دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر به دنبال پیدا کردن فرصت های شغلی گرافیست هستید و قصد دارید به عنوان یک طراح گرافیک در سازمانی معتبر استخدام شوید، ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که ویژگی های یک گرافیست حرفه ای دقیقا چیست؟ یا چگونه می توان تبدیل به یک طراح گرافیک موفق شد تا در نگاه کارفرمایان برجسته شویم؟

هر شغلی دارای مهارت ها و ویژگی های خاصی است که کارفرمایان به آن ها توجه ویژه ای می کنند. شغل گرافیست نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی گرافیک تلفیقی از تکنولوژی و هنر است و به همین دلیل نیاز به مهارت های فنی دارد.

11 ویژگی یک گرافیست حرفه ای از نگاه کارفرمایان

ما در این مقاله مهم ترین مهارت ها و ویژگی های شخصیتی یک طراح گرافیک حرفه ای را بررسی کردیم تا بتوانید با ایجاد یا تقویت آن ها در خودتان، مسیر شغلی موفق تری در این حوزه داشته باشید.

مهارت های فنی موردنیاز برای گرافیست

مهارت های لازم برای یک گرافیست به دو دسته کلی مهارت های فنی (مهارت های سخت) و مهارت های نرم تقسیم می شوند. در ادامه قصد داریم مهارت های فنی موردنیاز برای استخدام طراح گرافیک را با هم بررسی کنیم.

اصول طراحی

بدون شک درک قوی از اصول طراحی برای هر طراح گرافیکی ضروری است. این افراد در طول کار خود از عناصر مختلف برای انتقال پیام به مخاطب استفاده خواهند کرد و به همین دلیل باید بدانند که چگونه خطوط، رنگ، شکل، فضا، تایپوگرافی، مقیاس و هماهنگی تمامی این موارد با هم، طرح های بصری جذاب و با ساختار مناسب ایجاد می کنند.

ایده پردازی

ایده پردازی در حقیقت فرایند خلاقانه تولید، توسعه و انتقال ایده های جدید طراحی است. ایده پردازی اولین قدمی است که طراح گرافیک هنگام شروع یک پروژه جدید باید انجام دهد و شامل چند مرحله تحقیق، توسعه، ارزیابی و کاربرد ایده ها است.

تکنیک ها و مهارت های بسیاری وجود دارند که طراحان گرافیک برای فرایند ایده پردازی از آن ها استفاده می کنند که شامل مود برد (mood board) و thumbnails هستند. مود برد مجموعه ای از تصاویر بصری است که برای کشف ایده های جدید برای پروژه استفاده می شوند.

برندینگ

طراحان گرافیک اغلب مسئولیت برندسازی برای مشتریان یا کارفرمایان مختلف را برعهده دارند؛ به همین دلیل هنگام کار با یک برند، به درک عمیقی از آن چه که برند را منحصربه فرد می کند، نیاز دارند. سپس، باید از طریق طراحی لوگو، رنگ، تایپوگرافی، تصویرسازی، عکاسی، عناصر گرافیکی و موارد دیگر برند را زنده کنند و به آن روح بدهند.

تایپوگرافی

تایپوگرافی یکی از مهم ترین عناصر طراحی گرافیک است. تایپوگرافی مناسب می تواند معنا ایجاد کرده و احساسات مختلف را به مخاطب القا کند؛ در حالی که تایپوگرافی اشتباه می تواند اثر منفی روی مشتری بگذارد. طراحان گرافیک باید روی همه چیز از انتخاب فونت مناسب برای یک پروژه گرفته تا چیدن حروف و سه عنصر مهم kerning، tracking و leading تسلط کامل داشته باشند.

طراحی UX  و UI

دانستن طراحی UI/UX که به معنی تجربه کاربر و رابط کاربری سایت یا اپلیکیشن ها است، می تواند به طراحان گرافیک کمک کند تا طراحی خود را بهبود ببخشند و در رزومه خود مهارتی داشته باشند که آن ها را از سایرین متمایز کند. گرافیست ها با درک UX و UI،  می توانند طرح هایی ایجاد کنند که هم از نظر بصری جذاب و هم کاربردی باشند. همچنین یک گرافیست ممکن است گاهی نیاز باشد تا با طراحان ui/ux همکاری کند؛ بنابراین درک اصول اولیه این نوع طراحی به آن ها اجازه می دهد تا بتوانند بهتر با این طراحان ارتباط برقرار کنند.

دانش نرم افزارهای گرافیکی

بخش بزرگی از وظایف روزانه گرافیست ها شامل کار با نرم افزارهای مرتبط با طراحی است؛ بنابراین باید به نرم افزارهای طراحی گرافیک مانند Adobe Illustrator، Adobe InDesign، Adobe Photoshop، Adobe After Effects و Sketch تسلط داشته باشند. همچنین طراحان گرافیکی که وظیفه آن ها طراحی وب سایت است، باید روی کدنویسی، یکی از زبان های برنامه نویسی مانند HTML و CSS و وردپرس تسلط داشته باشند.

یادگیری و تقویت تمامی مهارت هایی که تا اینجا نام بردیم می تواند روی شانس استخدام شما به عنوان طراح گرافیک تاثیر زیادی بگذارد. در حقیقت بازار کار رشته گرافیک به سطح تجربه و میزان مهارت ها بستگی زیادی دارد. (برای بررسی فرصت های شغلی گرافیست دورکار کلیک کنید.)

مهارت های نرم مهم برای گرافیست از نگاه کارفرمایان

حال که تا اینجا مهارت های فنی و تخصصی موردنیاز گرافیست را بررسی کردیم، بهتر است سراغ مهارت های نرم برویم که به اندازه مهارت های سخت اهمیت دارند.

خلاقیت

از آنجایی که گرافیست ها باید دائما در کار خود به دنبال ایده های جدید و منحصربه فرد باشند، داشتن خلاقیت برای آن ها بسیار ضروری است. در حقیقت طرح هایی که یک گرافیست خلق می کند باید مخاطب را جذب کرده و در عین حال پیام اصلی را به او منتقل کند.

مهارت های ارتباطی

گرافیست نه تنها نیاز به انتقال ایده های خود از طریق طرح های گرافیکی دارد؛ بلکه باید با سایر طراحان و مشتریان نیز ارتباط موثر برقرار کند و از این رو نیاز به مهارت های ارتباطی دارد. همچنین گرافیست ها به مهارت های ارتباطی نوشتاری و شفاهی برای ارائه پیشنهادها و ایده های خود نیاز دارند.

تفکر استراتژی

گرافیست ها باید بدانند چگونه عناصر مختلف را کنار هم قرار دهند تا در عین رعایت استانداردهای طراحی، پیام و معنی طرح را به بهترین شکل به مخاطب منتقل کنند. برای این کار نیاز به انجام تحقیقات بازار، طوفان فکری، توسعه ایده ها و ارزیابی طرح های مختلف است.

مهارت حل مشکل

یک گرافیست از مهارت های حل مسئله در طول فرایند طراحی استفاده می کند که ممکن است شامل شناسایی مشکلات، رفع مشکلات طراحی یا تجدید نظر در طرح ها برای رفع نیازهای مشتری باشد.

مدیریت زمان

طراحان گرافیک اغلب روی چندین پروژه به طور همزمان کار می کنند و به همین دلیل بسیار مهم است که توانایی مدیریت زمان و رعایت ددلاین هر پروژه را داشته باشند تا طرح نهایی به موقع به دست مشتری برسد. بدین منظور گرافیست باید بتواند حجم کار را پیش بینی کرده و پروژه ها را اولویت بندی کند.

سخن آخر: رزومه خوب و حرفه ای را از یاد نبرید!

حال که با تمامی مهارت های فنی و نرمی که کارفرمایان در یک گرافیست به دنبال آن هستند، آشنا شدیم، نباید این نکته را از یاد ببرید که ساخت یک رزومه حرفه ای و استاندارد برای گرافیست بسیار مهم است. در قدم اول باید قالبی استاندارد و حرفه ای برای خودتان انتخاب کنید. برای این کار می توانید از رزومه سازهای آنلاین و رایگان سایت های کاریابی کمک بگیرید. سپس باید چند مورد از بهترین نمونه کارهایتان را انتخاب کنید و آن ها را در رزومه تان قرار دهید. دقت داشته باشید که این نمونه کارها شرح کاملی از مهارت های شما در نظر کارفرما است.

ذکر مهارت های فنی و نرم افزارها، سوابق کاری و دستاوردهایتان را در رزومه فراموش نکنید. همچنین اگر دوره خاصی را در حوزه های مرتبط با طراحی گرافیک گذرانده اید، حتما آن ها را ذکر کنید. همچنین حواستان باشد که اطلاعات تماس خود را دقیق و بدون اشتباه بنویسید؛ زیرا اشتباه بودن اطلاعات تماس باعث از دست رفتن فرصت های شغلی بسیار خوب خواهد شد.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که شرکت در نمایشگاه های کار را که هرساله برگزار می شوند، فراموش نکنید؛ زیرا فرصت بسیار خوبی برای ملاقات حضوری شما با معتبرترین شرکت ها است و به راحتی می توانید فرصت های شغلی بسیار خوب را در حوزه طراحی گرافیک در این نمایشگاه ها پیدا کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/D1NymwnR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه