جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

یک سرمایه گذار تسلا، ایلان ماسک و اعضای هیأت مدیره این شرکت را به نقض توافق نامه سال ۲۰۱۹ با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) متهم کرده است.

به گزارش زومیت، یکی از سرمایه گذاران تسلا، هیأت مدیره این شرکت و ایلان ماسک را به نقض قوانین متهم و علیه آنها شکوائیه ثبت کرده است. آنطور که تک کرانچ به  نقل از بلومبرگ می نویسد، سرمایه گذار تسلا می گوید ایلان ماسک با توییت های نامعقول و نابهنجار توافق نامه ای که بین تسلا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) بسته شده است نقض می کند. ظاهرا این توافق نامه خواستار نظارت بر فعالیت  ایلان ماسک در شبکه های اجتماعی شده است.

ایلان ماسک به نقض توافق نامه با SEC از طریق توییت هایش متهم شد

براساس شکوائیه مطرح شده، ایلان ماسک با رفتارش تسلا را در معرض جریمهی احتمالی و مجازات از سوی نهادهای تنظیم مقررات قرار می دهد و این اتفاق ممکن است به پایین آمدن ارزش سهام تسلا منجر شود. شکوائیه به  دلیل ناتوانی اعضای هیأت مدیره  تسلا برای کنترل رفتارهای ایلان ماسک، آنها را نیز متهم کرده است.

شکوائیه  ثبت شده توسط چیس گریتی در دادگاه کیفری دلاور، جمعه  گذشته در دسترس رسانه ها قرار گرفت. این شکوائیه در روز ۸ مارس ۲۰۲۱ (۱۸ اسفند ۱۳۹۹) ثبت شده بود. تسلا در حال حاضر به درخواست خبرنگاران برای ارائه  جزییات بیشتر پاسخ نداده است.

تسلا، ایلان ماسک و SEC در آوریل ۲۰۱۹ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸) به توافقی دست پیدا کردند که به ماسک اجازه می داد با رعایت برخی محدودیت های خاص از توییتر استفاده کند و نگران ثبت شدن پرونده علیه فعالیتش نباشد. این توافق نامه به ایلان ماسک امکان می داد به دلخواه خودش توییت کند؛ غیر از مواقعی که توییت درباره  رویدادی خاص یا اتفاقات مهم مالی باشد. در این شرایط ماسک برای ارسال توییت باید مجوز ویژه ای از یک وکیل در حوزه  اوراق بهادار دریافت می کرد.

توافق نامه آوریل ۲۰۱۹ نتیجه  دعوای یک ساله ایلان ماسک و SEC بود. نقطه  آغاز این اختلافات به ۷ آگوست ۲۰۱۸ (۱۶ مرداد ۱۳۹۷) برمی گردد؛ یعنی زمانی  که ایلان ماسک در توییتی نوشت تسلا بودجه کافی برای تصاحب شرکتی خصوصی با قیمت ۴۲۰ دلار به  ازای هر سهم در اختیار دارد. در پی انتشار این توییت، SEC شکوائیه ای علیه مدیرعامل تسلا ثبت و او را به کلاهبرداری در اوراق بهادار متهم کرد.

ایلان ماسک و تسلا بدون پذیرش اشتباه، با SEC به توافق رسیدند. تسلا موافقت کرد که ۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند و ماسک مجبور شد برای مدت زمان حداقل سه سال از سِمَتِ رئیس  هیأت مدیره  تسلا کنار ه گیری کند. همچنین تسلا مجبور شد دو مدیر مستقل به هیأت مدیره اضافه کند. SEC در آن زمان به تسلا گفت راهی برای نظارت روی بیانیه  هایی که ایلان ماسک به  صورت عمومی اعلام می کند (شامل توییت) پیدا کند.

دعوای ایلان ماسک با SEC پس از انتشار توییتی از ماسک در تاریخ ۱۹ فوریه  ۲۰۱۹ (۳۰ بهمن ۱۳۹۷)، ادامه پیدا کرد. ماسک در آن توییت نوشته بود تسلا می تواند در سال ۲۰۱۹ حدودا ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند. ساعاتی بعد ایلان ماسک در توییت دیگری گفت منظورش این بوده است تسلا تا پایان آن سال با نرخ سالانه  ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو مشغول تولید می شود.

براساس شکوائیه ، توییت های ایلان ماسک توافق نامه  آوریل ۲۰۱۹ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸) را نقض و به وظیفه  امانتداری ایلان ماسک و اعضای هیأت مدیره  تسلا خیانت می کنند.

شکوائیه  ۱۰۵ صفحه ای به چندین توییتی که ایلان ماسک منتشر کرده است به طور صریح اشاره می کند که تاریخ یکی از آن ها، ۱ مه ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) است. این توییت که یک سال پس از توافق نامه با SEC منتشر شده بود، چنین متنی داشت:

به  عقیده  من قیمت سهام تسلا بیش از حد زیاد است.

 ایلان ماسک (elonmusk@) ۱ مه ۲۰۲۰ 

حدودا نیم  ساعت پس از انتشار توییت های ایلان ماسک با محوریت سهام تسلا، قیمت این سهام سقوط ۱۲ درصدی را تجربه کرد. توییت بالا تنها یکی از چند موردی است که ایلان ماسک در آن روز ارسال کرد. این توییت ها موضوعات مختلفی را شامل می شدند.

طبق شکوائیه  ثبت شده علیه تسلا، اعضای هیأت مدیره این شرکت نتوانسته اند مشاوری عمومی استخدام کند و در سال ۲۰۱۹ سه مشاور عمومی از تسلا جدا شده اند. در بخشی دیگر از شکوائیه گفته شده است که توییت های نامعقول ایلان ماسک باعث وارد شدن آسیب هایی درخور توجه به تسلا شده؛ از جمله میلیاردها دلار سرمایه  از دست رفته  بازار. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FkvpiSd3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه