چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مهاجرت های کاری و دانشجویی به ترتیب در شمار مهم ترین اولویت های مهاجرتی قرار دارند و بر همین اساس، سیاست ها و راهبردهای جذب بر مبنای همین الگوها پایه ریزی می شود.

مهاجرت، پدیده ای است که سبب شده تا بخشی از جمعیت یک کشور به دلایلی از جمله تحصیل، اشتغال، پناهندگی و ... به سمت کشورهای پیشرفته رهسپار شوند. روندی که در کشورهای کمتر توسعه یافته، بیشتر دیده می شود.

انگیزه های مهم مهاجرت شناخته شد تا جذب استعدادها هدفمند شود

سه مقصد محبوب ایرانی ها

آلمان، سوئد و هلند، به ترتیب سه کشوری بوده اند که طبق آخرین بررسی ها، بیشترین میزان ایرانی ها را در طول یک سال پذیرش کرده اند.

طبق اطلاعات به دست آمده از رصدخانه مهاجرت ایران، اروپا، یکی از مقاصد اصلی مهاجران ایرانی است. بر همین اساس و طبق آخرین اطلاعات موثق به دست آمده، در سال 2020، آلمان با 152 هزار و 590 نفر، سوئد با 79 هزار و 363 نفر و هلند با 34 هزار و 809 نفر مهاجر متولد ایران، به ترتیب سه کشور با بیشترین جمعیت  شهروندان ایرانی  در اروپا به شمار می روند.

به عنوان مثال، ایرانیان حاضر در آلمان به ترتیب به دلایلی چون شرایط کاری، ‎تحصیلی،  ‎خانوادگی و ‎پناهندگی، به این کشور راهی شده اند.

‏میزان درخواست ویزای شنگن ایرانیان برای کشور آلمان در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به  ترتیب ۵۳،۶۵۷، ۵۶،۴۶۵ و ۱۱،۷۷۹ نفر بوده است.

‏تعداد ویزای شنگن صادرشده ایرانیان برای کشور آلمان به  ترتیب در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، ۴۲،۷۶۴، ۳۹،۴۷۱ و ۷،۰۹۲ ویزا بوده است.
 
بیش از 83 هزار ایرانی در انگلستان

انگلستان هم که شرایط سخت گیرانه ای برای پذیرش مهاجران از سراسر جهان دارد، یکی از مراکز موردعلاقه ایرانی ها در زمینه مهاجرت به شمار می رود تا جایی که جمعیت ایرانیان در ‎انگلستان تا پایان سال ۲۰۲۰، ۸۳،۵۳۱ نفر بوده است.

‏ایرانیان در سال ۲۰۲۰، ۱،۹۹۳ درخواست شهروندی به کشور ‎انگلستان داشته اند که به ۱،۷۵۲ نفر از این تعداد، ‎شهروندی انگلستان داده شد.

رصدخانه مهاجرت ایران ضمن توسعه پژوهش ها و مطالعات در این حوزه، تصویری روشن از وضعیت مهاجرتی و جابه جایی های بین المللی ایرانیان ارائه می دهد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب برنامه همکاری با متخصصان ایرانی غیر مقیم، زمینه را برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی متخصص و استفاده از ظرفیت های آنان فراهم کرده است.

برچسب ها : اخبار شرکت ها
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/U9L6OM08
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه