جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای ثبت برند و لوگو در تهران

ثبت برند و لوگو در تهران، یکی از اقداماتیست که کسب و کار ها و شرکتهای تجاری بزرگ و کوچک در سر تا سر ایران ممکن است به آن نیاز داشته باشند. راهنمای ثبت برند و لوگو در تهران می تواند مسیر روشنی از مراحل، شرایط، هزینه ها و مدارکی که برای داشتن یک برند تجاری یا لوگو نیاز است را آموزش دیده و از سریع ترین روش برای اینکار استفاده کنید. جهت ثبت برند تجاری در شهر تهران بایستی ابتدا اطلاعات جامعی در باره انواع برند و لوگو داشته باشید تا در حین فرآیند اداری بهترین بازدهی را کسب کرده و در سریع ترین زمان به نتیجه برسید.

ثبت برند چیست؟

واژه برند از کلمه انگلیسی Brand گرفته شده است و به مراحلی که سبب ثبت آن در سامانه قانونی هر کشور یا شهر می شود را ثبت برند می نامند. جایگزین کلمه برند در ایران واژه " اسم یا نام تجاری" می باشد. به گزارش سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت، برند ویترین و نمایانگر هویت کسب و کار شما می باشد. روش های مختلفی برای داشتن یک برند یا لوگو در شهر تهران وجود دارد و باید بدانید که برند ها انواع مختلفی دارند شامل: برند شخصی، حقوقی، برند بین المللی و برند داخلی می شوند.

ثبت لوگو چیست؟

راهنمای ثبت برند و لوگو در تهران

داشتن یک لوگوی رسمی و قانونی که در ایران با نام " نشان تجاری " شناخته می شود نیز می تواند در کنار برند به یک کسب و کار و بیزینس کمک های شایانی کند. انتخاب لوگو نیز شرایط خاص خود را داشته و برای این کار بایستی یک طرح یا علامت را برای ثبت لوگو در نظر بگیرید و مطابق با قوانین ثبت لوگو، اقدام به پیگیری و ثبت آن در سامانه رسمی کنید. برای این کار از سامانه آگاه ثبت می توانید استفاده کنید.

ثبت برند شخصی

برند شخصی در واقع یک نام تجاری است که افراد حقیقی مثل من و شما می توانیم برای دریافت آن اقدام کنیم. با طی کردن این مسیر قادر هستید تا یک نام تجاری منحصر به فرد  و برند شخصی برای خود در سامانه رسمی و قانونی ثبت کرده و از حق و حقوق و مالکیت معنوی خدمات و محصولات خود دفاع کنید.

ثبت برند حقوقی

شرکتهای تجاری و کسب و کارهای حقوقی که متقاضی درخواست و ثبت برند و نام تجاری خود هستند، می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز و فراهم کردن شرایط لازم با توجه به داخلی یا بین المللی بودن برند، اقدام کنند. حق و حقوق و مالکیت معنوی نام و نشان تجاری برندهای حقوقی شامل محافظت از محصولات، خدمات و سرویسی که یک شرکت یا موسسه تجاری ارائه می دهد، است.

ثبت برند بین المللی

راهنمای ثبت برند و لوگو در تهران

ثبت برند بین المللی یکی دیگر از روش هاییست که با استفاده از آن می توان در امور اقتصادی پیشرفت چشم گیری داشت. چرا که با ثبت برند بین المللی می توان اعتبار برند خود را در جوامع بین الملل گسترش داده و اگر در حوزه صادرات و واردات فعالیت کنید، این مسیر برای شما ساده تر خواهد شد. با داشتن نام تجاری و علامت تجاری منحصر به فرد در حوزه کسب و کار خود قادر هستید تا در حوزه بازاریابی اقدامات مفیدی را از سر گرفته و برای آن برنامه ریزی کنید. دریافت کارت بازرگانی از شرایط ثبت برند بین المللی می باشد که باید به آن توجه داشت.

ثبت برند داخلی

برند هایی که در داخل کشور ایران ثبت می شوند و اعتبار آنها فقط برای کشور ایران لحاظ می شود، با نام برند داخلی شناخته می شوند. برای ثبت برند در ایران روش ها بسیاری ساده ای وجود دارد که می توانید بصورت آنلاین و اینترنتی آن ها را پیگیری کنید.

 

هزینه ثبت برند و لوگو در تهران

به منظور بررسی هزینه ثبت برند و لوگو در تهران بایستی به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا برآورد دقیقی از هزینه های لازم تهیه کنید. از مهم ترین مواردی که در هزینه ثبت برند در تهران تاثیر می گذارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع برند ( حقیقی یا حقوقی )
  • برند بین المللی یا داخلی
  • هزینه اظهارنامه ثبت برند
  • هزینه انتشار آگهی ثبت برند در 2 نوبت
  • هزینه حق الثبت و وکالت

کلیه این موراد می تواند در تعیین هزینه های لازم برای ثبت لوگو یا برند تجاری به شما کمک کند.

مدارک ثبت برند در تهران

مدارک ثبت برند و لوگو در تهران، بخش مهمی از فرآیند اداری و حقوقی برای ثبت در سامانه قانونی و رسمی را شامل می شود. برای تهیه مدارک بصورت کلی به موارد زیر نیاز است که بسته به نوع و شرایط برند ممکن است با کمی تغییر مواجه شود.

  • ارائه کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • تهیه تصویر لوگو یا برند در ابعاد 6 سانتی متر در 6 سانتی متر
  • تهیه مجوز های لازم
  • ارائه کارت بازرگانی ( در صورت درخواست ثبت برند بین المللی یا لاتین)
  • روزنامه تاسیس شرکت
  • ارائه گواهی آخرین تغییرات شرکت

چرا ثبت برند در تهران

ثبت برند در تهران به عنوان پایتخت ایران می تواند کمک شایانی به کسب و کارهای خصوصی و عمومی کرده و بتوانید در حوزه های تجارت قدم های جدی و محکمی برداشته و از حق و حقوق معنوی خدمات خود در ایران دفاع کنید. در تهران به دلیل پیگیری سریع تر و قرار گیری اکثر مراکز حقوقی در این شهر، سرعت پیگیری مراحل اداری شما بیشتر خواهد شد. از همین رو بسیاری از افراد پیگیری های لازم را از این شهر انجام می دهند. لازم به ذکر است که برند های تجاری در سامانه مالکیت معنوی بصورت رسمی و قانونی ثبت شده و می توان آن را پیگیری کرد.

 

آموزش دریافت مشاوره رایگان ثبت برند تجاری و لوگو در تهران

تا این بخش از مقاله قصد داشتیم به کلیاتی در باره شرایط، مراحل و مدارک ثبت برند اشاره کنیم. از همین رو اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید از طریق دریاقت مشاوره رایگان در سامانه آگاه ثبت، مراحل را از همین حالا شروع کرده تا در سریع ترین زمان برند و لوگوی خود را ثبت کنید.

 

جمع بندی

ثبت برند و لوگو در تهران می تواند با اهداف تجاری و حقوقی صورت گرفته و از مهم ترین نکاتی که در این مسیر باید به آن پرداخت، تهیه مدارک لازم، هزینه ثبت برند، شرایط و پیگیری توسط یک شخص کاربلد یا موسسه حقوقی معتبر می باشد. برند های تجاری یا لوگو می تواند بصورت حقیقی و حقوقی ثبت شده و در بازه 10 ساله اعتبار دارد. همچنین اکیدا توصیه می شود تا پیش از ثبت برند، اقدام به استعلام برند های ثبت شده کرده تا یک برند تکراری را انتخاب نکنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از سایت agahregister.net اقدام کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/W1iK3yh1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه