جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مراحل عمل بینی گوشتی

10 ماه پیش ( 1402/3/3 )
 

افرادی که بینی گوشتی دارند و می خواهند آن را با عمل جراحی تغییر دهند باید توجه کنند که تناسب بینی با اجزای صورت، امر بسیار مهمی تلقی می شود. پوست بینی های گوشتی بسیار ضخیم و غدد چربی در آن زیاد است. همچنین غضروف ها در این بینی ها ضعیف هستند و این ساختار ضعیف، حساسیت عمل بینی گوشتی را نسبت به دیگر عمل ها بیشتر می کند. بنابراین متقاضیانی که بینی گوشتی دارند باید به نحوه جراحی، مراحل عمل بینی و ابزار جراحی مورداستفاده توجه نشان دهند تا در آینده با مشکلات تنفسی مواجه نشوند.

مراحل عمل بینی گوشتی

مشخصات بینی گوشتی

با توجه به مشخصات بینی هر فرد می توان آن را در یکی از دو گروه بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم بندی کرد. درواقع مشخصات بینی در نتیجه جراحی آن ها بسیار موثر است و به دلیل همین مشخصات بینی های گوشتی، عمل آن ها دشوارتر صورت می گیرد. البته دشوار بودن جراحی بینی گوشتی به معنای وجود درصد مرگ در عمل بینی نیست. بلکه از آنجایی که در جراحی بینی های گوشتی تغییراتی را در اسکلت بینی ایجاد می کنند، بهبودی و شکل دهی بینی این افراد به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

به طورکلی یکی از اصلی ترین ویژگی های بینی گوشتی این است که نوک بینی بافت نرم و حالت پهن و گرد دارد. همچنین بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم، غدد چربی متعدد و غضروف ضعیف هستند. تمام این مشخصات در نتیجه جراحی بینی گوشتی تاثیر به سزایی خواهند گذاشت. زیرا هر بینی با پوست ظریف تر و غضروف مستحکم تر، به طور مطلوب تری در عمل شکل می پذیرد.

علاوه بر این مشخصات، برخی از بینی های گوشتی قوز استخوانی هم دارند. جراح باید چنین مواردی را قبل از عمل بینی گوشتی ارزیابی کند و با استفاده از تجهیزات پزشکی و درمانی تغییرات را بر روی بینی بیمار اعمال کند.

مراحل عمل بینی گوشتی

ممکن است بسیاری از افراد به دلیل برگشت بینی گوشتی به شرایط قبل از عمل نظرشان را نسبت به انجام عمل زیبایی بینی تغییر دهند و از آن صرف نظر کنند. اگرچه جراحی بینی گوشتی یکی از سخت ترین انواع عمل‎های بینی به شمار می رود، اما با عمل صحیح بینی گوشتی، احتمال برگشت بینی به حالت قبل به حداقل خواهد رسید. مراحل عمل بینی به ترتیب شامل موارد زیر می شود:

انتخاب بهترین جراح بینی

انتخاب یک جراح خوب، اولین مرحله ای است که بیماران برای انجام عمل بینی گوشتی باید بگذرانند. در واقع جراح زیبایی که این عمل را انجام می دهد با خرید تجهیزات پزشکی مناسب نقش بسیار مهمی در موفقیت نتيجه عمل ایفا می کند. برای انتخاب یک جراح خوب و مجرب روش های مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال دوستان و آشنایان می توانند یک جراح موفق و باتجربه را به فرد معرفی کنند.

انتخاب بهترین جراح بینی

شرکت در جلسه مشاوره قبل از عمل

دومین مرحله در عمل بینی استخوانی یا گوشتی، دریافت مشاوره از جراح موردتایید خواهد بود. در واقع متقاضیان عمل زیبایی می توانند در جلسه مشاوره درمورد انتظارات خود بعد از عمل با پزشک صحبت کنند. همچنین آن ها باید سوابق بیماری خود، میزان آلرژی و حساسیت به داروی خاص و لیست داروهای مصرفی را با پزشک خود در میان بگذارند. علاوه بر این، آن ها می توانند درمورد عوارض عمل بینی و ریسک های احتمالی از پزشک خود سوال بپرسند و از او راهنمایی بخواهند.

از طرفی پزشک نیز در جلسه مشاوره، درمورد اقدامات اساسی با فرد صحبت خواهد کرد که لازم است بعد از جراحی بینی انجام شود. شرکت در جلسه مشاوره کاهش استرس فرد را قبل از عمل به دنبال دارد و به او احساس امنیت خواهد بخشید. به همین دلیل اغلب جراحان در جلسه مشاوره با صبر و حوصله به سوالات بیمار خود پاسخ می دهند.

آزمایش های قبل از عمل

سومین مرحله از عمل بینی گوشتی، انجام آزمایش های قبل از عمل است. این مرحله را از آن جهت دارای اهمیت می دانند که ممکن است جراح با توجه به شرایط پزشکی و جسمی فرد متقاضی جراحی انجام آزمایش های خاصی را ضروری بداند. بنابراین برای کاهش خطرات احتمالی و همچنین دست یابی به نتایج دلخواه فرد باید این آزمایش ها انجام شوند. مهم ترین آزمایش هایی که پزشک قبل از عمل بینی، از متقاضی جراحی بینی درخواست می کند، شامل موارد زیر خواهد بود:

  • انجام آزمایش خون، بهمنظور بررسی و کنترل مشکلات انعقادی خون
  • گرفتن عکس رادیولوژی
  • آزمایش تشخیص بارداری برای زنان، زیرا عمل بینی گوشتی و استخوانی برای زنان باردار ممنوع است.
  • انجام سیتی اسکن به منظور تشخیص انحراف بینی
  • گرفتن نوار قلب بهمنظور بررسی وضعیت ضربان قلب و بررسی احتمال حملات قلبی
  • تصویربرداری از قفسه سینه بهمنظور بررسی وضعیت تنفسی بیمار در زمان بیهوشی

آمادگی قبل از عمل بینی

پس از انجام آزمایش های موردنیاز، پزشک زمانی را جهت عمل بینی مشخص خواهد کرد. آمادگی قبل از عمل بینی یکی از مراحل مهم عمل به حساب می آید. با توجه به شرایط فرد، آمادگی قبل از عمل ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها قبل از انجام آن شروع شود. در واقع آمادگی قبل از عمل بینی گوشتی رعایت نکات زیر را در بر می گیرد:

  • عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بهمدت حداقل دو هفته
  • عدم مصرف داروهای رقیقکننده خون مانند استامینوفن و مکمل های ویتامین e به مدت حداقل دو هفته
  • استفاده از مایعات در روز قبل از عمل؛ زیرا هیدراته نگه داشتن بدن به کاهش کبودی و تورم بعد از آن کمک خواهد کرد.

انجام عمل بینی در اتاق عمل

انجام عمل بینی در اتاق عمل شامل بیهوشی، جراحی بینی و بخیه زدن می شود. از آنجایی که معمولا عمل بینی چند ساعت طول می کشد (حدود یک تا ۳ ساعت بسته به وضعیت بینی بیمار) فرایند بیهوشی باید با دقت زیادی انجام شود که ممکن است ۳ تا ۴ ساعت هم طول بکشد. سپس جراح با توجه به نوع بینی بیمار و تغییرات مدنظر او تصمیم می گیرد که جراحی بینی را به روش باز یا بسته انجام دهد.

در این مرحله معمولا جراح با استفاده از ست جراحی مخصوص، برشی را در بینی ایجاد می کند و با ایجاد تغییرات در اسکلت و ساختار آن در نهایت فرم اصلی بینی را تغییر می دهد. در پایان جراح پس از ایجاد برش ها و رفع ایرادات، عمل بخیه زدن و بستن برش ها را شروع خواهد کرد.

انجام عمل بینی در اتاق عمل

ترخیص از بیمارستان بعد از عمل بینی

ترخیص از بیمارستان بعد از عمل در شمار آخرین مراحل عمل بینی در نظر گرفته می شود. معمولا بیمار را پس از انجام این عمل به اتاق ریکاوری منتقل می کنند و معمولا او یک ساعت در این اتاق نگه می دارند. در اتاق ریکاوری وضعیت بیهوشی بیمار کنترل خواهد شد تا علائم حیاتی او به سطح استاندارد و نرمال برسد. پس از آن، لازم است بیمار حدود ۵ تا ۶ ساعت در بخش بستری شود و در صورت به وجود نیامدن مشکل خاص و مساعد بودن شرایط بیمار، او را از بیمارستان ترخیص خواهند کرد.

بهترین روش عمل بینی گوشتی

با توجه به نظر جراح و شرایط جسمی بیمار، ممکن است عمل بینی گوشتی به یکی از دو روش جراحی بسته یا جراحی باز انجام شود. در هر یک از این دو روش جراحی خرید ابزار جراحی مناسب توسط پزشک لازم است.

عمل بینی گوشتی به روش باز

در جراحی باز، پزشک با استفاده از وسایل مورد نیاز برای عمل بینی، برش هایی را در نواحی اطراف سوراخ بینی و همچنین داخل بینی ایجاد می کند. سپس پوست بینی را برمی دارد و با مشاهده مستقیم اسکلت این قسمت، تغییرات لازم را بر روی بافت داخلی آن انجام خواهد داد.

جراحی باز برای زمانی مناسب است که بیمار بخواهد تغییرات بیشتری در بینی خود ایجاد کند. همچنین این روش جراحی بینی به بهبود مشکلات تنفسی بیمار هم کمک می کند. تنها ایراد جراحی بینی به روش باز این است که دوره نقاهت آن طولانی تر خواهد بود و بیمار در این روش تورم و التهاب بیشتری را تجربه خواهد کرد.

عمل بینی گوشتی به روش بسته

در جراحی بینی به روش بسته، پزشک با استفاده از پنس و ابزار جراحی فقط برش هایی در داخل سوراخ بینی ایجاد می کند و در این روش جراحی بینی هیچ گونه برش خارجی بر روی آن ایجاد نمی‎شود. در این شیوه جراحی بینی پزشک، دید مستقیمی بر روی ساختار داخلی و اسکلت بینی ندارد و تغییرات کمتری را از داخل بینی انجام می دهد.

این روش جراحی بینی در زمانی توصیه می شود که بیمار بخواهد تغییرات جزیی در بینی خود ایجاد کند. از آنجایی که پوست بینی برداشته نخواهد شد، معمولا دوره نقاهت کوتاه تری هم نسبت به روش جراحی باز دارد و تورم و کبودی در آن نیز کمتر اتفاق می افتد.

تاثیر لیزر در عمل بینی گوشتی

برخی از تبلیغات، روش های مختلفی برای تغییر ساختار بینی و کوچک کردن آن پیشنهاد می دهند که بدون عمل جراحی رخ می دهد. این روش ها مواردی همچون لیفت بینی گوشتی، آمپول کوچک کننده این نوع بینی، کوچک کردن این بینی با روش پلاسما جت، استفاده از دستگاه های ویبره حرارتی و عمل بینی گوشتی با لیزر را در بر می گیرد. اما توجه به این نکته ضروری است که هیچ یک از این روش ها باعث تغییر ساختار بینی و کوچک کردن آن نخواهند شد.

در واقع بهترین روش برای کوچک کردن بینی گوشتی، انجام عمل جراحی است. بنابراین به افراد متقاضی این عمل توصیه می شود با توجه به نوع بینی و همچنین با عنایت به نظر جراح خود، بهترین مدل بینی گوشتی را انتخاب کنند.

روش کوچک کردن بینی گوشتی با لیزر برای بیماران تاثیر ماندگار و دائمی نخواهد داشت و پس از مدتی اثر آن کاملا از بین می رود. از این رو بهترین و مطمئن ترین روش برای رفع نواقص و مشکلات بینی های گوشتی جراحی خواهد بود که نتیجه آن مادام العمر ادامه خواهد داشت.

کوچک کردن بینی گوشتی

جمع بندی

عمل بینی گوشتی با بیهوشی عمومی انجام می شود، بنابراین در حین عمل بیمار هیچ گونه درد یا ناراحتی را احساس نخواهد کرد. اگرچه جراحی بینی های گوشتی به دلیل پوست ضخیم تر و غضروف ضعیف تری که دارند، در مقایسه با بینی های استخوانی دشوارتر است و به زمان طولانی تری برای بهبودی نیاز دارد. اما با رعایت نکات قبل و بعد از عمل، بیمار سریع تر بهبود پیدا می کند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7wkjOUVl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه