جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی یک فرد معمولی به کوهنوردی فکر می کند، تصاویری از کوله پشتی های بزرگ، کفش کوهنوردی کامل چرمی و بزرگ به ذهن او می رسد.

با این حال، اخیراً تغییر بزرگی برای سبک تر و قابلیت تنفس بیشتر در کفش های پیاده روی ایجاد شده است. کفش های رانینگ سبک وزن و کفش های ساخته شده از مواد مصنوعی در حال حاضر برخی از محبوب ترین انتخاب ها برای کوهنوردان روزانه و حتی مسافت طولانی هستند.

در انتهای بسیار دور این طیف یکی از سبک ترین و قابل تنفس ترین گزینه های موجود قرار دارد: صندل کوهنوردی که به آن صندل پیاده روی، آب نوردی، دره نوردی و ... هم گفته می شود.

اگرچه صندل های پیاده روی توسط بیش از چند شرکت معتبر ساخته می شوند (کین، اسنوهاک، سیکستن و هامتو و ...) اما بسیاری از علاقه مندان به فضای باز، مزایای شگفت انگیز صندل های کوهنوردی و اهمیت استفاده از آنها را نمی دانند.

البته صندل های پیاده روی قطعا برای هر کوهنورد یا هر ماجراجویی مناسب نیست. با این حال، من آنها را جایگزینی عالی برای پیاده روی تابستانی و گزینه ای دانسته ام که سزاوار جایگاهی در کمد وسایل کوهنوردی است. بسیاری از آنها با پشتیبانی کامل ارتوپدی و کشش، قابل مقایسه با ناهموارترین کفش های کوهنوردی عرضه می شوند. همه اینها در کنار یکسری ویژگی های دیگر، باعث می شود صندل های پیاده روی بهترین دوستی باشند که هرگز نمی دانستید می خواهید.

صندل کوهنوردی

صندل پیاده روی چیست؟

پیاده روی با صندل به معنای پوشیدن یک جفت دمپایی پلاستیکی برای پیاده روی نیست. صندل های کوهنوردی به طور خاص برای استفاده در مسیر طراحی شده اند. آنها شامل تکیه گاه قوس، کفی محکم و تسمه های بادوام برای محکم نگه داشتن پاهای شما در جای خود هستند. برخی از آنها شامل محافظت از انگشتان پا نیز هستند. همه آنها برای خیس شدن طراحی شده اند. صندل های کوهنوردی سبک ترین و تنفس پذیرترین گزینه کفش کوهنوردی موجود هستند.

مزایای صندل های کوهنوردی

در ادامه برخی از مزایای صندل های کوهنوردی را بیان می کنیم:

تاول های کمتر

مهم نیست که کفش های کوهنوردی یا رانینگ شما چقدر قابلیت تنفس دارند، پاهای شما همچنان در تمام روز عرق خواهند کرد. ترکیبی از پاهای مرطوب و اصطکاک باعث ایجاد تاول می شود. صندل های کوهنوردی از دو طریق این مشکل را حل می کنند. ابتدا پاهای شما در صندل خشک می شود. کفش باز اجازه جریان هوای زیادی را می دهد. عرق قبل از اینکه فرصت تجمع پیدا کند تبخیر می شود. دوم اینکه معمولاً می توانید بند صندل را برای جلوگیری از ساییدگی تنظیم کنید. این بدان معناست که هنگام پیاده روی با صندل، تاول های بسیار کمتری خواهید داشت.

سبک وزن

صندل های کوهنوردی بسیار سبک تر از سایر کفش های کوهنوردی هستند. به کمک آنها شما حتی با طی کردن مسیرهای طولانی هم، خستگی بسیار کمی را احساس می کنید.

قابلیت تنفس

صندل ها کاملاً باز هستند و اجازه می دهند هوا به راحتی در اطراف پای شما گردش کند. آنها همچنین اجازه می دهند نور خورشید به پاهای شما برخورد کند. این به تبخیر عرق کمک می کند تا پاهای شما خشک و شاداب بمانند. پاهای خشک کمتر در معرض تاول و رشد قارچ هستند.

صندل عبور از آب را آسان و سرگرم کننده می کند

این احتمالاً بهترین قسمت پیاده روی با صندل است. شما می توانید بدون فکر دوم از یک رودخانه عبور کنید. شما مجبور نیستید از خیس شدن پاهای خود با سنگ های لغزنده که از آب بیرون زده اند جلوگیری کنید. به جای آن فقط از طریق آب راه بروید. در گذرگاه های بزرگ تر، نیازی به توقف برای برداشتن کفش و جوراب ها و بستن آن ها به بسته تان نیست و سپس منتظر بمانید تا پاهایتان از طرف دیگر خشک شوند. لازم نیست نگران قدم گذاشتن روی یک صخره تیز در هنگام عبور از پای برهنه باشید. فرو بردن پاها در یک جریان آب در یک روز گرم یک امتیاز با طراوت است.

پاهای شما در صندل ها خنک تر می مانند

هنگام پیاده روی در هوای گرم، پاهای شما به سرعت گرم می شوند. صندل ها عایق بسیار کمی دارند، بنابراین گرما به جای اینکه در کفش و جوراب شما جمع شود، از بین می رود. این امر راحتی را در آب و هوای گرم تا حد زیادی بهبود می بخشد.

همه کاره

صندل های کوهنوردی در خارج از پیاده روی کاربرد دارند. از آنها به عنوان کفش تابستانی، بهاری و روز مره خود استفاده کنید. آنها را به ساحل ببرید. آنها را در تعطیلات بپوشید. آنها را در اطراف خانه بپوشید. کدام کفش انقدر کاربرد دارد؟

کارآمدتر

از آنجایی که صندل های پیاده روی وزن کمتری نسبت به کفش های دیگر دارند، انرژی کمتری برای پیاده روی مصرف می کنید. هر قدم کمی تلاش کمتری می طلبد زیرا وزن زیادی برای بلند کردن ندارید. بنابراین می توانید بیشتر و سریعتر پیاده روی کنید بدون اینکه به سرعت خسته شوید. حذف هر گرم از وزن کفش شما می تواند مقدار قابل توجهی انرژی را در طول یک پیاده روی طولانی ذخیره کند.

صندل برای سلامت پا بهتر است

پیاده روی با کفش نامناسب می تواند باعث تعدادی از مشکلات پا شود. صندل می تواند برخی از آنها را درمان کند. به عنوان مثال، برخی از کوهنوردان ناخن های پا را از دست می دهند. این به دلیل مالش انگشتان پا به جلوی کفش است. در نهایت ناخن ها می میرند و جدا می شوند. بیشتر صندل های کوهنوردی دارای پنجه باز هستند، بنابراین شما از این مشکل رنج نخواهید برد. مشکلات کف پا زمانی ایجاد می شود که پاهای شما برای مدت طولانی خیس بماند. صندل ها این مشکل را با اجازه دادن تبخیر عرق و آب حل می کنند. صندل نیز به کاهش تاول کمک می کند.

از بین بردن سنگریزه ها و زباله هایی که در صندل شما گیر می کند آسان است

اگر در حین پیاده روی احساس کردید که سنگ کوچکی بین انگشتان پا گیر کرده است، معمولاً می توانید با تکان دادن استراتژیک صندل خود آن را خارج کنید. دیگر شما مجبور نیستید بایستید و کفش یا چکمه خود را بردارید. البته هنگام پیاده روی با صندل، سنگریزه ها و زباله های بیشتری نسبت به کفش های کوهنوردی دیگر در زیر پای شما گیر می کند اما خوشبختانه، سنگ ها تقریباً همیشه هنگام راه رفتن درست بیرون می غلزند.

صندل های پیاده روی فضای کمتری را اشغال می کنند

اگر به مقصد کوهنوردی خود سفر می کنید، یک جفت صندل پیاده روی نسبت به کفش های کوهنوردی یا کفش های پیاده روی فضای کمتری را در چمدان شما اشغال می کند و همچنین بسته بندی آنها نیز آسان است.

صندل های پیاده روی مد روز و باحال هستند

روند فعلی کفش های پیاده روی مینیمالیسم است. این روزها همه در حال حرکت فوق سبک هستند. صندل های پیاده روی کاملاً با این روند مطابقت دارند. من بیشتر و بیشتر در مسیر می بینم. اگر به ظاهر اهمیت می دهید، صندل های کوهنوردی یک انتخاب عالی هستند.

خرید انواع صندل کوهنوردی از بهترین برندهای دنیا در فروشگاه لوازم کوهنوردی کوهستار امکان پذیر است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oh3IhPV1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه