شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آمازون دو هفته قبل اعلام کرده بود که قصد دارد بیش از 18 هزار نیروی خود را با هدف کاهش هزینه ها اخراج کند و اکنون دور جدیدی از اخراج های غول خرده فروشی آغاز شده است. مایکروسافت نیز در همین ارتباط قصد دارد 10 هزار کارمند خود را اخراج کند و مدیرعامل آن پیش بینی کرد که صنعت فناوری دو سال ساخت را در پیش دارد.

دقیقاً مشخص نیست که در این دوره جدید چه تعداد از کارمندان آمازون اخراج شده اند، اما طبق سیستم اطلاع رسانی تنظیم و بازآموزی کارگران، غول خرده فروشی 2300 کارمند خود را در واشنگتن اخراج کرده است. اکثریت این افراد در سیاتل، محل استقرار یکی از مقرهای شرکت، کار می کردند.

تعدیل 18 هزار نیروی آمازون با هدف کاهش هزینه ها

روند آمازون برای تعدیل نیرو کارکنان خود

در حالی که بسیاری از شرکت های فناوری در چند ماه گذشته شروع به تعدیل نیروهای خود کرده اند، آمازون در آبان ماه دست به چنین اقدامی زد و کارکنان بخش الکسا و بازی های ابری خود را اخراج کرد. در آن زمان گفته شده بود که حدود 10 هزار نفر تحت تأثیر این موضوع قرار خواهند گرفت.

در ماه جاری، این شرکت اخراج ها را تأیید کرد و گفت که با احتساب موارد مربوط به سال گذشته و اخراج های احتمالی دیگری که سال 2023 رخ می دهد، در مجموع 18 هزار کارمند تحت تأثیر موضوع قرار خواهند گرفت. مدیرعامل آمازون، «اندی جاسی» در آبان ماه گفته بود که تعدیل نیرو سال آینده هم وجود خواهد داشت.

تعدیل نیرو آمازون از نظر تعداد بزرگ ترین در صنعت محسوب می شود، اما این شرکت در این زمینه تنها نیست. شرکت های بزرگی مانند اسنپ، متا، DoorDash و البته مایکروسافت نیز اعلام کرده اند که قصد دارند صدها یا هزاران نفر را در طول سال های 2022 و 2023 اخراج کنند. براساس گزارش CNBC و ردیاب اخراج حوزه فناوری، TrueUp، شرکت های بزرگ حدود 60 هزار نفر از نیرو خود را در سال گذشته اخراج کردند، در حالی که این میزان برای کل صنعت تاکنون نزدیک به 300 هزار نفر بوده است.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J53MEVom
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه