شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

طفره رفتن از صحبت پیرامون محور کلان داده ها چندان آسان نیست. شرکت ها با مسلح شدن به اطلاعات کاربردی می توانند مؤثرتر و بهینه تر برای مشتریان بازاریابی و محصولاتی را طراحی و تولید کنند که تقاضاهای خاصی را پاسخگو باشند، گردش مالی را افزایش دهند، روند عملیات را تسهیل کنند، پیش بینی های دقیق تری انجام دهند و حتی موجودی انبار خود را بهتر مدیریت کنند تا هزینه های مرتبط را تحت کنترل داشته باشند.

آیا تجارت شما توانایی مالی استفاده از مزایای این اطلاعات را دارد؟

برای رقابتی موفقیت آمیز در بازار امروز، تجارت های کوچک نیاز به ابزاری دارند که شرکت های بزرگ به کار می بندند. البته کسب وکارهای کوچک تمامی منابع یک شرکت تجاری عظیم، مانند متخصصان داده، آنالیزورها و محققان را در اختیار ندارند. با این حال راه های بسیاری وجود دارند که تجارت شما می تواند از طریق آنها داده ای را جمع آوری، تحلیل و تفسیر و اطلاعات مفید جانبی را کسب کند که رقابت را متعادل تر می سازد. در اینجا به 9 راهکار مرتبط با کلان داده ها اشاره شده است.

1- SAS

به گفته شرکت SAS، یکی از پیشروان خدمات و نرم افزارهای تحلیل کسب وکار از سال 1976، کوچک بودن کسب وکار دیگر محدودیتی برای کسب اطلاعات بازار و تجارت به همراه ندارد. نرم افزار SAS داده شما را به اطلاعاتی مفید تبدیل می کند و با این کار تصمیم گیری ها را آگاهانه می سازد و چشم اندازی تازه به کسب و کار شما می دهد؛ حال چه شرکت شما کوچک، متوسط و یا سازمانی بزرگ باشد.

تجارت های کوچک و متوسط نیز مانند مجموعه های تجاری عظیم با برخی چالش ها رو به رو هستند. آنالیز SAS که به آسانی قابل استفاده است، پیش بینی و داده کاوی را به صورت خودکار در آورده است و کسب وکارهای فاقد منابع زیاد را قادر می سازد با هزینه کمتر نتایج بسیار بیشتری به دست آورند. این آنالیز به شرکت ها کمک می کند برای رشد و رقابت، چالش ها را پشت سر بگذارند. پیام SAS به کسب وکارهای کوچک و متوسط ساده است: «آنچه کارساز است را بیابید و آنچه کارساز نیست را اصلاح و فرصت های جدیدی کشف کنید». برای جزییات بیشتر و اطلاع از قیمت ها با SAS تماس بگیرید تا از دوره های آزمایشی رایگان نرم افزار اطلاع پیدا کنید.

مطلب مرتبط: نقش کلان داده در بازاریابی دیجیتال

2- ClearStory Data

آنالیز اطلاعات پیچیده کسب وکار الزاماً مانند موشک هوا کردن نیست. داده کاوی پیشرفته و ابزارهای آنالیزی ClearStory Data، اطلاعات را به صورتی ساده و قابل فهم عرضه می کنند.

ClearStory Data داده داخلی تجارت شما را با اطلاعاتی که در دسترس عموم است تلفیق می کند تا بتوانید تصمیمات تجاری بهتری بگیرید. این اطلاعات مفید با استفاده از قابلیت StoryBoard به نمایش در می آیند و شما را قادر می سازند نمودار، سیر داستانی و نماهای بصری تعاملی را از طریق داشبورد آن بسازید. این نرم افزار حاوی امکانات مربوط به همکاری نیز است که بحث تیمی را امکان پذیر می کند. برای مثال می توانید بر روی سیرهای داستانی جداگانه نظر بگذارید؛ بسیار شبیه به کاری که در شبکه های اجتماعی انجام می دهید.

علاوه بر داده تجاری، ClearStory Data می تواند داده مختص زیرمجموعه ها، از جمله بازاریابی، فروش، عملیات و تحلیل مشتری را نیز فراهم کند. این بستر همچنین بازه گسترده ای از صنایع، مانند خرده فروشی، غذا و نوشیدنی، رسانه و سرگرمی، خدمات مالی، تولید، کالاهای بسته بندی شده مصرفی، بهداشت و درمان و صنایع دارویی را پوشش می دهد. برای کسب اطلاعات مربوط به قیمت با ClearStory Data تماس بگیرید.

3- Kissmetrics

به دنبال افزایش بازگشت سرمایه بازاریابی خود هستید؟ Kissmetrics بستری است که شما را قادر می سازد مشتری های خود را براساس رفتارشان درک، دسته بندی و جذب کنید.

با کمک Kissmetrics می توانید براساس رفتار مشتری، ارسال ایمیل هایی که تنها یکبار ارسال می شوند و کمپین های تبلیغات ایمیلی جاری را ایجاد، مدیریت و آن را خودکار کنید. این بستر تأثیر کمپین تبلیغاتی را فراتر از تعداد کلیک ها و باز شدن صفحات اندازه می گیرد. این شرکت Kissmetrics را برای خرده فروشی های اینترنتی نیز عرضه کرده که برای افزایش بازگشت سرمایه در فیس بوک و اینستاگرام، کاهش تعداد خرید های ناتمام و ایجاد انگیزه برای تکرار خرید طراحی شده است.

کاربران Kissmetrics می توانند به منابع تمرینی و آموزشی اینترنتی برای بهبود کمپین های بازاریابی، شامل وبینارهای بازاریابی، راهنماهای قدم به قدم، مقالات و اینفوگرافیک ها دسترسی داشته باشند. کاربران جدید برای آشنایی بیشتر با پلتفرم، یک نماینده اختصاصی برای 60 روز اول و ارائه راهنمایی استراتژیک خواهند داشت تا بیاموزند چگونه می توان بیشترین استفاده را از این پلتفرم داشت. قیمت طرح ها از 500 دلار در ماه شروع می شود.

4- InsightSquared

با InsightSquared مجبور نیستید برای داده کاوی داده های خود زمانی را تلف و آنها را یکی بعد از دیگری آنالیز کنید. در عوض InsightSquared به راهکارهای پرطرفدار تجاری مورداستفاده شما متصل می شود -مانند Salesforce، QuickBooks، Google Analytics و Zendesk- تا به طور خودکار داده را جمع آوری و اطلاعات کاربردی را استخراج کند.

برای مثال InsightSquared می تواند با استفاده از داده های حاصل از نرم افزار مدیریت رابطه با مشتری، اطلاعات فروش باارزشی مانند پیش بینی فروش و توزیع، ساخت و ردیابی لید (Lead)، آنالیز سودآوری و نظارت بر فعالیت ها را فراهم کند. این بستر همچنین می تواند به کسب وکارها کمک کند از اقبال عمومی، نقاط قوت و ضعف و دستاوردها و شکست های گروه فروش اطلاع پیدا کنند.

مجموعه محصولات InsightSquared همچنین شامل بازاریابی، امور مالی، ابزارهای تحلیل کارکنان و پشتیبانی، به همراه گزارش شخصی سازی شده می شود و این امکان را فراهم می کند که داده گزارش شده را از هر منبعی و به هر طریقی که مایلید دستچین کنید. InsightSquared یک دوره آزمایشی رایگان نیز ارائه می کند که طرح های آن قابل تغییر و مقیاس پذیر هستند. برای کسب اطلاعات مربوط به قیمت با InsightSquared تماس بگیرید.

5- Google Analytics

شما به نرم افزارهای پر زرق و برق و گرانقیمت برای شروع به جمع آوری داده نیاز ندارید. این کار می تواند با آنچه همین حالا در اختیار دارید آغاز شود؛ وب سایت تان Google Analytics یا همان بستر رایگان گوگل برای آنالیز دیجیتال، ابزارهایی را در اختیار کسب و کارهای کوچک قرار می دهد تا بتوانند در یک مکان داده های وب سایت حاصل از تمامی تعاملات را آنالیز کنند.

با Google Analytics می توانید داده بلندمدت را برای مشخص کردن اقبال عمومی و دیگر اطلاعات ارزشمند استخراج کنید و تصمیم های هوشمندانه مبتنی بر داده بگیرید. برای مثال با ردیابی و آنالیز رفتار بازدیدکننده -مبدأ ترافیک کجاست، مخاطب چگونه با محتوا درگیر می شود، بازدیدکنندگان چه مدت در یک وب سایت می مانند (که با نام ضریب بازگشت یا Bounce Rate نیز شناخته می شود)- می توانید هنگامی که برای دستیابی به اهداف وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود تلاش می کنید، تصمیمات بهتری بگیرید.

شما می توانید ترافیک شبکه های اجتماعی را نیز آنالیز و از این طریق تغییراتی در کمپین های بازاریابی خود در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید. مطالعه بازدیدکنندگان موبایلی می تواند به شما کمک کند اطلاعاتی در مورد مشتری هایی استخراج کنید که وب سایت شما را بر روی دستگاه های تلفن همراه خود مرور می کنند و از این طریق تجربه بهتری برای آنها به وجود آورید. در اینجا روش ثبت نام Google Analytics بر روی وب سایت آمده است.

مطلب مرتبط: چگونه داده‌های بزرگ را تحلیل کنیم

6- IBM Watson Analytics

در حالی که بسیاری از راهکارهای کلان داده برای آنالیزورها و متخصصان داده با دانش به شدت عمیق ساخته شده اند، Watson Analytics متعلق به IBM، آنالیزهای پیشرفته و مختص پیش بینی تجاری را به آسانی در دسترس کسب وکارهای کوچک قرار می دهد. این بستر نیازمند هیچ مهارتی در استفاده از سیستم های پیچیده داده کاوی و آنالیز نیست و این فرآیند را خودکار ساخته است. این راهکار آنالیزی شامل مجموعه ای از خدمات دسترسی، پالایش و انبارکردن داده است و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید داده را به روشی ساده و عملی برای هدایت روند تصمیم گیری آماده و ارائه کنید.

برخلاف بسیاری از راهکارهای آنالیزی که روی تنها یک جنبه از کسب وکار تمرکز دارند، Watson Analytics تمامی پروژه های آنالیز داده شما را در یک بستر واحد یکپارچه می سازد. شما می توانید آن را در تمامی انواع آنالیز داده، از جمله بازاریابی، فروش، امور مالی، منابع انسانی و دیگر بخش های عملیاتی خود استفاده کنید. فناوری «زبان طبیعی» آن به کسب وکار کمک می کند مشکلات را شناسایی کند، الگوها را تشخیص دهد و اطلاعات مفید معناداری برای پاسخگویی به پرسش ها کسب کند، مانند اینکه در نهایت چه عاملی فروش را پیش می برد، چه قراردادهایی احتمال لغو شدن دارند و چطور می توان کارکنان را خشنود ساخت. برای کسب اطلاعات مربوط به قیمت با IBM تماس بگیرید.

7- Canopy Labs

کلان داده صرفاً به شما کمک نمی کند تصمیمات بهتری برای کسب و کار بگیرید، بلکه می تواند در پیش بینی آینده نیز مؤثر باشد. بستر آنالیز مشتریِ Canopy Labs، با استفاده از رفتار مشتری، موارد پرطرفدار در فروش و مدل های رفتاری پیش بینی کننده، اطلاعات ارزشمندی را در کمپین های بازاریابی آینده استخراج و به شما در جهت کشف متناسب ترین پیشنهادها برای محصولات کمک می کند.

یکی از امکانات منحصر به فرد Canopy Labs، نمای مشتری 360 درجه است که داده های جامعی را در مورد مشتریان نشان می دهد. این برنامه هدفی دوگانه دارد؛ ابتدا وضعیت هر مشتری، مانند ارزش طول عمر، وفاداری، سطح علاقه مندی، تاریخچه خرید و رفتارهای ایمیلی را آشکار می سازد که نشان می دهد کدام مشتریان سودآور بوده اند و ارزش ارتباط برقرار کردن را دارند. دوم اینکه با این اطلاعات، بهتر می توانید پیشنهادات شخصی سازی شده بدهید، پاسخ های مشتری را دنبال و کمپین های معارفه بهبودیافته ای را اجرا کنید.

Canopy Labs وجه پیچیده و فنی کلان داده را برعهده می گیرد تا شما بتوانید توجه خود را تماماً به مشتریان معطوف دارید. یک دوره آزمایشی رایگان برای آزمودن این خدمات وجود دارد. برای کسب اطلاعات در مورد طرح ها با Canopy Labs تماس بگیرید.

8- Tranzlogic

بر کسی پوشیده نیست که تبادلات کارت های اعتباری مملو از اطلاعات بی ارزش هستند. گرچه دسترسی زمانی محدود به شرکت های دارای منابع قابل توجه بود، شرکت اطلاعات مشتری Tranzlogic این اطلاعات را برای کسب و کارهای کوچکی که فاقد بودجه تجارت های بزرگ بودند نیز در دسترس قرار داد.

Tranzlogic با بنگاه های بازرگانی و سیستم های پرداخت کار می کند تا اطلاعات مالکیتی را از خریدهای انجام شده توسط کارت اعتباری استخراج و آنالیز کند. این اطلاعات سپس می توانند برای اندازه گیری کارایی فروش، ارزیابی مشتریان و دسته بندی آنها، بهبود در شناساندن کسب و کار و برنامه های ایجاد وفاداری، برگزاری کمپین های بازاریابی مؤثرتر، تنظیم طرح های بهتر برای کسب وکار و اجرای کارهای دیگری استفاده و به تصمیمات هوشمندانه برای کسب و کار منجر شوند. به علاوه Tranzlogic نیازمند هیچ گونه دانش تکنولوژیکی برای شروع نیست. این برنامه آماده به کار است، یعنی نیاز به هیچ گونه نصب یا برنامه نویسی ندارد. تنها کافی است به حساب خود وارد شوید تا به درگاه تجاری تان دسترسی پیدا کنید. برای کسب اطلاعات مربوط به قیمت با Tranzlogic تماس بگیرید.

مطلب مرتبط: 14 ابزار همکاری در تجارت های کوچک

9- Qualtrics

اگر در حال حاضر هیچ منبع درستی برای داده ندارید، انجام تحقیقات ممکن است کارساز باشد. Qualtrics کسب و کار را قادر می سازد بازه گسترده ای از مطالعات و بررسی ها را برای کسب اطلاعات مفید و باکیفیت به منظور تصمیم گیری مبتنی بر داده انجام دهد. این شرکت اخیراً مدیریت تجربه Qualtrics (Qualtrics Experience Management, XM) را معرفی کرده است؛ چهار نرم افزار کاربردی که کاربران را قادر به بهبود تجربه هایی می سازند که سازمان ها برای تمامی افراد ذی نفع فراهم می کنند. افراد ذی نفع در این میان مشتریان، کارکنان، مشتریان احتمالی، کاربران، شرکا، تأمین کننده ها، شهروندان، دانش آموزان و سرمایه گذاران هستند.

Qualtrics XM به سازمان ها کمک می کند تجربه های منتقل شده در چهار عرصه اصلی کسب وکار را اندازه گیری، اولویت بندی و بهینه کنند: مشتری، کارمند، برند و تجربه محصول. به علاوه Qualtrics اطلاعات مفید، نرم افزار پویش مخاطب، آزمون تبلیغات، آزمون مفهومی و برنامه های تحقیقات بازاریابی را ارائه می کند. این شرکت همچنین می تواند به انجام نظرسنجی از کارکنان، مصاحبه های خروج از شرکت و مرور کلی شرکت کمک کند. برای بحث روی قیمت با Qualtrics تماس بگیرید.

منبع : businessnewsdaily
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J4ARSdnk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه