جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد:

آسان کردن دریافت مجوز‌های کسب و کار در سامانه G4B

2 سال پیش ( 1400/10/30 )
 

یکی از مشکلات بزرگی که سد راه یک تولیدکننده است، دریافت مجوز است. در واقع این مانع گاه سبب شده که تولیدکننده قید کسب و کار خود را بزند و به سراغ کار دیگری برود. این مجوز ها مشکلات عدیده ای را به بار آورده است؛ برای مثال می توان گفت در سال ۹۷ از ۶۶ هزار مجوزی که در وزارت جهاد کشاورزی درخواست شده بود، بیش از ۳۰ هزار کارآفرین موفق به دریافت مجوز نشدند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سید هادی سبحانیان معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد اظهار داشت: ما در حوزه ی محیط کسب و کار با چالش ها و موانع مختلفی رو به رو هستیم. یکی از چالش ها در واقع انبوه قوانین و مقرراتی است که بسیار بی ثبات است که عملا فعال اقتصادی را سردرگم می کند و یک فضای نامطمئنی را پیش پای او قرار می دهد و عملا پیش بینی پذیری را از پیش پای فعال اقتصادی کنار می گذارد و برای این باید تدبیری اندیشیده شود.

آسان کردن دریافت مجوز‌های کسب و کار در سامانه G4B

وی افزود: موضوع بعدی، انحصار و رانت هایی است که ما در حوزه فضای کسب و کار در کشور با آن ها مواجه هستیم. بحث دیگر ضعف سازوکارهای تامین مالی تولید است که از قضا یک تفاهم نامه ای بین وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی برای موضوع تامین مالی زنجیره ای تولید امضا شد که بر اساس آن عملا می توانیم تامین مالی زنجیره تولید را بدون این که نیاز به نقدینگی بیشتری واحدها داشته باشند، آن را سامان بدهیم و این می تواند منجر به کاهش فشار بر سیستم بانکی و خلق پول بیشتر شود؛ بنابراین، از این جهت هم ما داریم با بانک مرکزی و مجموعه ی شبکه بانکی کشور کار می کنیم تا با این کار، بنگاه های ما در حوزه ی فعالیت در کسب و کارشان موفق شوند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: یک بخش دیگر، فعالیت های مولد رقیب تولید است که ما با همکاری خیلی خوبی که بین مجموعه ی وزارت اقتصاد و کمیسیون محترم اقتصادی مجلس وجود داشت، به سرعت در همین چند ماهی که در دولت سیزدهم استقرار پیدا کردیم، قانون مالیات بر سرمایه را پیش بردیم؛ امری که بر فعالیت های سوداگرانه، مالیات وضع می کند و عملا می تواند کمک کند به این که منابع و سرمایه ها به سمت فعالیت های مولد سوق پیدا کند.

سبحانیان تاکید کرد: در واقع ما در حوزه ی بهبود محیط کسب و کار، دو اصل را در وزارت اقتصاد دنبال می کنیم؛ در وهله نخست باید، پیدایش کسب و کار در اقتصاد ایران آسان و سریع انجام گیرد و در وهله دوم، به جای این که انگیزه کار زیرزمینی را در فعال اقتصادی، زنده کنیم، مکانیسم ها را به گونه ای سازماندهی کنیم که آن فعال اقتصادی خودش انگیزه ی این را داشته باشد که برای استفاده از مزایای شفاف کار کردن، فعالیت خود را رسمی کرده و شفاف فعالیت کند.

وی ادامه داد: محیط کسب و کاری که برای ما در ایران مطلوب است، مولفه هایی دارد؛ مثلا قوانین و مقررات کسب و کار بایستی برای همه روشن و ضمانت اجرای بالایی داشته باشد و از ثبات کامل هم برخوردار باشد.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه تاکید کرد: موضوع بعدی همین مولفه های وضع مطلوب محیط کسب و کار و نیز سازوکار های تامین مالی مشروع و متنوع و در دسترس است که سعی می شود در دسترس همگان قرار گیرد.

محیط مطلوب کسب و کار باید به گونه ای باشد که ورود همه به بازار ها و دریافت مجوز کسب و کار برای همه سهل و شرایط یکسان باشد. ما تلاش کردیم در این قانونی که چندی پیش در مجلس تصویب شد و در همین حوزه طرح تسهیل صدور مجوزها، عملا همین مولفه ها را پیگیری کنیم، به ویژه موضوع وقت گذاری برخی از مجوز هایی که وجود داشت و مانع از ورود جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار می شد را با همکاری خیلی خوب مجلس و دولت انجام دادیم. این مساله به رغم این که رسانه مخالف تصویب، قدرتمندی داشت، ما توانستیم با رای بالا، این قانون را در مجلس به تصویب برسانیم.

سبحانیان در پایان اظهار داشت: آسان کردن دریافت مجوز های کسب و کار بسیار مهم است. مردم تقریبا تا به امروز بیش از سه هزار مجوز در سامانه G4B در دسته های مختلف بارگذاری کردند. ما می خواهیم با تعامل با دستگاه های مختلف و با رویکردی که دولت جدید دارد، برای سهل کردن مجوزها شروع کنیم به بازنگری جدی در این حدود سه هزار مجوزی که بارگذاری شده است؛ بنابراین، همه تلاش خود را می کنیم که بتوانیم با سرعت حداکثری، بازنگری جدی برای مجوز های کسب و کار ـ که در حال حاضر وجود دارد ـ انجام دهیم. برنامه ی وزارت اقتصاد این است تا جایی که می شود، به سمت کاهش شرایط و مدارک مورد نیاز، حرکت کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jCJbNm7L
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه