پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

دلایل و نشانه های خرابی برد ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یک کالای همه کاره و ضروری در زندگی روزمره بوده و تصور یک آپارتمان مدرن بدون این دستگاه دشوار است. بنابراین، بسیاری از تولید کنندگان در تلاش هستند تا آنها را قابل اعتماد و کاربردی با طول عمر طولانی کنند.

برد (ماژول) ماشین لباسشویی ، قطعه پیچیده ای است که اجرای تمامی برنامه های تعبیه شده بر روی دسستگاه و عملکرد هر مکانیزم را تضمین می کند . اکنون بردهای نصب شده بر روی تقریباً همه ماشین های لباسشویی از ویژگی مقاومت بالا در برابر سایش برخوردارند درست است که برد ماشین لباسشویی می تواند سال ها به آرامی کار کنند، اما گاهی اوقات نیز با بامشکلاتی روبرو شده و خراب می شوند.

ماشین لباسشویی های اتوماتیک نسل جدید مجهز به تعداد زیادی از انواع سنسورها، مجموعه ها و قطعات هستند که هزینه تعمیر آنها را البته بسته به میزان آسیب به یک قطعه خاص، نسبتاً گران می کند. اگر تعمیر یا تعویض المنت گرمایش، دکمه های کنترلی و درب درام دستگاه به سادگی قابل انجام باشد، تعمیر برد کنترل ماشین لباسشویی به مهارت و دانش فنی خاصی نیاز دارد. همچنین در امر عیب یابی، تعمیرکار نیاز به دقت، تجربه گسترده و دانش صد در صدی دارد. 

 وظیفه برد در ماشین لباسشویی چیست؟

برد در ماشین لباسشویی میی تواند مسئول کنترل عملکردهای مختلفی باشد : مقدار و دمای آب را کنترل می کند - حالت کار موتور الکترونیکی دستگاه را تنظیم می کند - بسته به برنامه داده شده تمام واحدهای دستگاه را کنترل می کند. - فشار آب ورودی و شیر ورودی را کنترل می کند و...

 

علائم خرابی برد ماشین لباسشویی چیست؟

آسیب به برد کنترل را نمی توان نادیده گرفت، زیرا در همان زمان ماشین لباسشویی از کار افتاده و اجرای برنامه ها را به طور معمول متوقف می کند یا به سادگی خاموش می شود و روشن نمی شود .  

عوامل مختلفی بر دوام برد ماشین لباسشویی تاثیر می گذارند . برخی از آنها منجر به خرابی هایی می شوند که به سادگی قابل تعمیر بده در حالی که برخی دیگر قابل تعمیر نیستند و باید برد را تعویض نمود.

به طور غیر مستقیم خرابی برد را با علائم و رفتار ماشین لباسشویی می توان مشخص نمود . این علائم عبارتند از:
1.    فعال نشدن چرخه شستشو در دستگاه
2.    بروز کد خطا بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشوی که نشان دهنده خرابی برد کنترل است.
3.    در ماشین های لباسشویی بدون نمایشگر، تمام چراغ ها روشن شده و به طور متناوب روی صفحه کنترل چشمک می زنند.
4.    دستگاه آب را مرتب تخلیه می کند.
5.    فرآیند شستشو شروع می شود، اما متوقف نمی شود.
6.    برنامه های شستشو اصلاً شروع نشده یا به درستی کار نمی کند.
7.    درام ماشین لباسشویی بسیار آهسته می چرخد.
8.    موتور در حداکثر سرعت به سختی می چرخد.
9.    آب به خوبی گرم نمی شود یا بیش از حد گرم می شود.

عواملی که منجر به خرابی یا سوختن برد لباسشویی می شود 

درست است که بردهای الکترونیکی مدرن کاملاً قابل اعتماد هستند و می توانند برای چندین سال بدون وقفه کار کنند،اما آنها هم ممکن است دچار خرابی شوند . دلایل زیادی برای خرابی این بردها وجود دارد که شامل موارد زیر است: 

-    عیوب کارخانه، که می تواند خود را در هر چیزی نشان دهد، مسیرهای بد روی برد، آسیب به برد، قطعات لحیم کاری ضعیف و موارد دیگر. در این صورت ممکن است نیاز به تعویض برد داشته باشید.
-    افت ولتاژ، که می تواند منجر به فرسودگی قسمت های جداگانه برد یا کل بخش های آن شود. 
-    ریختن آب روی برد و رطوبت منجر به سایش قطعات برد می شود.

اغلب، سازندگان هشدار می دهند که از تجهیزات در شرایط رطوبت بالا استفاده نکنید و از ورود رطوبت به مکانیسم ها جلوگیری کنید.

برخی از کاربران از این امر غفلت می کنند، در نتیجه ممکن است تراکم روی برد ایجاد شود و کنتاکت های آن اتصال کوتاه پیدا و مسیرها بسوزند . در این مورد، تمیز کردن منطقه سوخته و لحیم کاری مورد نیاز است. همچنین، ریزپردازنده اصلی ممکن است در اثر رطوبت از کار بیفتد ، به همین دلیل است که تعمیر برد کنترل ماشین لباسشویی نسبت به لحیم کاری ساده یا فلش کردن ماژول و نصب نرم افزار جدید، هزینه بیشتری دارد.

هنگام حمل و نقل مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که آب در مخزن باقی نمانده تا قطعات الکترونیکی در هنگام حمل و نقل آسیب نبینند.

-    قطع ناگهانی کابل برق که این مشکل می تواند باعث افزایش برق و آسیب به برد کنترل شود.
-    خاموش کردن دستگاه توسط کاربر در حین کار که یک وضعیت بسیار منفی بوده و می تواند برد کنترل را از بین ببرد.
-    غالباً برد کنترل ماشین لباسشویی پس از حمل و نقل و اتصال نادرست نیز می سوزد.
-    همچنین به دلیل ارتباط نزدیک حسگرها و قطعات ، برد کنترل ممکن است به دلیل خرابی یکی از اجزای مهم خراب شود. به عنوان مثال، اگر سنسور فشار یا دمای آب در ماشین لباسشویی خراب باشد، با گذشت زمان ممکن است برد دستگاه نیز شروع به خرابی کند که متعاقباً منجر به از بین رفتن کامل آن می شود. در نتیجه ممکن است نیاز به تعمیر حرفه ای برد کنترل ماشین لباسشویی باشد .

تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی در مشهد با سامان سرویس 

در صورت بروز هر نوع خرابی لباسشویی ، مراکز تعمیرگاهی مجاز می توانند نسبت به تعمیر آن اقدام کنند .

سامان سرویس در مشهد با بیش از 3 دهه سابقه در تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد ، انواع عیوب و مشکلات این دستگاه ها را در منزل تعمیر می کند . تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در مشهد ، تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در مشهد و.... از خدمات سامان سرویس است. 

۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸
www.samanserviceco.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mBUvMg1b
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه