جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ایروان بزرگترین شهر کشور ارمنستان و پایتخت این کشور به شمار می رود. جاذبه های گردشگری بسیاری در این شهر وجود دارد و به دلیل نزدیکی به ایران یکی از بهترین شهر های گردشگری برای ایرانیان محسوب می شود. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ایروان از قدیمی ترین شهر های دنیاست و آثار تاریخی بسیاری در خود جای داده است. ایرانیان برای سفر به ارمنستان نیازی به اخذ ویزا ندارند. در این مطلب تصمیم داریم در مورد نحوه سفر به این شهر و رزرو هتل ایروان برای اقامت صحبت کنیم. همراه ما باشید!

سفر به ایروان

آشنایی با شهر ایروان

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، ایروان پایتخت کشور ارمنستان است و بزرگترین شهر ارمنستان به شمار می رود. ایروان را می توان یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی در تاریخ بشریت دانست که در کنار رود هرازدان قرار گرفته است. وجود مراکز تاریخی بسیار در این شهر، آن را به مرکز تاریخی، فرهنگی و صنعتی کشور ارمنستان تبدیل کرده است.

ایروان از سال ۱۹۱۸ میلادی به عنوان پایتخت کشور ارمنستان انتخاب شد و آن را چهاردهمین پایتخت تاریخی کشور ارمنستان می دانند. یکی از قدیمی ترین کلیسا های حواری ارمنی در این شهر قرار دارد و از مهم ترین افتخارت ارمنستان به شمار می رود. اگر بخواهیم در مورد تاریخ غنی این شهر صحبت کنیم، باید بگوییم که پیدایش آن ها به ۷۸۲ سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد؛ زمانی که پادشاه اورارتو قلعه اربونی را در دشت آرارات ساخت.

ساخت قلعه اربونی و امکانات رفاهی که پادشاه اورارتو برای این قلعه فراهم کرد، آغازی برای سلسله پادشاهی باستانی او بود. در طی گذر زمان ایروان به دلیل ایجاد و ساخت شهر های مدرن تر به عنوان پایتخت ایروان اهمیت خود را از دست داد. در دوره حکومت ماد ها، هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان شهر ایروان جزوی از قلمروی امپراتوری ایران به شمار می رفت.

آشنایی با شهر ایروان

ویزای ارمنستان

در بالا شما را با تاریخ شهر ایروان آشنا کردیم، اگر می خواهید به این شهر تاریخی و فرهنگی سفر کنید، بهتر است در یکی از هتل ایروان اقامت کنید و سفر لذت بخشی را برای خود رقم بزنید.

در حال حاضر هم همانطور که پیشتر گفتیم، سفر به ایروان بدون اخذ ویزا امکانپذیر است. گردشگران ایرانی می توانند بدون دریافت ویزا به مدت ۱۸۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند. البته که مدت اقامت با پاسپورت و بدون دریافت ویزا محدود است و می توان برای اهداف گردشگری و بازدیدی از آن استفاده کرد. برای اهداف دیگری افراد نیازمند دریافت ویزا هستند. از جمله ویزا های کشور ارمنستان و شهر ایروان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ویزای تحصیلی

یکی از انواع ویزا ی کشور ارمنستان، ویزای تحصیلی است. بدون داشتن این نوع ویزا متقاضیان قادر به گذراندن دوره تحصیلی خود در ایروان نخواهند بود؛ چرا که بدون داشتن ویزا متقاضی تنها می تواند ۱۸۰ روز در ایروان اقامت داشته باشد.

ویزای کاری

ویزای کاری هم از دیگر ویزا های کشور ارمنستان به شمار می رود و آن دسته از متقاضیانی که به قصد کار می خواهند به شهر ایروان مهاجرت کنند، باید ویزای کاری داشته باشند.

ویزای تجاری

برای سرمایه گذاری در ایروان و انجام فعالیت های تجاری متقاضیان نیازمند دریافت ویزای تجاری یا سرمایه گذاری هستند. ویزای تجاری این امکان را برای متقاضیان فراهم می کنند تا بتوانند در زمینه های تجاری مختلف سرمایه گذاری انجام دهند.

نکاتی در مورد ویزای ایروان

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای سفر به کشور ارمنستان و شهر ایروان نیازی به ویزا نخواهد بود. البته این بدان معنا نیست که برای سفر به این شهر تنها با در دست داشتن پاسپورت امکان ورود به ارمنستان برای گردشگران ایرانی فراهم شده است.

به طور کلی برای سفر های کوتاه مدت به ایروان، متقاضیان می توانند ویزای فرودگاهی دریافت کنند. ویزای فرودگاهی به سرعت و قبل از پرواز برای متقاضیان صادر می شود و محدودیتی در مورد صدور آن برای متقاضیان وجود ندارد. البته که ویزای فرودگاهی محدودیت زمانی دارد و متقاضیان همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم با داشتن این ویزا تنها ۱۸۰ روز در ایروان اقامت کنند.

استثنایی هم در رابطه با صدور ویزای ایروان به صورت فرودگاهی وجود دارد، در صورتی که فرد به دلیل مسائل قانونی ممنوع الخروج باشد، امکان صدور ویزا برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.

آن دسته از متقاضیانی که تصمیم دارند به کشور ارمنستان و شهر ایروان سفر کنند، می توانند با رزرو اتاق در هتل ایروان اقامتی راحت داشته باشند. برای دریافت کار های ویزا هم جای هیچگونه نگرانی نبوده و نیازی نیست متقاضیان به سفارت ارمنستان مراجعه کنند، آن ها باید بلیط های خود را از قبل آماده کنند و بعد از مراجعه به فرودگاه به سرعت ویزای فرودگاهی دریافت کنند.

دریافت ویزای فرودگاهی با اهداف مختلفی امکان پذیر است، از جمله آن ها می توان به اهداف گردشگری، درمانی، ورزشی و ... اشاره کرد.

رزرو هتل ایروان

رزرو متنوع ترین هتل های ایروان در فلادی تودی

اگر تصمیم گرفته اید که به ایروان سفر کنید، می توانید با مراجعه به وب سایت فلای تودی مقدمات سفر خود را آماده کنید. وب سایت فلای تودی خدمات بسیار زیادی از جمله خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ایروان را برای کاربران فراهم کرده است. در این سایت می توانید متنوع ترین هتل های ایروان را رزرو کنید. برای رزرو هتل در فلای تودی، فقط کافی است که قیمت و امکانات هتل ها را باهم مقایسه کرده و بهترین گزینه را با توجه به سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید. فلای تودی ارزانترین و متنوع ترین مرجع خرید بلیط هواپیما ایروان و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته باکیفیت ترین خدمات سفر را در اختیار شما قرار می دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BbjJFFTD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه