پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

جهیزیه و اقلام جهیزیه

1 سال پیش ( 1401/9/17 )
 

اصولا بعد از عقد دو زوج, خانواده ها به فکر خرید جهیزیه می افتند در فرهنگ خانواده های ایرانی معمولا بخش عمده خرید جهیزیه به عهده زوجه می باشد ، گاهی به دلیل کمبود وقت امکان دارد برخی از اقلام از قلم بیافتد به خاطر همین موضوع باید خرید خود را دسته بندی کنیم . برای خرید باید تحقیقات لازم را انجام دهیم تا خرید بهتری داشته باشیم .

برای خرید لوازم ضروری حتما تحقیقات لازم را در مورد برندهای مختلف انجام دهیم تا برند مناسبی را انتخاب کنیم . دوستان و آشنایانی که از کالاها استفاده می کنند می توانند راهنمایی بهتری داشته باشند نسبت به فروشندگان .

برای تهیه جهیزیه اول باید بدانیم کدام وسایل اولویت بیشتری دارد و کدام وسیله ضروری می باشد و کدام وسیله غیر ضروری است و همچنین بدانیم اولویت خرید با کدام وسیله است و اینکه برای دکوراسیون عروس چه چیزهایی لازم است . در آشپزخانه باید دقت کنیم به کدام وسیله بیشتر از همه احتیاج داریم با داشتن این موارد خرید راحت و هنرمندانه ای خواهیم داشت .

در خرید باید از چشم و هم چشمی پرهیز کنیم باید به بودجه خود نگاه کنیم و زندگی خود را با بقیه مقایسه نکنیم کم یا زیاد بودن جهیزیه ملاک خوشبختی نیست

برخی از لوازم ضروری در خرید جهیزیه :

سرویس قابلمه – سرویس غذاخوری – سرویس پذیرایی – سرویس قاشق و چنگال – سرویس پلاستیک – کتری و قوری – ست چاقو – کفگیر – ملاقه – قندان – نمکدان – شکر پاش – رنده – ظروف حبوبات – تخته گوش – گوش کوب – سرویس دستگیره و دم کنی – سطل زباله – سطل برنج و قند و شکر – سرویس پارچ و لیوان – لیوان دم دستی – سفره – سفره یکبار مصرف – زیر انداز – دستمال گردگیری – دستمال یکبار مصرف - یخچال و فریزر – گاز یا فرگاز- لباس شویی - اتو – جارو برقی – تلفن – تلویزیون – پنکه – ماشین ظرف شویی – مایکروویو یا فر – آسیاب – مخلوط کن – پلو پز – چای ساز – چرخ گوشت – غذاساز – ساندویچ ساز – گوشت کوب برقی – آبمیوه گیری – آب مرکبات گیری – بخار پز – تستر – آرام پز – سرخ کن – قهوه جوش – کباب پز – سبزی خرد کن برقی – همزن برقی – زودپز – هواپز – میوه خشک کن – لوستر آشپزخانه – اجاق گاز – فر – ماکروفر - لباسشویی - یخچال

بهتر است برای حمایت از تولید داخلی لوازم و وسایل ایرانی تهیه کنیم تا در صورت مشکل بتوان آن را به راحتی تعمیر و قطعات وسیله مورد نظر در بازار پیدا کنیم .

قسمت پر هزینه جهیزیه تهیه لوازم برقی می باشد چون کاربرد زیادی در خانه دارند و احتیاج به وسواس زیادتری می باشد .

هدف از خرید جهیزیه کمک مالی به دختر می باشد که امروزه در دنیای مدرن معنای اصلی خود را از دست داده است و اکنون با شرایط جامعه زن و مرد درکنار هم برای رفاه و آرامش زندگی مشترک به همدیگر کمک می کنند .

در خرید جهیزیه به طور خلاصه باید چند نکته را در نظر گرفت تا بتوان به راحتی خرید خود را انجام دهیم در زیر به چند مورد اشاره می کنیم :

1-تهیه لیست جهیزیه

1-مشورت قبل از خرید

2-زمان بندی برای خرید جهیزیه

3-دوری کردن از چشم و هم چشمی نگاه کردن به لوازم تازه عروس

در ادامه ی این مطلب به راهنمای خرید لوازم خانگی بزرگ از جمله یخچال ، ماشین لباسشویی و تلویزیون میپردازیم.

راهنمای خرید تلویزیون 

تلویزیون یکی از اصلی ترین لوازم خانه به حساب می آید با توجه به گسترش تکنولوژی و مدل های جدید ، تلویزیون هم از این قائله عقب نمانده است. چند نکته مهم در خرید تلویزیون وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

فاصله و اندازه ی تلویزیون

فاصله از تلویزیون باید 1.2 برابر اندازه تلویزیون باشد ، برای مثال یک تلویزیون 50 اینچی باید حداقل فاصله 160 سانتی متری از بیننده آن داشته باشد و برای اینچ های بزرگتر فاصله تا ببیننده بیشتری لازم است تا هم برای سلامتی چشم افراد مضر نباشد و هم اندازه و کیفیت تصویر برای بیینده لذت بخش شود.پس برای انتخاب تلویزیون باید فضای تی وی روم را در نظر گرفت.

کیفیت تصویر 

تلویزیون ها دارای کیفیت های متفاوت هستند که شامل FULLHD , HD , 4K و 8K میباشد که البته شبکه های پخش کننده هم باید این میزان از کیفیت را پشتیبانی کنند.

تلویزیون هوشمند

هوشمند بودن تلویزیون به طور خلاصه شامل اتصال به اینترنت و استفاده از امکانات آن میباشد، این تلویزیون ها دارای سیستم عامل هم میباشند برای مثال تلویزیون هایی با سیستم عامل اندروید قابلیت بهتری دارند زیرا اکثر برنامه ها مانند نماوا میتوانند در آن نصب شوند البته برخی تلویزیون ها سیستم عامل اختصاصی خود را دارند مانند تلویزیون های ال جی که سیستم عامل مختص خودشان را دارند.

راهنمای خرید یخچال

راهنمای خرید یخچال

قبل از خرید یخچال نیز باید یک سری نکات را در نظر بگیریم که در خرید به ما خیلی کمک می کنند در ادامه به چند نکته از موارد میپردازیم.

1 - اندازه یخچال

یخچال ها شامل انواع مختلف ساید بای ساید، بالا و پایین و دوقلو می باشند اصولا یخچال های دوقلو پهنای بیشتری دارند و جای بیشتری میگیرند تنها تفاوت این یخچال ها با یخچال های ساید بای ساید این هست که یخچال و فریزر قابلیت جدا شدن دارند، البته در کل هزینه ی خرید این یخچال ها از سایر هم نوعانشون بیشتر هست ، در رابطه با بقیه یخچال ها مهم ترین نکته در انتخاب یخچال فضای موجود آشپزخانه هست ، اگر فضا یی حدود بیش از 90 سانتی متر داشته باشیم می توانیم یخچال ساید بای ساید انتخاب کنیم و برای انتخاب یخچال دوقولو بالای 120 سانت نیاز داریم اگر فضای کمتری داشته باشیم ، باید از یخچال فریزر های بالا و پایین انتخاب کنیم که سایز های مختلفی دارند.

در رابطه با بقیه یخچال ها در دومین قدم باید به میزان فوت یخچال ها توجه کرد در رابطه با اغلب ساید بای ساید های دوو در کد مدل آن ها میزان فوت آن ها مشخص هست ، برای مثال یخچال های مدل 0034 ، 34 فوت هستند.

2 - اتصال به آب شهری و یخساز اتوماتیک

این نکته برای آب سرد کن یخچال ها و وجود تصفیه داخلی بسیار مورد اهمیت هست این مورد اغلب در یخچال های ساید بای ساید بسیار مشهودتر هست.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

برای خرید ماشین لباسشویی نیز معیار هایی مد نظر هست که باید به آن ها توجه شود ، که به چند مورد از آنها در پایان این مطلب میپردازیم.

1-ظرفیت ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

ظرفیت لباسشویی ها معمولا 7 کیلویی ، 8 کیلویی ، 9 و 10 کیلویی می باشد. این ماشین لباسشویی ها بسته به تعداد افراد خانواده می توانند خریداری شوند البته این نکته نیز حائز اهمیت هست که لباسشویی هایی با حجم 10 کیلو توانایی شست و شوی لحاف و پتو را نیز دارند. 

2 - نوع موتور

موتور ماشین لباسشویی میتواند از نوع دایرکت درایو و یا تسمه ای باشد که در نمونه های دایرکت درایو مصرف انرژی کمتر و همچنین استهلاک کمتری دارد نسبت به انواع تسمه ای دارند علاوه بر این میزان لرزش نیز به نوع موتور بستگی دارد و انواع دایرکت درایو لرزش کمتری دارند.

3 - تعداد برنامه

تعداد برنامه در لباسشویی ها میتواند از 12 تا 16 برنامه باشد این برنامه ها شامل برنامه لکه بری ، شستوشوی با بخار ، شستوشوی لباس کودک و... میباشد.

خرید محصولات برند دوو از طریق نمایندگی دوو

در مجموع بهتر است تمامی محصولات لوازم خانگی را از نمایندگی و فروشگاه های معتبر یا شرکت های نماینده آن ها خریداری کنید به عنوان مثال میتوانید برای خرید محصولات برند دوو از طریق نمایندگی دوو اقدام فرمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oAZNjRPf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه