پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس مرکز کسب و کار وزارت اقتصاد:

پروانه کسب و کار ظرف 3 روز صادر می شود

1 سال پیش ( 1401/12/21 )
 

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد اعلام کرد: ثبت درخواست صدور تمام ۲۳۱۸ مجوز صنفی کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها ممکن شد و به این ترتیب پروانه کسب و کار ظرف سه روز صادر می شود.

به گزارش فرصت امروز به نقل از بازار، سید امیر سیاح در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به امکان ثبت درخواست بیش از دو هزار مجوز صنفی در درگاه ملی مجوزها و صدور آن در مدت زمان سه روز، اظهار کرد: با توجه به اینکه مجوزهای صنفی بزرگ ترین مجموعه مجوزهای کشور و از پیچیدگی های خاصی برخوردار است، طولانی شدن این روند به همان دلیل بوده که اکنون با برخط شدن استعلام ها این مشکلات رفع شده و امکان درخواست تمام این مجوزها از طریق درگاه ملی مجوزها فراهم شده است.

وی با اشاره به تعدد و پیچیدگی استعلام های مختلف برای صدور پروانه کسب و کار ازجمله استعلام ۱۸۶ مالیاتی، مجوز صلاحیت بهداشتی فرد، خدمت سربازی، مهارت و اماکن و… تاکید کرد: اکنون امکان ثبت درخواست برای تمام ۲۳۱۸ مجوز صنفی در درگاه ملی مجوزها فراهم شده است و از روز چهارشنبه هفته گذشته این امکان به وجود آمد و ثبت درخواست ها شروع شد. کسانی که از چهارشنبه درخواست داده بودند، درخواست آنها امروز وارد سامانه نوین اصناف شده و امکان صدور دارد.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه از اول اسفند ماه تاکنون دیگر صدور مجوز آنی نداریم و ظرف ۴۸ ساعت این کار انجام می شود، افزود: به دلیل مشکلاتی که ایجاد شده بود و بعضاً درخواست های غیر واقعی در سامانه ثبت می شد، احراز نشانی را به این روند اضافه کردیم که فرد با ثبت کد پستی مربوط به مکان کسب و کار خود، وارد فرآیند احراز نشانی می شود و ظرف ۴۸ ساعت مامور پست با حضور در محل و تائید کدپستی و کدملی احراز نشانی را انجام می دهد و به محض تایید، درخواست به سامانه نوین اصناف وارد می شود.

سیاح ادامه داد: در سامانه نوین اصناف هم دو استعلام کاملاً برخط انجام می شود؛ یکی استعلام زمین که از سوی اماکن انجام می شود و دیگری استعلام مهارتی است که سازمان فنی و حرفه ای اعلام کرده بود که برای صدور این استعلام بر اساس قانون بودجه باید ۱۰ تومان دریافت کنند و مقرر شد متقاضی این مبلغ را پرداخت کند. این استعلام نیز بلافاصله پاسخ داده شود که وزارت کار قول مساعد داده اند که تا آخر وقت روز شنبه این موضوع نیز حل شود و درنهایت مجوزهای صنفی ظرف ۳ روز صادر می شود.

وی یادآوری کرد: پروژه صدور مجوزها سه مرحله داشت، مرحله اول تصویب و اعلام کردن صدور مجوزهاست که تقریباً به پایان رسیده، مرحله دوم اتصال الکترونیک است که یک سوم آن انجام شده بود و دوسوم باقی مانده مربوط به اصناف بوده که در حال انجام است.

رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد از رسانه ها خواست که در خصوص مجوزهای مربوط به دستگاه ها که از طریق درگاه صادر نمی شود، افشاگری کامل شود، چراکه ممانعت این بخش ها برای صدور مجوزهای برخط و آنلاین زحمات یک سال گذشته را از بین می برد.

سیاح گفت: فهرست مجوزهایی که به درگاه ملی وصل نیست را اعلام می کنیم.

وی در خصوص عدم پیوستن سازمان برنامه و بودجه به درگاه ملی مجوزها نیز گفت: در خصوص این سازمان یک مصوبه از هیات مقررات زدایی دریافت شد و طبق دستور این هیات باید این سازمان به این درگاه بپیوندد و مصوبه هیات برای سازمان برنامه و بودجه یک تکلیف قانونی محسوب می شود.

رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد ادامه داد: این سازمان چند مجوز دارد که سه مجوز آن بسیار مهم است یکی رتبه پیمانکاری است، اینکه برای قرارداد بستن با بخش دولتی و حکومتی، باید رتبه پیمانکاری داشته باشد و رتبه پیمانکاری هنوز در درگاه ملی بارگذاری نشده، چراکه مجوز است و باید صدور آن از طریق درگاه ملی باشد و معیار تشخیص مجوز بودن آن نیز هیات مقررات زدایی است.

سیاح گفت: دو مجوز مهم دیگر نیز مصوبه شورای برنامه ریزی استان است، یعنی هر فردی تصمیم به ایجاد یک کسب و کار در خارج از استان داشته باشد باید این مجوز را دریافت کند؛ البته معیار نداشته و اکنون کاملاً سلیقه ای است و تا به تصویب هیات مقررات زدایی نرسد، همچنان همان طور سلیقه ای می ماند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hN0hou05
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
کوروش ایراندوست :
6 ماه پیش
تائیدیه های اداره محترم اماکن حداقل یک هفته طول میکشه تا در کارتابل قرار بگیره و به هیچ وجه مجوز سه روزه آماده نمیشه ، یا اماکن دیر جواب میده یا سیستم مشکل داره در سامانه نوین اصناف
اسی :
4 ماه پیش
استعلام اماکن چقدر طول می‌کشه
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه