یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

4 روش برای به حداکثر رسانی زمان

5 سال پیش ( 1397/8/9 )
پدیدآورنده : امین فرح بخش  

با به حداقل رساندن موارد مهمل که ذهن شما را گمراه می کنند، می توانید زمان در دسترس خود را به حداکثر برسانید.

آیا تا به حال فکر کرده اید که ساعات کافی در روز موجود نیست؟ از آنجا که نمی توانید تعداد ساعت های روز را افزایش دهید، راه های آسانی برای ایجاد زمان بیشتر جهت انجام کارهای لازم وجود دارد.

چگونه می توانید زمان بیشتری به دست آورید؟ پاسخ ساده است؛ شناسایی مواردی که وقت شما را می گیرند یا موجب تعویق در کارها می شوند و سپس انجام تغییرات مطابق با آنها. در اینجا به چهار روش آسان برای به حداکثررسانی زمان اشاره شده است.

1. اهداف خود را مشخص کنید

اهداف مبهم، سبب انگیزه قوی نخواهند شد. پیش رفتن در پروژه ای که انگیزاننده نیست بسیار سخت است، بنابراین همواره با عذر قدیمی مبنی بر اینکه زمان کافی نیست، کارها را به تعویق می اندازید.

مطلب مرتبط: روش های ساده برای مدیریت زمان

با این حال اگر هدفی واضح و روشن داشته باشید، مانند «خرید یک خانه 300،000 دلاری در طی دو سال»، کاری برای انجام پیش رو خواهید داشت. هرچه بیشتر خواهان این هدف باشید، انگیزه بیشتری خواهید داشت. با داشتن هدفی در ذهن، توانایی لازم برای رسیدن به نقاط عطف قابل دسترس را پیدا خواهید کرد و این توانایی، شما را برای رسیدن به هدف تان یاری می دهد.

نظریه ای علمی برای اثبات این مفهوم وجود دارد. نام این نظریه «تنظیم اهداف» براساس کارهای انجام شده است که طی سال های دهه 1960 توسط دکتر ادوین لاک (Edwin Locke) و دکتر گری لاتهام (Gary Latham) به انجام رسیده است. آنها در تحقیق ارتباط بین عملکرد و اهداف، دریافتند که ارتباطی قوی میان خاص بودن هدف و عملکرد شغلی افراد وجود دارد. اهداف خاص معمولاً منجر به عملکرد بهتر نسبت به اهداف غیرخاص یا آنهایی می شوند که به راحتی قابل دستیابی هستند.

2. روالی ایجاد کنید و آن را به خاطر بسپارید

موفقیت پاداش داشتن روال در انجام کارهاست. اگر مجموعه ای از رویه های موفق را دنبال نکنید، احتمالاً مدیریت زمان را به طور مؤثر از دست خواهید داد. به عنوان یک مثال جالب، رویه صبح زود مدیر اجرایی اپل، تیم کوک (Tim Cook) را در نظر بگیرید. او هر روز صبح ساعت 3:45 بیدار می شود و ادعا می کند با این کار می تواند تعداد 700 ایمیل یا بیشتر را که هر روز به او می رسد چک کند. با این روند وی زمان کافی برای انجام این کار را پیش از رفتن به دفتر کارش به دست می آورد.

این روند ممکن است برای شما مناسب نباشد، اما می توانید از افزودن برنامه های مثبت به برنامه خود بهره مند شوید. در نظر بگیرید صبح زودتر بیدار شده اید تا بتوانید برخی از وظایف و کارهای خود را انجام دهید و آنها را از سر راه بردارید و در نتیجه بتوانید بر کار اصلی خود تمرکز کنید. علاوه بر این می توانید روزانه 20 دقیقه پس از شام را به رشد حرفه خود اختصاص دهید.

با تنظیم یک روال و ممارست بر آن، پس از مدتی متوجه خواهید شد ایجاد زمان برای انجام کارها آسان است، زیرا به یک عادت تبدیل شده اند.

3. پاسخگو باشید

فقدان پاسخگویی باعث می شود به راحتی کارها را به تعویق بیندازید و ایجاد انگیزه لازم برای استفاده از زمان در برنامه را برای خود و حتی برای پروژه هایی که به شدت به آنها اهمیت می دهید، بسیار مشکل بسازید. راه حل ساده است؛ شما به کسی یا چیزی نیاز دارید تا شما را پاسخگو نگاه دارد.

یک شریک برای پاسخگویی می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. این شریک شخصی است که چک می کند آیا شما به درستی در مسیر دستیابی به اهداف خود پیش می روید یا خیر. هنگامی که بدانید شریک تان در حال بررسی کارهاست، احتمالاً زمان بیشتری را برای زمانبندی پروژه ها یا وظایف صرف خواهید کرد. تنها این واقعیت که کسی چشم به پیشرفت شما دارد می تواند یک انگیزه قوی برای جلوگیری از به تعویق انداختن و شروع انجام آنچه مهم است، باشد.

4. عادات بد را کنار بگذارید

مواجهه با این واقعیت دشوار است، اما اغلب آنچه به اصطلاح کمبود زمان نام دارد، به دلیل عادات بد به وجود می آید. به عنوان مثال آیا همیشه می خوابید و یا در تماشای برنامه های شبانه تلویزیونی زیاده روی می کنید؟ آیا همواره در رسانه های اجتماعی هستید و یا با دوستا ن تان بیرون می روید؟

مطلب مرتبط: چگونه از وقت خود درست استفاده کنیم؟

احتمالاً حداقل به یکی از موارد فوق پاسخ مثبت داده اید. هر شخصی باید خستگی خود را رفع یا استراحت کند. استراحت در واقع می تواند کار مفیدی برای حرفه شما باشد، اما اگر این کارها را هر روز انجام می دهید، چندین راه دارید تا از طریق آنها به راحتی برنامه خود را برای داشتن زمان بیشتر تغییر دهید.

چگونه می توان شروع به تغییر کرد؟ با کارهای کوچک آغاز کنید. به عنوان مثال می توانید با 30دقیقه در روز شروع و عدم استفاده از رسانه های اجتماعی را به خود تحمیل کنید. می توانید آن زمان را به پیشرفت حرفه خود و به خواندن، مطالعه یا یادگیری یک مهارت جدید اختصاص دهید؛ کارهایی که پیشتر فکر یا ادعا می کردید زمانی برای انجام آنها ندارید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/S6ilFX8N
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه