پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در چند سال اخیر تورم مهمترین مشکل خانوارهای کشور بوده است. بسیاری از افراد با بالا رفتن قیمت کالاها احساس می کنند پولی که در دست دارند ارزش خود را از دست داده است. به همین دلیل هم تا پولی به دستشان می رسد سعی می کنند آن را در جای مناسبی سرمایه گذاری کنند یا چیزی بخرند که ارزش خود را همگام با تورم حفظ کند. در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری معمولا این پرسش برای افراد پیش می آید که کجا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

علاوه بر این، عده زیادی از افراد فکر می کنند برای سرمایه گذاری حتما باید پول زیادی داشته باشند. اما این تصور درست نیست و برای سرمایه گذاری به پول زیاد نیاز ندارید.

در واقع حتی با پول کم هم می توان سرمایه گذاری کرد و پول های کم را نیز از دستبرد تورم دور نگه داشت. در این مطلب به گزینه های مناسب سرمایه گذاری برای افراد با پول کم، اشاره می کنیم.

چه نوع سرمایه گذاری برای ما مناسب است؟

اولین نکته ای که باید در مورد هر سرمایه گذاری مد نظر داشته باشیم، این است که چه شخصیت سرمایه گذاری داریم؟ به طور کلی می توان افراد را به دو دسته ریسک پذیر و ریسک گریز تقسیم کرد.

 برای افراد ریسک گریز اصل سرمایه بسیار مهم است و بسیاری از آنها حاضر نیستند برای بازدهی بالاتر ریسک زیادی قبول کنند. از طرف دیگر، افراد ریسک پذیر کسانی هستند که حاضرند ریسک بالاتری قبول کنند اما بازدهی سرمایه گذاری آنها هم بالاتر برود. بنابراین قدم اول برای آن که بدانیم کجا سرمایه گذاری کنیم این است که شخصیت سرمایه گذاری خود را بشناسیم.

اگر ریسک گریز هستیم، نباید در گزینه هایی که ریسک بالاتری دارند سرمایه گذاری کنیم و مواردی مانند صندوق های درآمد ثابت برای ما بهتر هستند. از سوی دیگر، اگر شخصیت ریسک گریزی داریم، می توانیم در گزینه هایی مانند طلا یا صندوق های سهامی وارد شویم. حالا که به شخصیت سرمایه گذاری اشاره کردیم، بهتر است سراغ نکته اول برگردیم. باید بدانید برای سرمایه گذاری به پول زیاد نیاز ندارید.

چه نوع سرمایه گذاری برای ما مناسب است؟

گزینه های مناسب سرمایه گذاری با پول کم برای ریسک گریزها

در بالا به این مطلب اشاره کردیم که برای سرمایه گذاری به پول زیاد نیاز ندارید. اما اگر شخصیت ریسک گریزی دارید کجا می توانید پولتان را قرار دهید که هم سود به دست بیاورید و هم استرسی در مورد از دست دادن سرمایه تان نداشته باشید؟

بسیاری از افراد بانک را انتخاب می کنند. اما بانک مشکلات زیادی دارد. اول از همه این که بازدهی آن پایین است و در شرایط تورمی خوب عمل نمی کند. شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده بانکی یک ساله را 16 درصد می داند.

علاوه بر این، اگر زودتر پولتان را لازم داشته باشید و بخواهید در مدت کمتر از یک سال سپرده تان را خارج کنید، جریمه ای به شما تعلق می گیرد و نرخ سود پرداختی کمتر هم خواهد شد. این در حالی است که گزینه های بهتری هم برای شما وجود دارد.

افرادی که ریسک گریز هستند، می توانند در صندوق های درآمد ثابت سرمایه گذاری کنند. این صندوق ها مزایای بهتری نسبت به بانک دارند. به عنوان مثال می توان به این مزیت اشاره کرد که آنها سود روزشمار می دهند و بازدهی بالاتری نیز نسبت به بانک دارند. صندوق های درآمد ثابت از نظر پرداخت سود به طور کلی به دو دسته تقسیم سودی و غیر تقسیم سودی تقسیم می شوند.

 صندوق های درآمد ثابت تقسیم سودی در بازه های مشخص به سرمایه گذاران خود سود پرداخت می کنند. به عنوان مثال، صندوق ندای ثابت کیان در میانه هر ماه به سرمایه گذارانش سود می دهد. از نظر بازدهی نیز این صندوق عملکرد معقولی دارد و اگر سود پرداختی را دوباره در همین صندوق سرمایه گذاری کنید، سود سالانه آن به 25 درصد می رسد.

از دسته صندوق های درآمد ثابت غیر تقسیم سودی نیز می توان به صندوق درآمد ثابت کیان اشاره کرد. سرمایه گذاران این صندوق اصل پول و سود خود را یکجا و پس از فروختن صندوق دریافت می کنند. نکته مهم در این صندوق ها آن است که مثل بانک در صورت فروش به شما جریمه تعلق نمی گیرد.

به علاوه در این صندوق ها برای سرمایه گذاری به پول زیاد نیاز ندارید. شما می توانید با حداقل نیم میلیون تومان در صندوق درآمد ثابت سرمایه گذاری کنید و با حداقل صد هزار تومان جزو سرمایه گذاران صندوق ندای ثابت کیان شوید.

گزینه های مناسب سرمایه گذاری با پول کم برای ریسک گریزها

بهترین گزینه های سرمایه گذاری با پول کم برای ریسک پذیرها

در بالا به بررسی گزینه های سرمایه گذاری ریسک گریزها اشاره کردیم. در مورد ریسک پذیرها نیز گزینه هایی وجود دارند که برای سرمایه گذاری به پول زیاد نیاز ندارید. یکی از این گزینه ها صندوق طلا است. حتما دیده اید وقتی که قیمت دلار در بازار آزاد افزایش پیدا می کند، برخی از مردم دنبال خریدن انواع سکه می روند.

اما از آنجا که بسیاری از مردم پول زیادی در آن لحظه ندارند، اقدام به خرید ربع سکه و سکه گرمی می کنند. اما این گزینه ها در شرایط رشد دلار با حباب زیادی روبرو می شوند و به صرفه نیستند. سکه امامی هم قیمت بالایی برای بسیاری از افراد و خانوارها دارد. یکی از راهکارها برای سرمایه گذاری در این شرایط و با وجود داشتن پول کم، این است که در صندوق های طلا مانند صندوق سکه طلا کیان سرمایه گذاری کنید.

در این صندوق شما می توانید با حداقل 500 هزار تومان در سکه طلا سرمایه گذاری کنید. این کار دو مزیت دارد. یکی این که شما در گزینه های پرحباب مانند ربع سکه وارد نمی شوید و دیگری این که طلای خریداری شما نه جعل می شود و نه قابل سرقت است. به علاوه، با پول کم هم می توانید از مزایای بالقوه رشد سکه طلا بهره مند شوید.

یک گزینه دیگر نیز برای افراد ریسک پذیر وجود دارد که در آن هم برای سرمایه گذاری به پول زیاد نیاز ندارید. این گزینه، سرمایه گذاری در صندوق های سهامی مانند آوای سهام کیان و آهنگ سهام کیان است. بازار سهام و به طور کلی صندوق های سهامی برای سرمایه گذاری در بلندمدت مناسب هستند و حتی می توان آنها را بهترین بازار به حساب آورد.

صندوق های سهامی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: غیرقابل معامله در بورس و قابل معامله در بورس. برای سرمایه گذاری در صندوق های غیرقابل معامله کافی است حداقل یک واحد از آنها بخرید اما در مورد صندوق های غیرقابل معامله مانند شاخصی هم وزن کیان می توانید با حداقل 500 هزار تومان هم سرمایه گذاری خود را شروع کنید.

 صندوق های سرمایه کذاری معتبر به دلیل استفاده از متخصصان بازار، برای افرادی که آشنایی زیادی با بازار سهام ندارند و قصد ورود به این بازار را دارند، مناسب ترند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی گزینه های سرمایه گذاری مختلفی پرداختیم که برای سرمایه گذاری به پول زیاد نیاز ندارند. همان طور که دیدیم گزینه های متفاوتی برای افراد ریسک پذیر یا ریسک گریز وجود دارد که با سرمایه گذاری درآنها می توانند دست کم تا حدود معقولی از دارایی خود در شرایط تورمی حفاظت کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TH5CGdQo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه