پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در این دوره که بسیاری از کسب و کارها اقدام به فعالیت اینترنتی کرده اند، اگر شما نخواهید وارد این عرصه شوید مطمئنا از رقبای خود عقب می مانید. تفاوتی ندارد یک فروشگاه لباس داشته باشید یا یک شرکت خدماتی، در هر صورت یک وب سایت می تواند افراد زیادی را با کسب و کار شما در سرتاسر ایران آشنا کند. با این وجود یکی از الزامات فعالیت در فضای مجازی و داشتن یک وب سایت خوب، استفاده و خرید هاست پر قدرت است که منابع مناسبی داشته باشد. به زبان ساده هاست یک فضای میزبانی است که به شما امکان می دهد سایت خود و تمامی فایل هایی که قصد به اشتراک گذاری آن با کاربران خود را دارید را روی آن بارگزاری نمایید. همچنین یک هاست خوب که ترافیک و پهنای باند بالایی را داشته باشد به شما امکان می دهد تا امکان پشتیبانی از کاربران بیشتری را داشته باشید. به زبان ساده هر اندازه ترافیک و پهنای باند هاست مورد نظر زیاد باشد، کاربران بیشتری امکان استفاده از خدمات سایت شما را دارند؛ در غیر اینصورت با کندی سرعت شدیدی رو به رو شده و ممکن است هرگز به وب سایت شما مراجعه نکنند. در ادامه شما را با بهترین انواع هاست، بیشتر آشنا می کنیم.

خرید هاست

اهمیت استفاده از سرور مجازی

استفاده از سرور مجازی اگر با توجه به نیازهای کسب و کار شما انجام شود، می تواند کسب و کار شما را با سرعت بسیار زیادی به سمت پیشرفت سوق دهد؛ با این وجود برای انتخاب و خرید هاست باید با ویژگی های انواع مختلف آن ها آشنا شوید. در غیر اینصورت ممکن است حتی با صرف هزینه زیاد نیز موفق به خرید یک هاست متناسب با نیاز خود نشوید. اجازه دهید این موضوع را با ذکر مثالی برای شما توضیح دهیم. تصور کنید شما دارای یک سایت فروشگاهی هستید که در آن محصولات خود را می فروشید. در چنین شرایطی نیاز به یک هاست دانلود پر قدرت ندارید؛ در شرایطی دیگر تصور کنید شما ویدیوهای آموزشی را در سایت خود قرار می دهید و سایت شما بر محوریت آموزش استوار است. در چنین شرایطی خرید و استفاده از هاست دانلود و آپلود نه تنها یک انتخاب بلکه یک ضرورت محسوب می شود. چراکه در غیر اینصورت سرعت سایت به شدت کند شده و کاربران امکان دانلود و مشاهده ویدیوهای شما را نخواهند داشت.

به بیانی دیگر استفاده از سرور مجازی ایران شبیه به زندگی در یک خانه در شهر است. درست است که شما دیوارها را با هیچ کس دیگری به اشتراک نمی گذارید، اما همسایه شما همچنان به اندازه کافی نزدیک است که اگر صدای موسیقی را تا آخر بالا ببرد، منجر به اذیت شدن شما شود. در چنین شرایطی اگر قصد داشته باشید محیط زندگی شما کاملا عاری از سر و صدا باشد، طبیعتا باید هزینه بیشتری کرده و خانه ای مناسب تر تهیه نمایید. این موضوع دقیقا مصداق استفاده از هاست می باشد. با یک هاست اشتراکی، کاربران دیگری در سرور فیزیکی وجود دارند، اما آن ها به یک بلوک خصوصی تر و محافظت شده از هارد دیسک مسدود می شوند. با این وجود اگر قصد تجربه امنیت بالاتر و سرعت بیشتر را دارید پیشنهاد می کنیم سرور اختصاصی تهیه نمایید.

هاست اختصاصی گزینه گران تری نسبت به هاست اشتراکی است و شبیه زندگی در خانه ای با چند هکتار زمین است. با یک سرور اختصاصی، شما تنها مشتری روی سرور فیزیکی هستید و مالکیت کامل تمام منابع سرور را دارید. به همین دلیل هرگونه که بخواهید امکان مدیریت آن را دارید. 

منابع اختصاصی

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم هاست ها به خصوص سرور اختصاصی، همانطور که در بالا اشاره کردیم، این است که تمامی منابع سرور شما به طور کامل به کسب و کار شما اختصاص داده شده است. در بیشتر موارد، هاست اختصاصی منابع بیشتری نسبت به هاست اشتراکی به شما می دهد. شما CPU، RAM، فضا یا پهنای باند را با هیچ کاربر دیگری به اشتراک نخواهید گذاشت که این موضوع باعث بالا رفتن سرعت سایت شما و بهبود امکانات سایتتان خواهد شد.

 سرعت بالای هاست

با میزبانی اشتراکی، عملکرد سایت شما به میزان منابعی که سایت های دیگر روی سرور در هر زمان مورد استفاده قرار می دهند بستگی دارد. به زبان ساده منابعی که استفاده می کنید با سایر کاربران مشترک بوده و هر اندازه آن ها از منابع استفاده کنند، منابع کمتری به شما اختصاص خواهد یافت و یا سرعت سایت شما کندتر خواهد شد. 

سرور اختصاصی

مقرون به صرفه بودن و ارزش بالای خرید VPS

در حالی که یک VPS معمولاً بیشتر از هاست اشتراکی هزینه دارد اما باز هم هزینه آن به اندازه سرور اختصاصی نخواهد بود. وقتی به مزایای VPS نسبت به هاست اشتراکی نگاه می کنید، می توانید به سرعت متوجه شوید که چرا در بسیاری از موارد VPS ارزش خرید بسیار بهتری دارد، به خصوص اگر آن را از مجموعه های معتبری مانند سرور کلیک خریداری نمایید. 

دسترسی و کنترل هاست اشتراکی

صاحبان سایت هایی که از هاست اشتراکی استفاده می کنند کنترل محدودی بر روی آنچه در محیط آن ها نصب شده است دارند. این ویژگی سبب می شود تا مدیران وب سایت ها نتوانند آن اندازه که می خواهند منابع خود را مدیریت کنند. البته اگر هزینه هاست های اشتراکی را با هاست های اختصاصی مقایسه کنیم این موضوع منطقی می باشد. از آنجایی که هاست های اشتراکی منابع را با چند کاربر به اشتراک می گذارند پس هزینه آن ها نیز کمتر است. بنابراین اگر امکانات بیشتری می خواهید می توانید با صرف هزینه بیشتر و با خرید یک سرور اختصاصی به امکانات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. 

امکان افزایش ظرفیت و منابع

توجه داشته باشید باید هاستی را تهیه کنید که اگر سایت شما به طور ناگهانی افزایش ترافیک را تجربه کرد، همانطور که معمولاً در جشنواره ها این اتفاق می افتد، باید بتوانید منابع سرور خود را برای برآورده کردن تقاضاهای کاربران خود افزایش دهید. این نوع افزایش کاربرها اغلب یک سرور اشتراکی را متوقف می کند، به خصوص اگر سایت های دیگر روی سرور نیز چنین افزایش کاربری را تجربه نمایند. بنابراین با خرید سرور مجازی ایران با کیفیت از یک شرکت هاستینگ معتبر مانند سرور کلیک، اگر سایت شما به طور ناگهانی به منابع بیشتری نیاز داشته باشد، شرکت هاستینگ می تواند منابع شما را به سرعت و به راحتی ارتقا دهند. بنابراین حتما از شرکتی هاست را خریداری کنید که امکان افزایش ظرفیت و منابع را برای شما فراهم کرده باشد. 

امنیت پیشرفته

امنیت یکی از مهم ترین مسائل مربوط به هاست ها می باشد. بنابراین اگر امنیت سایتتان از اهمیت زیادی برای شما برخوردار می باشد توجه داشته باشید که هاست های اشتراکی نسبت به هاست های اختصاصی کم امنیت ترین گزینه میزبانی می باشند. دلیلش این نیست که هاست های اشتراکی مسائل امنیتی را جدی نمی گیرند. اکثر هاست های اشتراکی برای اصلاح سیستم ها و ارائه یک محیط امن امکانات ویژه ای دارند. با این حال، امنیت در هاست اشتراکی به دلیل تعداد زیادی از مشتریانی که از طریق Plesk، cPanel یا InterWorx به سرور دسترسی دارند، به خطر افتاده است. چراکه اگر یک مشتری از رمزهای عبور ضعیف استفاده کند و هک شود، می تواند کل سرور را در معرض خطر قرار دهد.

از طرف دیگر یک سرور اختصاصی هیچ یک از این معایب را ندارد. چراکه هرچه تعداد کاربران کمتر باشد، امکان به خطر افتادن امنیت نیز کمتر است. به زبان ساده با تعداد کاربر کمتر، می توان تدابیر امنیتی را راحت تر کنترل کرد. در نهایت، ابزارهایی مانند فایروال های برنامه های کاربردی وب (WAF)، فیلترهای هرزنامه و سایر تنظیمات امنیتی می توانند روی سرور اختصاصی سخت گیرانه تر باشند، زیرا نیازی به کارکردن با پیکربندی های مختلف مانند سرورهای اشتراکی را ندارند. 

انعطاف پذیری

همانطور که متوجه شدید سرورهای مجازی موارد استفاده زیادی دارند، مانند سرورهای بازی، ایمیل و ... بنابراین با توجه به انعطاف پذیری این نوع سرورها می توانید بسته به نیاز خود از آن ها استفاده کنید. همچنین امکان کمک گرفتن از مشاوران سرور کلیک نیز برای شما عزیزان وجود دارد تا با خیالی آسوده، دقیقا سروری را تهیه کنید که مورد نیازتان است و هزینه اضافه ای نیز نپردازید.

سرور مجازی ایران

سخن پایانی

با توجه به موارد ذکر شده در این بخش می توانید با دید بازتری اقدام به خرید هاست و سرور اختصاصی نمایید. توجه داشته باشید که هاست های اشتراکی و اختصاصی هرکدام کاربردهای به خصوص خود را دارند؛ بنابراین حتما پیش از خرید در خصوص کسب و کار خود و هاست مورد نیازتان تحقیق کنید تا بتوانید بهترین آن را با توجه به نیاز خود تهیه نمایید. لازم به ذکر است تیم پشتیبانی مجموعه سرور کلیک می تواند در این راه شما را یاری کند. بنابراین جهت استفاده از راهنمایی پشتیبانان ما، به سایت سرور کلیک مراجعه نمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I6qPE82x
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه