پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تیم کوک در جریان اجلاس CPDP، به  شدت مدل های تجاری متکی به جمع آوری داده را محکوم کرد و گفت که این تجارت ها بیش از هر چیز منجر به اطلاعات غلط، بی اعتمادی و حتی خشونت در دنیای واقعی می شود.

به گزارش زومیت، روز گذشته تیم کوک، مدیرعامل اجرایی اپل در راستای سخنرانی در کنفرانس رایانه های اروپا، حریم خصوصی و حفاظت از داده ها (به اختصارCPDP)، سخنرانی آغازین خود را با جدیت و هدف قرار دادن کسب وکارهای مبتنی بر جمع آوری داده انجام داد. وی طی سخنرانی کانون توجه خود را روی موضوعات مختلفی از جمله تلاش برای حفظ حریم خصوصی در اپل و خطرات ناشی از مدل های تجاری که به جمع آوری داده  کاربر متکی هستند، معطوف کرده بود. کوک در این باره می گوید:

همان طور که قبلا گفتم، اگر به  صورت عادی بپذیریم که همه چیز در زندگی ما قابل جمع آوری و فروش است، پس بیش از داده ها ضرر خواهیم کرد زیرا ما آزادی انسان بودن را از دست می دهیم.

در سخنرانی مذکور، کوک نام فیس بوک را ذکر نکرد، اما به طور واضح می توان برداشت کرد که روی سخنان او به مدل تجاری غول شبکه های اجتماعی متمرکز باشد. تیم کوک گفت: «با احتساب به نظریه های غلط اطلاعاتی و توطئه ای که به وسیله الگوریتم ها ساخته می شوند، دیگر نمی توانیم چشم خود را روی یک تئوری فناوری با مضمون خوب بودن تمامی تعاملات ببندیم. برخی از پیامدهای این نوع تجارت می تواند تضعیف اعتماد عمومی به واکسیناسیون، تضاد و حتی خشونت در دنیای واقعی را در پی داشته باشد و به وسیله  گروه های افراطی ادامه یابد. مشاغل مبتنی بر گمراه کردن کاربران و بهره برداری از داده ها، گزینه هایی هستند که اصلا انتخابی نیستند و این شایسته ستایش ما نیست؛ این شایسته تحقیر است.»

مدیرعامل غول دنیای فناوری در بخشی از سخنانش برخی از روش های اپل برای محافظت از حریم خصوصی را برجسته کرده است که از بین آنها می توان به برچسب های جدید حریم خصوصی در اپ استور و ویژگی شفافیت رهگیری برنامه (ATT) که قرار است در ابتدای سال جاری میلادی راه اندازی شود، اشاره کرد. در این میان، گمان می رود که دو قابلیت مذکور نقطه تلاقی اختلافات فیس بوک با اپل باشد؛ زیرا این قابلیت ها به طور انکارناپذیری کسب وکار فیس بوک را با چالش روبه رو می کنند. تیم کوک می گوید:

اپل نه تنها برای تقویت اصول حفظ حریم خصوصی خود، بلکه برای ایجاد موج های تغییر مثبت در صنعت کار کرده است. ما مدت ها پیش در اپل انتخاب خود را انجام دادیم. ما معتقدیم که فناوری اخلاقی، فناوری ای است که برای افراد مفید باشد. این فناوری است که به کاربر کمک می کند تا بخوابد و نه شما را در وضعیت بد نگه دارد. فناوری در صورت لزوم به کاربر فضای کافی برای ایجاد نقاشی، نوشتن یا یادگیری می دهد. این فناوری است که می تواند در هنگام پیاده روی یا شناکردن در پس زمینه محو شود، اما در آنجا وجود داشته باشد تا به کاربر هشدار دهد که ضربان قلب او زیاد می شود یا در صورت سقوط ناخوشایند به کاربر یاری می رساند. با وجود همه اینها، مهم حریم خصوصی و امنیت آن است؛ زیرا (شرکت ها) برای ارائه یک محصول عالی نیازی به تبادل اطلاعات حقوقی کاربران شان ندارند.

افزون بر این، کوک در گوشه ای از نطق سخنانش قانون حفاظت از داده های GDPR اروپا را ستوده و خواستار قوانینی مشابه در سطح فدرال در ایالات متحده شده است. علاوه بر سخنرانی افتتاحیه کوک، رئیس حریم خصوصی جهانی اپل، جین هوروات نیز به عنوان میزبان در این اجلاس شرکت کرد. در همین حین، اصحاب رسانه از وی در مورد ویژگی های حریم خصوصی اپل و استفاده این شرکت از گوگل به عنوان موتور جست وجوی اصلی سوالاتی پرسیده اند. هوروات تأکید کرد که تمامی برنامه ها، از جمله برنامه های اپل، باید از سیاست های حفظ حریم خصوصی این شرکت پیروی کنند. گفته می شود کوپرتینویی ها در رابطه با تبلیغات از IDFA استفاده نمی کنند و در عوض، از یک شبکه تبلیغاتی خصوصی بهره می گیرند. هوروات در رابطه با موتور جست وجو با اذعان به محبوبیت موتور جست وجوی گوگل، افزود که اپل از گزینه های دیگری مانند DuckDuckGo و Ecosia نیز پشتیبانی می کند.

سخنرانی کوک در حالی است که تنش های بین اپل و فیس بوک، به ویژه در مورد ویژگی ردیابی یادشده افزایش یافته است. چندی پیش غول شبکه های اجتماعی تبلیغاتی ضد قابلیت های حریم خصوصی اپل در روزنامه های بزرگ ایالات متحده آمریکا منتشر کرد و روز گذشته نیز مشخص شد که فیس بوک در حال آماده سازی برای طرح دادخواست علیه اپل به اتهام رفتار ضدرقابتی، به ویژه در رابطه با قابلیت شفافیت ردیابی در برنامه ای مسیج است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yqpNAY0p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه