو، باید پروژه هایی را که می توانید به آنها ارزشی بیفزایید را اولویت بندی کنید.

درجازدن، تخریب کننده است. به دنبال پروژه هایی باشید که می توانید در آنها پویا ظاهر شوید. در چنین شرایطی به بهترین نحو کار می کنید و از پیشرفت تان خشنود خواهید بود. هنگام حرکت و جاری بودن است که اغلب احساس کارایی می کنیم و از صرف زمان برای عزیزان مان، احساس گناه نمی کنیم.

تعهدات را مخابره کنید

اگر به یک پروژه زمانبر نزدیک می شوید، افراد مهم در زندگی تان را از آن آگاه کنید. در غير اين صورت ممکن است تصور کنند به دليلی خیانت آمیز از آنها دوری کرده اید.

آگاه کردن افراد مهم زندگی از تعهدات حرفه ای خود، می تواند به آنها کمک کند که شما را یاری دهند. اگر یک دوست خوب بداند که برای چند هفته برقراری ارتباط برای شما دشوار است، متوجه می شود که باید ارتباطش را متوقف کنند تا شما مجبور به پاسخ دادن پیام ها یا ایمیل ها نباشید.

به طور مشابه یک شریک که می داند شما مسئول اجرای یک پروژه مهم هستید، ممکن است بتواند برنامه خود را از نو تنظیم و در کوتاه مدت به شما کمک کند.

حال اگر تعهدات خانوادگی مانع از کار کردن شما با ظرفیت کامل برای یک دوره زمانی مشخص شود، باید سطح انتظارات را به درستی با همکاران خود تنظیم کنید. یک محل کار خوب آن است که نسبت به واقعیت های زندگی شخصی کارکنان انعطاف پذیر باشد. مدیرانی که رفاه کارکنان برای شان مهم است، معمولاً مایل به کمک به آنها در مراقبت از تعهدات شخصیت شان هستند.

مطلب مرتبط: انتخاب هایی که جف بزوس را به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل کرد

با یک زندگی کاری در حال تغییر، سازگار شوید

ساعت کاری مانند گذشته دیگر بین ساعت 9 صبح تا 5 بعداز ظهر و از شنبه تا چهارشنبه نیست. کار در صبح پنجشنبه و ساعات پایانی روز چهارشنبه به سراغ شما می آید. در تعطیلات و در طول فراغت از تحصیل نیز این اتفاق می افتد. ایده تعادل میان کار و زندگی نشان می دهد که باید بین ساعات کاری و غیرکاری، تفکیکی یکنواخت وجود داشته باشد.

در حقیقت کسانی که حرفه های بلندپروازانه را دنبال می کنند، باید هماهنگی کار و زندگی را هدف قرار دهند؛ شیوه ای که در آن هر دو جنبه از زندگی به شما انرژی می دهد و کمک می کند تا جای ممکن در بهترین حالت خودتان باشید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Rw0CAV2t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه