سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
نمودار قیمت خودرو همچنان روبه بالا و صعودی گزارش می شود. اما چرا خودرو گران شد؟
 
به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، کارشناسان معتقدند با عرضه قطره چکانی خودرو به بازار، یعنی شکاف عرضه و تقاضا، تورم حاکم بر اقتصاد و بالارفتن نرخ ارز، قیمت ها به روند صعودی خود ادامه می دهند. البته وزیر صمت نظر متفاوتی دارد و معتقد است که تورم قیمت ها در بازار خودرو ناشی از صعودی شدن نرخ ارز و افزایش استقبال مشتریان برای سرمایه گذاری در بازار خودرو است که مدیریت کردن این دو پارامتر نیز ارتباط مستقیمی به شرح وظایف وزارت صمت ندارد. بااین حال، این وزارتخانه قصد دارد تا با عرضه ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی وارداتی در شش ماه آینده و افزایش میزان تولید خودروهای داخلی، بازار خودرو را متعادل کند.
 
استقبال باعث افزایش قیمت خودرو است / تعادل در بازار با عرضه بیشتر
 
در این رابطه، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد افزایش قیمت خودرو بیان می کند: «افزایش قیمت خودرو متأثر از افزایش قیمت تمام شده تولید آن در کارخانه نیست، بلکه متأثر از نگاه مردم به عنوان یک کالای سرمایه ای به خودرو است که با افزایش نرخ ارز به دنبال خرید خودرو و حفظ ارزش سرمایه خود هستند.»
 
«سیدرضا فاطمی امین» در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: «سال گذشته ۳.۵ درصد و امسال ۴.۹ درصد رشد تولید و اقتصادی در بخش صنعت داشته ایم که خیلی امیدوارکننده است. البته نرخ ارز از پنج مسیر بر بازارهای کشور تأثیر می گذارد. یکی از این تأثیرات بر مواد اولیه است؛ مثلاً در خصوص محصولی مانند خودرو حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد از قطعات آن را متناسب با نوع خودرو وارد کشور می کنیم. وقتی که قیمت دلار افزایش می یابد، قیمت تمام شده خودرو نیز بالا می رود، ولی این قیمت تمام شده با قیمتی که اکنون در بازار است، متفاوت است.»
 
به گفته وزیر صمت، نکته مهم این است که: «از مسیر افزایش هزینه ها، قیمت خودرو در بازار در حال افزایش نیست. ما امروز یک قیمت تولیدکننده و یک قیمت بازار داریم. قیمت بازار بعضاً تا ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون بالاتر از قیمت تولیدکننده است. آنچه که در این دو ماه خیلی در این بازار آشفتگی ایجاد کرده، قیمت های بازار است. قیمت های بازار به دنبال افزایش قیمت قطعات بالا نرفته، بلکه از آنجا که عرضه و تقاضای خودرو در بازار متوازن نیست، خودرو به نادرستی تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده است و افرادی که می خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند، به سراغ خرید خودرو می روند.»
 
وزیر صنعت گفت: «وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می کند، قیمت خودرو نیز بالا می رود. اگر دلار پایین بیاید، قیمت خودرو نیز کاهش پیدا می کند. در سال های گذشته نیز دقیقاً قیمت های بازار با قیمت ارز بالا رفته و با قیمت ارز نیز پایین آمده است.»
 
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IcIQh4uR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه