شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مراحل ثبت برند مواد غذایی

شروع کسب و کار در زمینه مواد غذایی یکی از پر رونق ترین کسب و کارها به شمار می رود چرا که مواد غذایی در گروه اقلام و مواد مورد نیاز افراد و حیوانات قرار دارد و حضور آن در سبد ماهانه در اولویت قرار می گیرد. تنوع مواد غذایی باعث می شود در هر شاخه از آن که ورود پیدا کنید بتوانید موفق عمل کنید. جانداران اعم از انسان ها و حیوانات به مواد غذایی نیاز دارند و این موضوع بازار هدف را در زمینه دامدارای، کشاورزی، غلات، لبنیات و غیره گسترش می دهد. در نظر داشته باشید که ثبت برند مواد غذایی جزء اولین اقدام هایی است که متقاضی بایستی آن را انجام دهد و یکی از شرایط مهم و ضروری در این خصوص اخذ کارت بازرگانی است. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که مراحل ثبت برند مواد غذایی چگونه است؟

 

برند چیست؟

بدون شک تاکنون نام برند یا علامت تجاری را شنیده اید. برند مواد غذایی نوعی طرح، لوگو، نشانه و علامتی است که کسب و کار شما به وسیله آن شناخته و معرفی می شود. بر اساس اطلاعاتی که موسسه ثبت برند در تهران به شما ارائه می دهد، کسب و کار شما می تواند به صورت داشتن شرکت و مجموعه ای فیزیکی باشد و یا به صورت مجازی و تنها با یک نام فعالیت خود را آغاز کند اما وجه اشتراک هر دو روش، داشتن برند است. اگر برند مختص خود را به ثبت برسانید متوجه می شوید که خریداران به شما اعتماد بیشتری دارند تا کسبه ای که لوگو و یا برند ندارند. در واقع برند نه تنها به کسب و کار شما در داخل کشور اعتبار می بخشد بلکه در بازارهای بین المللی نیز می توانید خود را معرفی کنید.

 

آشنایی با مراحل ثبت برند مواد غذایی

برای اینکه بتوانید ثبت برند مواد غذایی را به بهترین نحو انجام دهید، دریافت مشاوره ثبت برند، اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد؛ پس از دریافت مشاوره، دو روش پیش روی شما قرار می گیرد. در روش اول خودتان با مراجعه به سایت هوشمند آسان ثبت، برای ثبت برند مواد غذایی مورد نظر اقدام می کنید و با کمترین هزینه و زحمت، تأییدیه نهایی را از طریق برون سپاری دریافت می کنید. در برون سپاری کلیه مراحل توسط تیم متخصص انجام می شود اما اگر از انجام مراحل اطمینان ندارید می توانید از روش دوم استفاده کنید و به وب سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه مراجعه کنید.

موسسه ثبت برند در تهران

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

در صورتی که از مشاوره موسسه ثبت برند در تهران استفاده می کنید، به شما اعلام می شود که در این روش باید مشخصات خود یا مالک برند را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را با حجم اعلام شده بارگذاری کنید و پس از آن اطلاعات را تایید کنید. مدارک مورد نیاز در این بخش شامل تصویر شناسنامه و کارت ملی، تصویر روزنامه رسمی به همراه آخرین تغییرات، کارت بازرگانی و تصویر آن و تصویر مجوز فعالیت نظیر جواز تأسیس، جواز کسب، پروانه ساخت، پروانه بهره برداری یا گواهی فعالیتی که از سوی نهادهای قانونی صادر شده باشد، می شود که باید آن ها را به درستی و دقت آپلود کنید. در مرحله آخر نیز باید هزینه ثبت برند در هر شاخه ای از مواد غذایی که مد نظر دارید را پرداخت کنید. در صورتی که شماره اظهارنامه و رمزی به تلفن همراه شما ارسال شد به این معنا است که مراحل را به درستی انجام داده اید و در صورت عدم بروز مشکل، نسخه نهایی شده به منظور امضاء توسط کارفرما ارسال می شود و پس از امضاء توسط شما لازم است مجدداً آن را ارسال کنید.

 

ارزیابی مدت زمان مورد نیاز برای ثبت برند مواد غذایی

همانطور که در مبحث قبل نیز عنوان شد یکی از مدارک مورد نیاز اخذ کارت بازرگانی است و نشان دهنده فعالیت مستمر شما در بخش صادرات و واردات خواهد بود. با این حال اگر بخواهیم برای ثبت برند زمانی را در نظیر بگیریم این موضوع به نام انتخابی شما بستگی دارد. به عبارتی دیگر اگر نام انتخابی شما تکراری باشد، فرآیند کار متوقف می شود و اداره مالکیت درخواست شما را برگشت می دهد اما اگر از نظر اسمی مشکلی به وجود نیاید، از زمانی که اظهارنامه به اداره ذیربط ارسال می شود، با توجه به اینکه بایستی در دو مرحله، آگهی صورت گیرد یکی برای آگهی نوبت اول و دیگری برای دریافت نهایی گواهینامه ثبت برند، به مدت زمانی حدود 3 ماه نیاز است.

 

ارزیابی هزینه مورد نیاز برای ثبت برند مواد غذایی

یکی از نکات مهم مد نظر متقاضیان ثبت برند ماد غذایی، هزینه مورد نیاز برای پروسه تکمیل است. بد نیست بدانید که پروسه ثبت برند مواد غذایی از سال 1399 آغاز شد و در اولین مرحله مبلغ 2.400.000 هزار تومان دریافت شد. شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که این مبلغ صرف چه هزینه هایی می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این مبلغ برای مبالغ مورد نظر دولتی و قانونی در نظر گرفته شده است. اگر مشاوره ثبت شرکت دریافت کنید به این نکته اشاره می شود که این هزینه متغیر خواهد بود و به تعداد محصولات، نوع خدمات یا کالاهای درخواستی و مجوزهای مورد نیاز بستگی دارد.

مشاوره ثبت شرکت رایگان

تشابه و تفاوت برندینگ و ثبت برند

ثبت برند و برندینگ از نظر اسمی، با هم شباهت دارند اما در حقیقت تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد. با دریافت مشاوره از کارشناسان سفیر صلح متوجه خواهید شد که برندینگ به مجموعه ای از مراحل گفته می شود که از هنگام جرقه زدن ایده و طرح شروع می شود و تا پایان کار را در بر می گیرد و به عبارتی دیگر، ثبت برند نیز در زیرمجموعه برندینگ قرار می گیرد، اما ثبت برند شامل مراحل قانونی و اداری نام تجاری می شود و پس از تأیید لوگو و علامت تجاری، رسمیت پیدا می کند و از آن پس می توانید فعالیت خود را شروع کنید.

 

معرفی خدمات گروه ثبتی سفیر صلح

حال که با مراحل ثبت برند مواد غذایی و اهمیت آن آشنا شدید، توصیه می شود اطلاعات مورد نیاز و تکمیلی برند خود را جمع آوری کنید و طبق آخرین به روز رسانی مراجع ثبت برند، آن ها را بارگذاری کنید و تا مرحله آخر به صورت مستمر پیگیری نمایید. یک راه ساده نیز وجود دارد و این است که تمام درخواست خود را به گروه ثبتی سفیر صلح بسپارید تا بدون هیچ گونه استرس و نگرانی صفر تا صد کارهای شما به بهترین صورت و با دقت زیاد انجام شود. این تیم با داشتن تیم مجرب و حرفه ای، سابقه ای 12 ساله در زمینه های ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، ثبت اختراع و ثبت تغییرات شرکت را در کارنامه خود دارد و می توانید از عملکرد موثر و سازنده این مجموعه اطمینان حاصل کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی sabtsherkatha.com مراجعه کنید و ضمن بررسی رزومه شرکت و میزان رضایتمندی متقاضیان، از مشاوره ثبت شرکت رایگان بهره مند شوید. 02122646503

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/V7D9LVY4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه