پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از راه های فعالیت اقتصادی و همچنین سرمایه گذاری، خرید سکه از بورس است. در این مقاله قصد داریم به مزایا و معایب این سرمایه گذاری بپردازیم.

خرید سکه از بورس

یکی از روش های سرمایه گذاری، خرید سکه از بورس کالا به حساب می آید. با توجه به نوسانات بازار سکه، خرید سکه خالی از خطر نیست؛ اما تهیه آن از بورس کالا، شرایط و مزیت بیشتری نسبت به خرید فیزیکی سکه دارد. در این مطلب، کمی دقیق تر به مزایا و معایب خرید سکه از بازار بورس می پردازیم.

 

خرید سکه از بورس

سرمایه گذاری در سکه به معنی خرید انواع سکه های بهار آزادی در طرح های مختلف برای به دست آوردن سود و سرمایه گذاری طولانی مدت یا کوتاه مدت به عنوان پشتوانه مالی است. برای سرمایه گذاری در بورس کالا می توانید از صندوق های سرمایه گذاری معتبر استفاده کنید. صندوق طلا و سکه نیز در بورس، بخشی از صندوق های سرمایه گذاری کالا محسوب می شود. در صندوق های سرمایه گذاری، تلاش می شود از بازارهای طلا و سکه بازدهی و سود مناسبی دریافت کنند. برای دانستن این که کدام صندوق طلا بهتر است می توانید به سایت رهاورد ۳۶۵ مراجعه فرمایید.

مزایای خرید سکه از بورس کالا

خرید سکه در بورس کالا دارای مزایای زیادی نسبت به خرید سکه به صورت فیزیکی است. اولین و مهم ترین مزیت سرمایه گذاری سکه در بورس کالا را می توان معاف از مالیات بودن خرید سکه در بورس دانست. مزیت دیگر خرید سکه از بورس کالا پرداخت کارمزد کمتر نسبت به خرید حضوری است. با توجه به نوسانات بازار سکه، در بازار بورس کالا قیمت رقابتی تری نسبت به بازار فیزیکی وجود دارد. علاوه بر این، با خرید سکه به صورت فیزیکی احتمال سرقت و مفقودی کالا بیشتر است. علاوه بر این، در بانک های مرکزی این امکان فراهم می شود که با ارائه وثیقه از تسهیلات بانکی استفاده کنید.

معایب خرید سکه در بورس کالا

یکی از بارزترین معایب خرید سکه از بورس کالا، الزام گرفتن کد بورسی است. بدون داشتن کد بورسی نمی توانید به معامله سکه در بازار بورس کالا بپردازید. از دیگر معایب سرمایه گذاری سکه در بورس کالا، می توان به محدودیت خریدوفروش در ساعات مشخصی از روز اشاره کرد.

حباب سکه چیست

توقع اکثر افراد برای سرمایه گذاری، کسب سود است. در واقع، افراد به دنبال این هستند که هر کالا را با قیمتی پایین تر تهیه کنند تا با بالا رفتن ارزش ذاتی کالا، به سود موردنظر خود برسند. در بازارهای مالی، اختلاف بین ارزش ذاتی یک کالا و قیمت اصلی آن کالا را حباب می نامند. برای محاسبه حباب هر دارایی ازجمله حباب ربع سکه از یک فرمول کلی استفاده می شود. ارزش ذاتی دارایی را از قیمت روز آن دارایی کسر می کنیم. چنانچه ارزش ذاتی آن دارایی بالاتر بوده باشد، اصطلاحاً به آن حباب سکه مثبت می گوییم. اما اگر این ارزش کمتر باشد، به حباب منفی معروف است. بنابراین برای محاسبه حباب سکه از فرمول زیر استفاده می کنیم.

حباب سکه = قیمت روز سکه – ارزش ذاتی سکه 

صندوق های سرمایه گذاری طلا

جمع بندی

سرمایه گذاری در بازارهای مالی و خرید سکه از بورس می تواند بسیار سودآور باشد. با شناخت صندوق های سرمایه گذاری و چگونگی سازوکار نوسانات بازارهای مالی می توان از ضررهای پیش بینی نشده جلوگیری کرد. سایت رهاورد ۳۶۵ با بررسی مسائل روز سرمایه گذاری می تواند شما را در این امر یاری دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DZ2z7GJP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه