دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایرنا، محمدرضا یزدی زاده در چهارمین نشست تخصصی نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی که با عنوان «مالیات بر ثروت؛ مبانی و کارکردها» با همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی و پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد برگزار شد اظهار داشت: ما در بازار خودرو با ۲ نوع تقاضای دلالی و تقاضای مصرف کننده اصلی روبرو هستیم، در این بازار مصرف کننده اصلی وجود ندارد چرا که نیمی از خانواده ها توانایی خرید ندارند و مابقی خانواده ها دارای یک خودرو هستند.

وی افزود: عمده بازار خودرو دلالی است اگر در بازاری که با محدودیت عرضه مواجه بودیم این نوع تقاضای دلالی را با استفاده از ابزار مالیات بر عایدی سرمایه مدیریت می کردیم دلالی و سوداگری از این بازار جمع می شد.

عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی ادامه داد: در دولت گذشته پیشنهاد کردیم که از ابزار مالیات در بازار خودرو استفاده شود به گونه ای که کسانی که خودرو می خرند اگر در سال اول خودرو را بفروشند باید ۹۰ درصد از سود حاصله را مالیات پرداخت کنند و اگر در سال دوم خودرو به فروش رفت ۷۰ درصد از سود حاصله را مالیات بدهد که موردتوجه قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه ابزار مالیات بر عایدی سرمایه نداریم گفت: نبود این نوع مالیات ماهیت تورم و دلیل شکاف طبقاتی است.

یزدی زاده ابراز داشت: کشوری هستیم که چهل سال است که سرطان تورم داریم و شکاف طبقاتی روزبه روز بالا رفته است و با ضریب جینی همخوانی ندارد.

وی تأکید کرد: در این چهل سال سرطان را دیدیم؛ ولی هیچ راهی برای اینکه آثار مخرب را کاهش دهیم، انجام نداده ایم درحالی که باید از ابزار مالیات بهره می بردیم.

عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی با بیان اینکه مالیات مهم ترین ابزار مدیریت بازارهای مسکن، خودرو، ارز و طلا گفت: مالیات کارآمدترین ابزار برای سیاست های اقتصادی است که در تمام دنیا اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای جهان نیز، تورم و بحران مالی در اقتصاد داشته اند؛ ولی از ابزار مالیات به درستی استفاده کرده اند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9GEpOEQw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه