شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و سفیر و رئیس آکادمی علوم تاجیکستان با یکدیگر دیدار و برای توسعه روابط علمی و فناورانه میان دو کشور مذاکره کردند.
 
به اعتقاد کارشناسان، پیوند دیرینه فرهنگی، دینی و تاریخی میان ایران و تاجیکستان، بستری مناسب برای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در زمینه های مختلف میان تهران و دوشنبه ایجاد کرده است و باید از این فرصت؛ بهترین بهره را ببریم.

تاجیکستان تنها کشور کاملا فارسی زبان است و امروز یک کشور کاملا راهبردی برای ما محسوب می شود به همین دلیل افزایش تبادلات علمی و فناورانه میان دو کشور مورد تاکید و تایید مسوولان هر دو طرف است. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نیز برای توسعه روابط با کشور تاجیکستان؛ اقدامات مختلفی داشته که سفر فرهاد رحیمی؛ رئیس آکادمی علوم تاجیکستان به همراه هیاتی متشکل از سفیر تاجیکستان در ایران، مدیر امور بین الملل آکادمی علوم تاجیکستان و کارشناسان حوزه علم و فناوری این کشور یکی از این تلاش ها است.

توسعه روابط علمی و فناورانه میان ایران و تاجیکستان

این هیات فناورانه با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران در تهران (iHIT) ضمن بازدید از نمایشگاه دایمی محصولات ایران ساخت و آشنایی با توانمندی های فناورانه کشورمان با امیرحسین میرآبادی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار میرآبادی با تاکید بر ضرورت تعریف و گسترش پروژه های مشترک علمی و فناوری میانایران و تاجیکستان کشور، گفت: یکی از فرصت های ویژه در این زمینه فراهم کردن زمینه همکاری متخصصان و پژوهشگران دو کشور است که تلاش می کنیم این اتفاق با امضای تفاهم نامه ای رسمی با آکادمی علوم تاجیکستان شتاب گیرد.

وی افزود: فرهنگ و زبان مشترک عامل اصلی شکل گیری و پایداری روابط میان دو کشور است. پس باید تلاش کنیم با شناخت درست از نیازهای فناورانه دو طرف؛ تعریف پروژه های مشترک علمی و فناوری نظام مند میان دو کشور را آغاز کنیم.

میرآبادی ادامه داد: با توجه به وجود ارتباطات رسمی ایران با آکادمی علوم کشور های مختلف، پیشنهاد می کنیم تفاهم نامه ای رسمی با آکادمی علوم تاجیکستان امضا و پروژه هایی برای همکاری مشترک در زمینه آموزش، انتقال دانش مدیریت فناوری و دیگر حوزه های مشترک دو طرف تعریف و اجرایی شود.

در ادامه این سفر؛ رئیس آکادمی علوم تاجیکستان و هیات همراه ایشان با روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری نیز دیدار و بر گسترش همکاری های دو جانبه میان ایران و تاجیکستان تاکید کردند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/459UhxKP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه