سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از مهر، ۶ توافق وزارت صمت و بورس کالا برای برقراری تعادل در بازار خودرو، خودروهای وارداتی به گمرک نرسیده اند، تسهیل فعالسازی گارانتی خودرو، فروش مجازی لوازم یدکی و قطعات خودرو فقط با شناسه کالا و کد رهگیری ، نهایی شدن ثبت سفارش واردات خودرو، ثبات قیمت لوازم خانگی با وجود گرانی دلار، جزئیات قیمت خودروهای اقتصادی، واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال، ۸ میلیون شاغل صنعتی داریم، واردات لوازم خانگی فعلاً آزاد نمی شود، فروش خودرو در بورس متنوع می شود و اعلام شیوه نامه و زمان بندی مزایده عمومی معادن کشور از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

۶ توافق وزارت صمت و بورس کالا برای برقراری تعادل در بازار خودرو

معاونین وزارت صمت در جلسه ای با مدیران ارشد بورس به ۶ توافق برای تعادل در بازار خودرو دست یافتند که یکی از مهم ترین آنها این بود که اعلام شد «آن دسته از کدهای ملی در بورس کالا امکان خرید خودرو دارند که از ابتدای سال ۹۸ از بورس کالا یا سامانه های وزارت صمت خرید نداشته اند.» بود.

خودروهای وارداتی به گمرک نرسیده اند

سید مرتضی عمادی سخنگوی گمرک به مهر گفت: تا به این لحظه هیچ مشخصاتی اعم از اظهارنامه، مدارک واردات، اطلاعات مربوط به ثبت سفارش و… خودروهای وارداتی به گمرک اظهار نشده است. بنابراین نمی توان گفت خودرویی به جغرافیای گمرک وارد شده است.

نهایی شدن ثبت سفارش واردات خودرو

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ثبت سفارش های واردات خودرو نهایی شده است، گفت: واردات خودرو به زودی آغاز می شود.

تسهیل فعالسازی گارانتی خودرو

وزارت صمت، الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل یک هزار کیلومتر کارکرد به منظور فعال سازی گارانتی را حذف کرد.
فروش خودرو در بورس متنوع می شود

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: برنامه داریم تا امکان پیش فروش و سایر فروش های متنوع خودروسازان در بورس انجام شود و به عبارتی همه عرضه خودروسازان به بورس بیاید. همه تلاش ما این بوده که ساز و کار حاکم در سامانه یکپارچه خرید خودرو را از طریق بورس کالا عملیاتی کنیم.

فروش مجازی لوازم یدکی و قطعات خودرو فقط با شناسه کالا و کد رهگیری

بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران درج کد رهگیری و شناسه کالای لوازم یدکی و قطعات خودرو در فاکتورها، الزامی است و این موضوع باید در خریدهای مجازی مورد توجه قرار گیرد.

جزئیات قیمت خودروهای اقتصادی

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت به مهر گفت: در مورد خودروهای وارداتی هم اولویت را به واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو داده ایم و در محموله اولیه ای که وارد کشور خواهد شد ترکیبی از خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو و محدوده ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو را خواهیم داشت. البته با توجه به اینکه خودروهایی که هم اکنون وارد شوند اولین عرضه ها هستند، نسبت به قیمت مورد انتظار مشتری تبعاً قیمت بالاتری دارند اما با توجه به اینکه عرضه های خوبی دیده شده قیمت ها در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۲ به تعادل نسبی می رسد.

وی تاکید کرد: انتظاری که از یک خودروی ۱۰ هزار یورویی وجود دارد این است که مثلاً بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان قیمت بخورد که به مرور به این قیمت ها نزدیک تر می شویم.

واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت با اشاره به واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در ۳ ماه پایانی سال، گفت: وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه های متعددی دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1tzAhjW1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
احمد :
1 سال پیش
دروغ و دروغ و دروغ رانت و رانت و رانت فسادو فستد و فساد....
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه