سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

خواص بادام درختی به عنوان یک میان وعده سالم و مفید حتی در علم پزشکی نیز ثابت شده است. خرید بادام درختی و استفاده از آن در رژیم غذایی برای زنان باردار، کم خونی، استخوان، پوست و مو، بدنسازی و... بسیار تاثیرگذار است.

فواید بادام درختی به دلیل غنی بودن از گستره ی عظیمی از مواد معدنی و مغذی آنقدر زیاد است که برای مردان و زنان، خردسالان و سالمندان، بدنسازان و. .. مثل یک دارو عمل می کند. این آجیل خوشمزه را می توان به صورت خام، نمکی و یا بودداده بی نمک استفاده کرد یا از آن کره و یا شیر بادام تهیه کرد. همچنين می توان آن را در سالاد، ماست، بستنی و دسر نیز استفاده کنید.

خواص بادام درختی

خواص بادام درختی برای مردان

بادام درختی طبع گرمی دارد و طب سنتی آن را برای تقویت قوای جنسی در مردان توصیه می کند. این مغز به دلیل غنی بودن از ویتامین E، سلنیم و زینک موجب افزایش کیفیت اسپرم و درنتیجه افزایش قدرت باروری در آقایان می شود. یکی دیگر از فواید بادام درختی برای آقایان، تاثیر مثبت آن بر بیماری پروستات به دلیل غنی بودن از پروتئین و اسیدهای چرب سالم می باشد. مشکلات قلبی در مردان بسیار شایع است و از هر سه مرد بالغ یک نفر به بیماری های قلبی مبتلاست. مصرف بادام موجب کاهش کلسترول بد خون و بهبود گردش خون در بدن می شود و از این رو بر سلامت قلب و عروق بسیار تاثیرگذار است.

خواص بادام درختی برای استخوان

در هر ۱۰۰ گرم بادام ۲۶۴ میلی گرم کلسیم وجود دارد که ۲۶ درصد نیاز روزانه بدن به اين عنصر را تامین می کند. مصرف کلسیم منجر به افزایش توده استخوانی و کاهش شکستگی استخوان ها می شود. علاوه بر کلسیم، پروتئین نیز در افزایش تراکم استخوان و کاهش ریسک شکستگی استخوان لگن موثر است. خاصیت بادام درختی برای استخوان ها در داشتن کلسیم و پروتئین خلاصه نمی شود. بادام همچنین حاوی منیزیم و پتاسیم می باشد که رژیم غذایی حاوی این دو عنصر ممکن است از پوکی استخوان ها جلوگیری کند.

خواص بادام درختی ناشتا

بنا به توصیه پزشکان، بهترین زمان خوردن بادام قبل از صبحانه و به صورت ناشتا می باشد. از فواید بادام درختی ناشتا می توان به هضم بهتر غذا و کمک به کاهش وزن اشاره کرد. بادام حاوی فیبر خوراکی است که موجب کاهش اشتها، کاهش چربی دور شکم و بهبود عملکرد سیستم گوارشی و روده ها می شود. بادام درختی ناشتا به دلیل غنی بودن از ویتامین E، منیزیم و اسیدهای چرب سالم موجب بهبود عملکرد مغز، تنظیم سطح قند خون، تنظیم سطح کلسترول خون نیز می شود. برای خرید آجیل آنلاین و انواع بادام، می توانید به فروشگاه اینترنتی اصل تبریز مراجعه کنید.

خواص بادام درختی برای لاغری

یکی از مواد خوراکی موثر در لاغری بادام درختی است. این ماده مغذی به دلیل غنی بودن از پروتئین موجب رشد عضلات بدون اضافه کردن چربی می شود. اگر یک رژیم کم کربوهیدرات رعایت کنید و در کنار آن ورزش منظم داشته باشید و به صورت روزانه بادام مصرف کنید، سوخت و ساز بدن افزایش یافته و موجب لاغری شما خواهد شد. بادام درختی حاوی فیبر خوراکی است که موجب کاهش اشتها و درنتیجه لاغری می شود. منیزیم موجود در بادام نیز موجب تنظیم قند خون و کاهش میل به غذا در شم خواهد شد.

خواص بادام درختی برای لاغری

خواص بادام درختی برای زنان

یکی از بهترین مواد غذایی برای زنان در دوران بارداری، قاعدگی و در رژیم روزانه بادام درختی می باشد. بادام سرشار از ترکیب استروئیدی به نام استروژن می باشد. استروژن یک هورمون زنانه است که کمبود آن موجب مشکلاتی مثل کاهش میل جنسی، عفونت ادراری، به هم خوردن چرخه قاعدگی و... می شود. بادام درختی با غنی بودن از این ترکیب، این مشکلات را برطرف می کند. این مغز اعجاب انگیز به دلیل داشتن مواد مغذی مثل اسیدهای چرب غیر اشباع و کلسترول خوب، بر درمان فیبروم رحم و پیشگیری از سرطان رحم موثر است. یکی دیگر از فواید بادام درختی برای زنان، تاثیر مثبت آن بر تنبلی تخمدان و تخمدان پلی کیستیک می باشد.

بادام سرشار از کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، آهن، روی، پتاسیم، انواع ویتامین، آنتی اکسیدان و ... است که مصرف همه این مواد مغذی در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین ضروری است. بادام حاوی ویتامین E می باشد که از سقط و نواقص عصبی در جنین جلوگیری می کند. بادام حاوی عنصر منگنز است که موجب وزن گیری جنین در شکم مادر می شود.

خواص بادام درختی خام

بادام درختی خام منبع فیبر خوراکی است؛ یبوست را برطرف کرده و به هضم راحت تر غذا و تحرک بهتر روده ها کمک می کند. یک خاصیت بادام درختی داشتن کلسیم است که خواص ضد التهابی داشته و در رفع زخم و ورم معده موثر است. بادام درختی خام به دلیل سرشار بودن از مس، آهن، ریبوفلاوین، ویتامین های گروه B و... موجب افزایش سطح انرژی در افراد می شود.

خواص بادام درختی در بدنسازی

مغز بادام جز بهترین مواد غذایی در رژیم بدنسازان و ورزشکاران می باشد. پروتئین موجود در بادام در عضله سازی، حفظ عضلات قبلی و پیشگیری از تحلیل عضلات موثر است. اسیدهای چرب سالم موجود در آن سطح انرژی بدنسازان را افزایش می دهد. ویتامین E بادام در افزايش سرعت رشد و ریکاوری عضلات بسیار تاثیرگذار است و خون رسانی به عضلات را افزايش می دهد. یکی دیگر از فواید بادام درختی افزایش سطح تستوسترون به دلیل غنی بودن از عنصر مهم زینک می باشد. منیزیم موجود در بادام نیز به رفع گرفتگی عضلات و کاهش درد بعد از تمرین های سنگین کمک می کند.

خواص بادام درختی برای کودکان

بادام یکی از بهترین میان وعده های سالم و مقوی برای کودکان محسوب می شود. یکی از فواید بادام درختی برای کودکان افزایش سرعت روند رشد مغز به دلیل وجود دو ماده مهم ریبوفلاوین و ال کارنیتین می باشد. این دو ماده ریسک ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در سنین بالاتر را کاهش می دهند. پروتئین موجو در آن موجب ترمیم سلول های مغز می شود. مواد مغذی مختلف موجود در بادام نیز به تقویت سیستم ایمنی و افزایش سطح انرژی کودکان کمک می کند.

خواص بادام درختی برای کودکان

خواص بادام درختی در طب سنتی

فواید بادام آنقدر زیاد است که در طب سنتی به عنوان دارو تجویز می شود. پزشکان طب سنتی به دلیل خواص ضد التهابی بادام، مصرف چند عدد از آن را برای رفع جوش و آکنه توصیه می کنند. مصرف بادام از ریزش مو جلوگیری کرده و روغن آن موجب لطافت ساقه مو خواهد شد. شیر بادام در کاهش نفس تنگی و سرفه موثر است و خروج اخلاط سینه را تسهیل می کند. اگر برگ درخت بادام را جوشانده و بنوشید به شما در رفع مشکلات کبدی کمک می کند. بادام فشار خون را تنظیم و از سوزش ادرار نیز جلوگیری می کند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره خواص بادام درختی، برای مردان و زنان، کم خونی، در طب سنتی و... صحبت کردیم. البته خواص این مغز به عنوان یکی از پرطرفدارترین آجیل های دنیا آنقدر زیاد است که باید برای فواید آن چندین مقاله نوشت. با وجود فواید فراوان بادام باید در مصرف آن دقت کرد؛ زیرا در صورت مصرف بیش از حد، عوارضی مثل چاقی و مشکلات گوارشی به دنبال دارد .

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dYmPWLIr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه