پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر بینی شما کج، بزرگ، کوچک یا بد فرم باشد به ندرت میتوانید به آن فکر نکنید و این مسئله مدام فکر شما را مشغول خواهد کرد، چرا که بینی یکی از اجزای اصلی صورت است و تاثیر بسزایی در چهره دارد. اگر از ظاهر بینی خود راضی نباشید نمیتوانید این مسئله را نادیده گرفته و پنهان کنید. با این حال،  میتوانید برای زیباتر کردن بینی و تغییر شکل و فرم آن، جراحی زیبایی بینی را در نظر بگیرید.

جراحان بینی، تکنیک های تخصصی جراحی را با جنبه زیبایی شناسی ترکیب میکنند تا شما فرم جدید بینی خود را دوست داشته باشید. حتی اگر مشکلات تنفسی نیز داشته باشید میتوانید این مشکلات را با عمل سپتورینوپلاستی بینی اصلاح کنید.

سپتورینوپلاستی بینی چیست؟ تفاوت آن با رینوپلاستی

سپتورینوپلاستی چیست؟

سپتورینوپلاستی، عملی است که هم انحراف سپتوم یا به عبارتی انحراف تیغه میانی بینی و هم ظاهر خارجی بینی را اصلاح میکند. در سپتورینوپلاستی، دو روش با هم ترکیب می شوند:

سپتورینوپلاستی چگونه عمل می کند؟

سپتورینوپلاستی با برداشتن یا تغییر شکل قسمت هایی از سپتوم که منحرف شده اند، عملکرد بینی را بهبود می بخشد. روش دقیق سپتورینوپلاستی به جراح شما و آنچه که باید اصلاح شود یا تغییر کند بستگی دارد.

رویه انجام عمل سپتورینوپلاستی چگونه است؟

سپتورینوپلاستی بینی چیست؟ تفاوت آن با رینوپلاستی

طی عمل سپتورینوپلاستی، شما کاملا بیهوش خواهید بود. جراح برشی را در داخل بینی ایجاد میکند و به آرامی غضروف و استخوان سپتوم را لیفت میکند. بخشی از غضروف که ممکن است باعث ایجاد هر گونه انحرافی شود، برداشته شده و یا فرم آن اصلاح میشود. سایر ساختارها مانند شاخک های بینی که ممکن است تنفس صحیح را مختل کنند نیز اصلاح میشوند. سپس استخوان و بافت باقی مانده در جای خود و در وضعیت صاف و مستقیم قرار می گیرند. 

در حالی که برش هنوز باز است، جراح ممکن است کارهای زیر را نیز انجام دهد:

  • تغییر فرم غضروف نوک بینی
  • تراشیدن قسمت هایی از استخوان برای از بین بردن قوز بینی
  • شکستن و تنظیم مجدد استخوان بینی برای اصلاح هرگونه انحراف و بهبود فرم ظاهری بینی

پس از آن جراح برش ایجاد شده را میبندد و با گذاشتن گاز استریل در داخل بینی، خونریزی را قطع می کند.

ممکن است اسپلینت بینی یا قالب های پلاستکی نرم نیز در داخل بینی قرار داده شوند تا به صاف شدن تیغه بینی کمک کنند. در اکثریت موارد با از بین رفتن اثرات بیهوشی، بیمار میتواند ترخیص شود. اگرچنانچه آتل بندی وجود داشته باشد، جراح در قرار ملاقات بعدی در مطب آنرا برمیدارد.

سپتورینوپلاستی چه تفاوتی با رینوپلاستی دارد؟

رینوپلاستی جراحی مرتبط با ظاهر بینی است.

رینوپلاستی اغلب به عنوان عمل بینی شناخته می شود. همانطور که به زبان عامیانه می گویند، موضوع را متوجه می شود، با این حال، سطح ظرافتی را که می توانیم هنگام تغییر شکل بینی به دست آوریم، نشان نمی دهد.

اکثریت افراد، رینوپلاستی را به عنوان عمل بینی میشناسند. با این حال، این واژه شاید سطح ظرافتی که طی تغییر فرم بینی در این جراحی ایجاد میشود را القا نکند. در رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی، تمرکز بروی ظاهر بینی شماست. این جراحی به دلایل زیر انجام میشود:

  • کوچک کردن سایز و اندازه بینی
  • تغییر عرض پل بینی
  • متقارن تر کردن بینی
  • صاف کردن کجی یا انحراف بینی
  • اصلاح سایز یا فرم نوک بینی
  • رفع برآمدگی یا فرورفتگی روی پل بینی
  • اصلاح سایز، فرم و موقعیت سوراخ های بینی

تغییر ظاهر و فرم بینی یک روش پیچیده است که برای مطابقت بیشتر بینی با چهره فرد نیازمند برنامه ریزی دقیق است. پزشک قبل از جراحی، جلسه ای را برای صحبت با شما جهت تعیین اهداف و فرم ایده آل مد نظرتان ترتیب خواهد داد.

چهره شما به دقت ارزیابی شده و از آن عکس گرفته خواهد شد تا تغییراتی که قرار است روی بینی شما ایجاد شود، بررسی شوند. اگر شما هم فکر میکنید که فرم طبیعی بینی شما کارایی لازم را نداشته و یا با سایر اجزای صورتتان مطابقت ندارد میتوانید از راهنمایی های حرفه ای ما برخوردار شوید.

سپتورینوپلاستی جراحی مرتبط با عملکرد بینی است.

سپتورینوپلاستی بینی چیست؟ تفاوت آن با رینوپلاستی

اگر دچار انحراف سپتوم بینی باشید، جراحی سپتورینوپلاستی به شما توصیه میشود. سپتورینوپلاستی یک روش جراحی مبتنی بر اصلاح انحراف سپتوم است. این جراحی با جراحی زیبایی بینی ترکیب میشود تا در صورت نیاز، فرم بینی زیباتری ایجاد کند.

تیغه بینی ، دیواره ای است که درست در مرکز ساختار بینی واقع شده و حفره های بینی را از یکدیگر جدا می کند. زمانی که این تیغه میانی بینی، دارای انحراف بوده و سپتوم دقیقا در خط میانی بینی قرار نگرفته باشد، شما دچار انحراف تیغه بینی هستید.

این انحراف تیغه بینی، در اغلب موارد تنفس صحیح را مختل میکند چرا که در پی آن، یک یا هر دو سوراخ بینی مسدود میشوند. این حالت میتواند باعث خونریزی مکرر بینی و عفونت های مکرر سینوسی شود. انحراف سپتوم از طرفی میتواند فرم و ظاهر بینی شما را تحت تاثیر قرار دهد، به همین دلیل در اغلب موارد جراحی سپتوپلاستی با رینوپلاستی ترکیب می شود.

زمانی که هم عملکرد و هم ظاهر بینی مشکل داشته باشد.

رینوپلاستی به زیبایی بینی تاکید دارد و سپتورینوپلاستی بر بازسازی ساختاری بینی متمرکز است. از اینرو، این دو جراحی نقاط اشتراک متعددی دارند. یک متخصص جراحی زیبایی بینی، در طی هر جراحی بینی، هم عملکرد و هم زیبایی ظاهری بینی را مد نظر قرار میدهد.

طی جراحی زیبایی بینی،  ما علاوه بر حفظ عملکرد بینی، در صورت نیاز سپتوم را نیز ترمیم میکنیم. از سوی دیگر در سپتورینوپلاستی، با حفظ زیبایی ظاهری بینی،  در صورت تمایل شما، تغییراتی را نیز در جهت زیبایی بیشتر بینی ایجاد می کنیم.

هزینه سپتورینوپلاستی چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی بینی می تواند بسیار متغیر باشد. سپتورینوپلاستی یک جراحی برای بهبود عملکرد تنفسی است که ممکن است تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. هزینه نهایی جراحی بینی شما به طرح بیمه و اهداف جراحی شما بستگی دارد و میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • پرداخت مشارکتی یا بیمه مشترک
  • حق فرانشیز بیمه
  • هر گونه هزینه اضافی برای خدماتی که تحت پوشش بیمه نیستند

با توجه به این که عمل سپتورینوپلاستی بینی یک عمل درمانی برای بهبود وضعیت تنفسی بیمار می باشد، می توانید برای سپتورینوپلاستی بیمه استفاده کنید. بیمه تکمیلی در این صورت که بتوانید ثابت کنید این جراحی برای درمان مشکلات تنفسی و انحراف بینی شما انجام می شود مبلغ جراحی را تحت پوشش قرار می دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qXo1ehr4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه