جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها در یک دقیقه امکان پذیر است.استعلام شرکت ها یکی از مهمترین کارهایی است که باید توسط افرادی که ثبت شرکت را انجام داده اند، انجام شود و این امر از این جهت ضروری است که شرکتی حالت قانونی به خود می گیرد که ثبت شده باشد و پس از انجام مراحل ثبت، اعتبار قانونی خواهد داشت.

علاوه بر این برای شروع تعامل با شرکت های دیگر و عقد قرارداد، باید حتماً استعلام تغییرات ثبت شرکت ها انجام شود. از آنجا که بسیاری با فرآیند استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها آشنایی ندارند، در ادامه سعی داریم در ارتباط با نحوه و انواع روش استعلام ثبت شرکت ها توضیحاتی را ارائه کنیم.

استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها در یک دقیقه

سیستم استعلام ثبت شرکت

در حال حاضر به دلیل هزینه بر بودن بودجه راه اندازی کسب و کار به صورت انفرادی، بسیاری ترجیح می دهند فعالیت خود را در قالب ثبت شرکت تجاری آغاز کنند. شرکتی می تواند فعالیت خود را شروع کند که نام تجاری آن به ثبت رسیده و وجه قانونی داشته باشد. هم اکنون با ایجاد روش های آنلاین و غیرحضوری، استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها در یک دقیقه امکان پذیر است.

در مجموع می توان استعلام همه شرکت های هفت گانه از جمله شرکت های سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت های مختلط غیر سهامی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی و شرکت تعاونی تولید و مصرف را دریافت کرد.

بعد از طی کردن مراحل استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها می توان به مواردی از جمله اقامتگاه اصلی و قانونی شرکت، تاریخ تاسیس و آغاز کار شرکت، قانونی و معتبر بودن شرکت، صاحبان امضای مجاز شرکت و ... دسترسی پیدا کرد.

ضرورت استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها چیست؟

استعلام ثبت شرکت یکی از مهمترین کارهای است که صاحبان شرکت ها باید انجام دهند. اگر شما تصمیم بر بستن قرارداد شرکتی و تجاری با شرکت های دیگر داشته باشید، ابتدا باید اعتبار قانونی شما به اثبات برسد. در صورتی که تصمیم دارید شرکتی را بخرید، باید تاریخ تاسیس و همچنین قانونی بودن شرکت را بررسی نمایید. از مهمترین دلایل استعلام ثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔️اثبات اعتبار و قانونی بودن

✔️تشخیص تشکل های شرکت

✔️صحت وجود داشتن شرکت

✔️شناسایی فعال بودن یا نبودن شرکت

✔️زمان ثبت شرکت در صورت خرید آن

✔️اطلاع از نوع شرکت و فعالیت های آن

از مهمترین دلایلی که می توان به استعلام ثبت شرکت اشاره کرد، این است که شما می توانید از مراحل ثبت شرکت و قوانین ثبت شرکت هنگام استعلام ثبت مطلع خواهید شد. اما انواع روش ها برای استعلام ثبت شرکت وجود دارد که در ادامه لازم است به آنها اشاره کنیم.

کارشناسان مجموعه تکسفیر می توانند فرایند استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها در یک دقیقه برای شما عزیزان انجام دهند. کافی است با شماره 02188072626 تماس بگیرید تا مشاوران مجرب ما در اسرع وقت راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

ضرورت استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها

 

آشنایی با انواع روش های استعلام ثبت شرکت

ثبت شرکت برای انجام فعالیت های قانونی مزایا و معایبی دارد و بسیاری از افراد به دنبال استفاده از مزایای قانونی آن هستند. اما برای استعلام ثبت شرکت روش های متعددی وجود دارد که هر کدام از افراد می توانند از طریق این روش ها به اعتبار قانونی شرکت پی ببرند. روش های مربوط به استعلام ثبت شرکت شامل موارد زیر می باشد:

✔️استعلام ثبت شرکت از طریق سامانه اشخاص حقوقی

برای این کار شما کافی است وارد سامانه http://ilence.ir شوید. در هنگام انجام مراحل استعلام در این سایت که سایت شناسه ملی اشخاص حقوقی نام دارد، باید اطلاعات مربوط به نام شرکت، ثبت شرکت و شناسه ملی شرکت را داشته باشید. در این سامانه شما می توانید اطلاعات و مشخصات مربوط به عنوان شرکت ها را بررسی کنید. علاوه بر این استعلام ثبت موسسات غیرتجاری نیز از طریق همین سامانه قابل انجام خواهد بود. استعلام ثبت شرکت از طریق این سامانه از معتبرترین روش استعلام اشخاص حقوقی می باشد.

✔️استعلام ثبت شرکت از طریق سامانه ثبت شرکت ها

این سامانه زیر نظر سایت ثبت املاک و اسناد کشور فعالیت می کند. در این روش شما پس از وارد شدن به سایت http://irsherkat.ssaa.ir باید فرم های مورد نظر را تکمیل کنید و استعلام شرکت را بررسی نمایید. به منظور دریافت هرگونه استعلام از اداره ثبت شرکت ها، شما می توانید به این سامانه مراجعه کنید. هنگامی که برای استعلام، نام شرکت را وارد می کنید، باید توجه داشته باشید که نام شخصیت حقوقی مورد نظر را به طور دقیق بنویسید.

سامانه اداره ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir از سایت هایی است که از طریق آن می توانید مراحل استعلام شرکت ثبت را به صورت غیر حضوری انجام دهید. پس از استعلام ثبت شرکت های ثبت شده و انتخاب نام مناسب برای شرکت و ارائه مدارک ثبت شرکت، این امکان را دارید که از طریق فرم های موجود در سامانه در یک دقیقه مراحل ثبت شرکت را به صورت آنلاین انجام دهید.

چنانچه شما صاحبان کسب و کار نیازمند اطلاعات تکمیلی در ارتباط با نحوه استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها می باشید، می توانید با شماره 02188072626 تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه تکسفیر شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

✔️استعلام ثبت شرکت ها از طریق روزنامه رسمی

هرگونه تغییراتی که در شرکت ها به وجود می آید، باید ثبت شود. ثبت تغییرات شرکت ها معمولا از طریق روزنامه رسمی کشور انتشار می یابد. برای استعلام از این روش باید وارد سایت روزنامه رسمی کشور http://rooznamehrasmi.ir شوید و پس از وارد نمودن اطلاعاتی چون نام شرکت ، شناسه ملی، شماره ثبت شرکت، آخرین تغییرات را دریافت کنید. علاوه بر این برای دسترسی به همه آگهی ها می توانید به بخش http:// rrk.ir مراجعه نمایید.

آشنایی با انواع روش های استعلام ثبت شرکت

شرایط استعلام اسم شرکت

استعلام نام شرکت از مواردی است که باید در موقع تاسیس شرکت با آن توجه داشته باشید. باید دقت کنید حتما از قبل شرکتی به آن نام ثبت نشده باشد یا نام انتخابی سابقه ثبت نداشته باشد. علاوه بر انتخاب نام برای شرکت، ویژگی هایی دارد از جمله اینکه لاتین نباشد، مطابق با فرهنگ اسلامی باشد یا واژه فارسی داشته باشد که باید آنها را مد نظر قرار دهید.

برای استعلام نام شرکت باید وارد سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور شوید و شماره ثبت، شماره ملی یا نام شخصیت حقوقی را ثبت کنید تا بتوانید از طریق نام شرکت، استعلام ثبت را دریافت کنید.

نحوه استعلام کد اقتصادی شرکت چگونه است؟

کد اقتصادی شرکت شامل یک کد ۱۲ رقمی است که اختصاص به شرکت های دارد که فعالیت های اقتصادی انجام می دهند. برای استعلام کد اقتصادی، شما باید وارد سامانه استعلام کد اقتصادی به آدرس https://evat.ir شوید. در مرحله بعد با استفاده از کد ملی مدیر عامل شرکت، استعلام کد اقتصادی خود را دریافت کنید. اگر شماره اقتصادی شرکت را در اختیار دارید و می خواهید از صحت آن مطلع شوید، باید کد اقتصادی را در کادر مربوطه درج کنید تا بتوانید استعلام آن را دریافت نمایید.

 

شماره ثبت شرکت چه مشخصاتی دارد؟

  • شماره ثبت شرکت ها معمولاً دارای ویژگی هایی است که شامل موارد زیر می باشد:
  • آشنایی با انواع روش های استعلام ثبت شرکت
  • این شماره مانند شناسنامه یکی از راه های شناسایی هویت موسسه یا شرکت می باشد.
  • شماره ثبت شرکت بدون تغییر و ثابت است.
  • شماره ثبت شرکت راه مطالعه شناسنامه شرکت ها می باشد.
  • شرکت هایی که فاقد شماره ثبت هستند، غیر مجاز به حساب می آیند.
  • تا زمانی که شرکت فعال است، با این شماره قابل شناسایی خواهد بود.
  • مهمترین ویژگی و پارامتر در استعلام ثبت شرکت ها می باشد.
  • این شناسه هویت اشخاص حقوقی ثبت شده در سازمان اسناد و املاک کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، اتاق بازرگانی و حوزه های علمیه قابل شناسایی می باشد.

سوالات متداول

اهمیت استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها چیست؟

مهم ترین ضرورت استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها، اثبات قانونی بودن شرکت و در قدم بعد تسهیل عقد قرارداد و همکاری با شرکت های دیگر می باشد.

انواع روش های ثبت استعلام شرکت چیست؟

استعلام ثبت شرکت ها، از طریق سامانه ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی، سایت اشخاص حقوقی امکان پذیر می باشد.

از طریق استعلام ثبت شرکت به چه مواردی درسترسی پیدا خواهید کرد؟

بعد از انجام فرایند استعلام ثبت شرکت به مواردی مثل آدرس اصلی و قانونی شرکت، تاریخ تاسیس و آغاز فعالیت شرکت، معتبر بودن شرکت، صاحبان امضای مجاز شرکت و... دسترسی پیدا خواهید کرد.

خلاصه مطالب

در این مطلب به روش استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها در یک دقیقه اشاره کردیم. استعلام ثبت شرکت ها از این جهت امری ضروری است که وجاهت قانونی شرکت به اثبات می رسد و از طریق استعلام و دریافت شماره ثبت، می توان فعالیت تجاری را آغاز کرد. علاوه بر این شرکت هایی که می خواهند با دیگر موسسات وارد قرارداد و تعامل شوند، باید فرایند استعلام ثبت شرکت را انجام دهند.

روش استعلام ثبت شرکت ها شامل استعلام از طریق سامانه اشخاص حقوقی کشور، سامانه استعلام ثبت شرکت ها و روزنامه های رسمی می باشد. در مجموع مزایایی برای استعلام ثبت شرکت وجود دارد که صاحبان کسب و کار ترجیح می دهند آن را پیگیری نمایند. چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت خدمات مربوط به استعلام ثبت شرکت از سامانه ثبت شرکت ها در یک دقیقه می باشید، می توانید از طریق شماره 02188072626 با مشاوران مجموعه تکسفیر ارتباط بگیرید تا مراحل استعلام را در کوتاه ترین زمان برای شما انجام دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pC0pIjl6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه