جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه انواع مختلف وسایل بسته بندی را می توانیم در بازار مشاهده کنیم. در میان تمامی این موارد، یکی از پرکاربردترین لوازم بسته بندی، کارتن ها هستند. از همین رو شرکت های تولید کننده کارتن های متنوعی از نظر ابعاد و استراکچر، طراحی و به دست مصرف کننده ها می رسانند. اما تا به حال به این فکر کرده اید که هر کارتنی با چه هدفی تولید شده و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟ یا به اصطلاح کارتن مناسب مشاغل مختلف چیست؟ اگر شما نیز بنابر شرایط کاری نیاز مداوم به استفاده از وسایل بسته بندی و به خصوص کارتن ها را دارید، بهتر است تا پایان این نوشته همراه ما باشید تا با بهترین گزینه را با توجه به حرفه خود انتخاب کنید.

 

انواع کارتن های مناسب هر شغل

برای اینکه بتوان بهترین کارتن را با توجه به نیاز و البته شرایط کاری خود انتخاب کرد، داشتن شناخت کافی در مورد انواع کارتن های موجود در بازار الزامی است. آنچه که کارتن ها را از همدیگر متمایز می کند کیفیت بدنه، طراحی، چاپ نوشته و ... بر روی آن است. در ادامه به معرفی سه مورد از مهم ترین کارتن هایی که در مشاغل و شرایط کاری مختلف مورد استفاده قرار می گیرند می پردازیم:

·         کارتن پستی

معرفی خود را با کارتن پستی آغاز می کنیم. همان طور که از نام آن می توان متوجه شد کارتن پستی با هدف ارسال محموله های پستی از نقطه ای به نقطه دیگر طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی این کارتن ها زیر نظر اداره پست کشور انجام شده و دارای ویژگی های ظاهری مشخص و از قبل تعیین شده ای هستند. اصلی ترین نشانه کارتن پستی چاپ لوگو و نشان اداره پست بر روی بدنه آن است. همچنین قسمت های ویژه ای برای نوشتن مشخصات گیرنده و فرستنده، الصاق تمبر و علائم هشدار دهنده از قبیل شکستنی بودن و غیره نیز وجود دارد. بنابراین کسانی که قصد ارسال هر وسیله ای را که از طریق پست دارند، می توانند توسط کارتن پستی بسته بندی کرده و با خیال راحت به مقصد برسانند.

یکی از پرکاربردترین حوزه های مصرفی کارتن پستی، مشاغل مربوط به فروش آنلاین است. به این صورت که فروشندگان می توانند محصولات را درون کارتن هایی با ابعاد مورد نیاز خود قرار داده و به آدرس مورد نظر ارسال کنند. به خصوص اگر سفارشات در یک روز برای بسته بندی و ارسال بالا باشد تنها کاری که نیاز به انجام دارد قرار دادن محصول درون جعبه های مخصوص و پر کردن مشخصات خواسته شده بر روی بدنه آن است. شما می توانید علاوه بر ارسال بسته از طریق اداره پست در دفاتر پیشخوان دولت و ... نیز از این کارتن ها استفاده کنید.

کارتن پستی

از آنجایی برخی از محموله های پستی مدت زیادی را در مسیر ارسال قرار می گیرند و احتمال آسیب دیدن آن ها وجود دارد، کارتن پستی باید از لحاظ استحکام مقاومت قابل قبولی را داشته باشد. علاوه بر آن از دیگر ویژگی های کارتن پستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و آلودگی های محیطی

- موجود در ابعاد متنوع

- قیمت مناسب و اقتصادی

·         کارتن اسباب کشی

مورد بعدی از مواردی که می توان به عنوان کارتن مناسب مشاغل دسته بندی کرد، کارتن اسباب کشی است. هر چند که این جعبه ها تحت عنوان کارتن اسباب کشی شناخته می شوند اما می توان از آن ها برای بسته بندی وسیله ها با هدف انبار کردن و همچنین جابجایی در هر حوزه کاری دیگر نیز بهره برد. چرا که استفاده از این نوع جعبه ها باعث نظم بخشیدن به کار بسته بندی شده و همچنین از وسیله های شما در برابر هر گونه آسیب جلوگیری می کند. کارتن اسباب کشی در ابعاد مختلف تولید شده و به دست مصرف کنندگان می رسد. در نتیجه افراد می توانند کارتن هایی در سایزهای مختلف را خریداری کرده و کل اسباب و اثاثیه منزل خود را با آرامش و نظم بسته بندی و جابجا کنند.

کارتن اسباب کشی از جنس مقوا بوده و به دلیل استحکام بالایی که دارد تا حد زیادی می تواند انتظارات کاربران را برآورده کند. تا سال های پیش پیدا کردن کارتن اسباب کشی نو و مطمئن کار چندان آسانی نبود. به طوری که افراد برای این منظور به سراغ جعبه های دست دوم موز و دیگر گزینه ها می رفتند؛ اما از آنجایی که این کارتن ها قبلا مورد استفاده قرار گرفته بودند استحکام کافی را از خود نشان نداده و باعث آسیب دیدن محتویات درون در نتیجه پاره شدن و بیرون ریختن وسیله ها می شدند. از دیگر معایب کارتن های دست دوم کثیف بودن آن ها بود که چندان مورد پسند کاربران قرار نمی گرفتند. اما امروزه شما می توانید یک کارتن نو، تمیز و محکمی را با قیمت بسیار مناسب تهیه کرده و استفاده کنید. این کارتن ها در دو رنگ سفید و قهوه ای در بازار موجود بوده و دارای بدنه ای ساده و کاملا بدون طرح هستند. از دیگر ویژگی های کارتن اسباب کشی می توان به بدنه چند لایه آن ها اشاره کرد که معمولا کارتن اسباب کشی ۳ لایه برای بسته بندی وسیله های سبک و کارتن اسباب کشی ۵ لایه برای بسته بندی وسیله های سنگین توصیه می شود.

کارتن اسباب کشی

·         کارتن زونکن

مورد بعدی از جعبه هایی که در مشاغل مختلف به خصوص در ادارات مورد استفاده قرار می گیرند، کارتن زونکن نام دارد. اصلی ترین کاربرد کارتن زونکن سامان بخشیدن به اشیا بوده و در شرکت ها برای مرتب و بایگانی کردن پرونده ها استفاده می شود. بنابراین برای کسانی که به دنبال گزینه ای برای بسته بندی اوراق و مدارک هستند، هیچ وسیله ای بهتر و کاربردی تر از کارتن زونکن نخواهد بود. نکته اساسی در مورد کارتن زونکن ابعاد این کارتن ها است. به این صورت که طوری طراحی و تولید می شوند تا بتوان چند عدد زونکن را دورن خود جای دهند. این کارتن ها طوری طراحی شده اند تا از نظر ارتفاع، طول و عرض زونکن بتوان محصولات را درون آنها جا داد و فضای خالی زیادی در جعبه باقی نماند.

از آنجایی که زونکن ها اسناد و مدارک زیادی را در خود جای می دهند، احتمال سنگین بودن آن ها وجود داشته و به در نتیجه جعبه هایی که برای نظم بخشیدن به آن ها استفاده می شوند باید از استحکام بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل ترجیحا از کارتن های پنج لایه برای طراحی این نوع جعبه ها استفاده می شود تا تحمل حمل بار نسبتا سنگینی را داشته باشد. طبق این گفته ها کسانی که قصد خرید کارتن زونکن را دارند باید به چند پارامتر مهم در خصوص ویژگی های آن توجه داشته باشند. از جمله این موارد عبارتند از:

- ابعاد استاندارد متناسب با زونکن ها

- استحکام و تحمل وزن بالا

- درب محکم و قابل اطمینان

ناگفته نماند کارتن زونکن هر چه قدر هم که از استحکام بالایی برخوردار باشد نباید بیش از حد سنگین شود.

کارتن زونکن

راهنمای استفاده از هر کارتنی در مشاغل مختلف

چنانچه تصمیم به استفاده از هر کدام از انواع کارتن ها را در ارتباط با شغل کاری خود داشتید، باید اصول کاری آن را نیز جدی بگیرید. به عنوان مثال کسانی که بنابر اقتضای کاری و یا نیاز شخصی خود از کارتن اسباب کشی برای بسته بندی استفاده می کنند باید چند نکته مهم را در این زمینه مورد توجه قرار دهند. اول اینکه نباید به هر کارتنی اطمینان کرده و تحت عنوان کارتن اسباب کشی خریداری کنند. به این معنا که این جعبه ها باید به صورت کاملا استاندارد تهیه شده و استحکام کافی را داشته باشند. موضوع مهم دیگر مربوط به ترفندهای چیدن وسیله ها درون جعبه ها است. به عنوان مثال توصیه می شود همواره اجسام محکم و غیر شکستنی در لایه های زیرین چیده شده و در عوض وسیله های ظریف و شکستنی بر روی آن ها درون جعبه ها قرار بگیرند. در نهایت نیز درب آن به کمک چسب پهن بسته شده و ترجیحا در حین جابجایی از زیر کارتن گرفته و حمل گردد.

در خصوص کارتن زونکن و اسباب کشی از سنگین کردن بیش از اندازه جعبه ها خودداری کنید تا از احتمال پارگی جلوگیری شده و فایل ها به صورت مرتب بسته بندی و بایگانی گردند. همین موضوع در مورد کارتن پستی نیز صادق بوده و بهتر است از قرار دادن اجسام سنگین درون جعبه های پستی بپرهیزید. نکته مهم دیگر در خصوص استفاده از کارتن پستی و اسباب کشی خودداری از باقی گذاشتن فضای خالی بین وسیله ها و دیواره کارتن است. چرا که تکان خوردن لوازم درون جعبه احتمال شکستگی و آسیب را بالا خواهد برد. برای این منظور انتخاب کارتن با ابعاد مناسب و همچنین استفاده از نایلون های حبابدار و حتی روزنامه باطله گزینه های کارآمد و مناسبی خواهند بود.

 

زودپک، همراه مشاغل شما در حوزه بسته بندی

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید، متوجه شده اید که هر شغلی متناسب با شرایطی که دارد به لوازم بسته بندی خاص خود نیاز خواهد داشت. در حالت کلی سه مورد از پرکاربردترین انواع کارتن هایی که برای بسته بندی در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند با نام های کارتن پستی، کارتن اسباب کشی و کارتن زونکن در بخش های قبلی معرفی شدند.

زودپک یکی از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد در حوزه خرید انواع لوازم بسته بندی اعم از انواع کارتن مناسب مشاغل است. این فروشگاه محصولات خود را به صورت فروش آنلاین در اختیار خریداران قرار می دهد. بنابراین مشتریان بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان خرید هر آنچه که برای بسته بندی نیاز دارند را خواهند داشت. برای کسب آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت زودپک مراجعه و یا با شماره ۷۲۱۴۲ ۰۲۱ تماس بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VjTbQmKm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه