جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، با افزایش استفاده جامعه از اینترنت و تبدیل شدن اینترنت به یکی از ارکان مهم برای گذراندن زندگی روزمره؛ نیاز است که کسب و کار های ستنی نیز به سمت آنلاین کردن خدمات خود بروند.

با وجود اینکه کاستی های فراوانی در زیرساخت های کشور وجود دارد، اما به نظر می رسد که در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت به سوی جایگزین کردن روش های آنلاین در فعالیت تمای اصناف کشور پیش می رود.

در راستای این هدف؛ جلسه ای با حضور وزیر صمت و مدیران اصناف و کسب و کارهای نوین امروز ۱۶ شهریور برگزار شد.

هوشمند سازی کسب و کارهای سنتی

دغدغه دانش بنیان همواره وجود داشته است

امیر حسین اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در همایش اصناف دانش بنیان با اشاره به لزوم تاسیس شرکت های تخصصی خدمات اتاق اصناف، گفت: ۶۰ درصد اشتغال خرد در اصناف شکل گرفته است. برای توسعه تولید دانش بنیان چاره ای نداریم جز اینکه از ظرفیت اتحادیه ها و اصناف بهره بگیریم.

مدیر کل خدمات کسب و کار وزارت صمت در همایش اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند اعلام کرد:«قرار است شرکت های تخصصی کسب و کارهای کوچک و متوسط برای ارایه خدمات مالی به کسب و کارها در وزارت صمت شکل بگیرد.

امیرحسین اسدی اظهار کرد: «امسال نیز با عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گرفته است. این نشان میدهد هر سال این دغدغه وجود دارد و در نامگذاری شعارهای سال نیز تکرار می شود.

اسدی با بیان اینکه ما در وزارت صمت در این خصوص جلسات متوالی و خروجی هایی هم داشته ایم، گفت: «در این راستا سند وزارت صمت در حوزه دانش بنیان تصویب شد.

مدیر کل خدمات کسب و کار وزارت صمت تاکید کرد: اصناف بیش از ۵۰ درصد اشتغال کشور را در اختیار دارند و میتوانند پیشگامان تولید دانش بنیان در کشور باشند.

اسدی ادامه داد: البته برای اینکه اصناف و کسب و کارهای خرد و متوسط توسعه پیدا کنند و فناور شوند، نیاز به پیشران دارند که در این حوزه قرار شد امسال در وزارت صمت دفاتر هوشمندسازی و توسعه فناوری در کنار اصناف شکل بگیرد. این دفاتر به اصناف کمک خواهند کرد که هوشمند شوند.

هوشمند شدن فضای کسب و کار ضرورت دارد

در ادامه همایش سید محسن دهنوی رئیس کمیسیون کسب و کار نوین مجلس شورای اسلامی، سهم اصناف در تولید ناخالص ملی را حدود ۲۵ درصد عنوان کرد.

او خاطر توضیح داد: زمانی که سخن از اقتصاد و تولید به میان می آید حوزه صنعت بیشتر از اصناف دارای اهمیت می شود این در حالیست که اصناف چرخ دنده های تولید محسوب می شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حفظ و پایداری اصناف در دنیای جدید، افزود: ورود اصناف به کسب و کار مجازی شبکه تبادل داده ها و اقتصاد را متحول خواهد کرد. هوشمند شدن فضای اصناف ضرورت دارد این در حالیست که بسیاری از روسای اتحادیه به ما شکایت می کنند که کسب و کارهای اینترنتی فعالیت ما را مختل کرده اند.

دهنوی ادامه داد: اصناف برای توسعه کسب و کار اینترنتی پیش قدم شوند و برای این مهم قاعده گذاری کنند و امسال که سال دانش بنیان است بهترین زمان است.

وی ادامه داد: آیین نامه فعالیت های هوشمندسازی مصوب شود و اینگونه می توان معافیت های مالیاتی برای اصناف در نظر گرفت به این معنا که هر اتحادیه و صنفی که در زمینه هوشمندسازی ورود کرده است بتوان معافیت های مالیاتی برای فعالیت اش در نظر گرفت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bhWxMg74
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه