دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

همه ما به دنبال بهترین لوازم یدکی هستیم و به همین دلیل باید با نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی آشنایی کاملی داشته باشیم. متأسفانه در سا ل های اخیر میزان لوازم یدکی تقلبی در کشورمان به شدت افزایش یافته است. این موضوع موجب می شود تا کاربران حتی پس از پرداخت هزینه های بسیار زیاد، باز هم به هدف نهایی خود به منظور تعمیر صحیح خودرو، دست پیدا نکند. بهترین روش، یادگیری روش های تشخیص لوازم اصل از لوازم تقلبی است. با ما همراه باشید و با این روش های بی نظیر آشنا شوید.

نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی از اصلی

1- توجه به هولوگرام

در زمینه نحوه تشخیص لوازم یدکی ماشین اصلی از تقلبی باید حتماً به هولوگرام دقت داشته باشید. هولوگرام یک طرح سه بعدی محسوب می شود که می توان به سادگی آن را بر روی جعبه لوازم یدکی اصلی پیدا کرد. در واقع این نوع طرح ها توسط شرکت های برتر تولید کننده لوازم یدکی بر روی جعبه های مدنظر قرار می گیرند تا کاربران بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری محصولات موردنیاز خود را خریداری کنند.

هولوگرام ها دارای طرح های مختلفی هستند. طرح آن ها عموماً نشان دهنده لوگوی اصلی شرکت تولیدکننده است. البته، توجه داشته باشید که حتی هولوگرام ها نیز قابلیت تقلبی بودن را دارند. به همین دلیل نباید فقط و فقط به هولوگرام بسنده کنید. شما باید چندین روش از نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی را در کنار یکدیگر بگذرید و سپس به گزینه نهایی خود دست پیدا کنید. بنابراین، در زمان خریداری هر نوع محصولی، به هولوگرام دقت داشته باشید و سعی کنید تنها محصولات دارای هولوگرام را تهیه کنید.

لوازم یدکی استاندارد

2- دقت به استاندارد بودن کالا

مورد دیگری که می توان از آن به عنوان یک راهکار در زمینه نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی یاد کرد، استاندارد بودن کالا است. کالاهایی که دارای نشان استاندارد هستند می توانند گزینه بهترین نسبت به سایر لوازم یدکی باشند. این لوازم یک سری تست های خاص را پشت سر می گذارند تا بتوانند نشان استاندارد را دریافت کنند.

نشان های استاندارد به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند. این امر به نوع لوازم یدکی خودروی شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، طبیعتاً لوازم یدکی ماشین های خارجی موجود در کشور باید دارای استانداردهای خارجی همچون استانداردهای CE باشند که مربوط به اروپا است.

لوازم یدکی داخلی نیز عموماً از نشان استاندارد ایرانی بهره می برند که همه ما با آن آشنا هستیم. وجود نشان استاندارد در کنار هولوگرام می تواند اطمینان خاطر مناسبی را برای شما ایجاد کند تا خیال راحتی از بابت اصل بودن کالای خریداری شده داشته باشید.

نشان استاندارد معمولاً هم بر روی جعبه و هم بر روی خود کالا حک می شود. به همین دلیل، علاوه بر توجه به جعبه، حتماً خود قطعه را نیز مورد بررسی کاملی قرار دهید تا متوجه علامت های استاندارد موجود بر روی آن شوید.

 

3- توجه به نوع ساختار کلی قطعه

روش دیگری که در زمینه نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی باید به آن دقت کرد، توجه به ساختار کلی قطعه است. همواره مواردی همچون نوع پرچکاری و یا جوش بخش های مختلف به یکدیگر را مورد بررسی قرار دهید. محصولات دارای کیفیت بالا همواره دارای پرچکاری و جوش کاری با کیفیت بسیار مناسب هستند.

 

4- مراجعه به یک فروشگاه برتر

حتی اگر در نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی استاد هم باشید، باز نمي توان به صورت صد در صدی در این زمینه نظر خاصی را بیان کرد. بهترین راه برای تهیه محصولات اصل، مراجعه به فروشگاه هایی است که این محصولات را به شکل مناسب و با کیفیت بالا عرضه می کنند.

فروشگاه های برتر برای اعتبار خود ارزش قائل هستند و به همین دلیل تنها تلاش در عرضه محصولات باکیفیت بالا دارند. آن ها همواره در تلاش برای کسب رضایت خاطر کاربران خود هستند. کاربران چنین فروشگاه هایی نیز با اطمینان خاطر کامل به سراغ خریداری محصولات مدنظر خود می روند و از مرغوبیت بالای آن ها لذت می برند.

شما نیز باید حتماً برای تهیه محصولات یدکی مدنظر خود تنها از فروشگاه های برتر و کاملاً معتبر کمک بگیرید. فروشگاه های بی نام و نشان و بدون مجوز هیچ کمکی در این زمینه به شما نخواهند کرد و تنها محصولاتی بی کیفیت و به درد نخور را عرضه خواهند کرد. تنها یک بار خریداری محصولات اصل از فروشگاه های اصل به شما نشان می دهد که چرا امروزه این نوع فروشگاه ها به شدت در بین کاربران محبوب شده اند و روز به روز شاهد افزایش تعداد آن ها هستیم.

بازار لوازم یدکی تهران به عنوان یکی از بورس های فروش لوازم یدکی خودروهای آلمانی، ایرانی، چینی، کره ای و ... است و بسیاری از فروشگاه های این بازار دارای مجوز هستند. اگر قصد تهیه لوازم یدکی اصلی را داشتید میتوانید از لیست فروشندگان قطعات یدکی اینفویدک استفاده کنید.

شناسایی قطعات اصلی با شناسه رهگیری

5- استفاده از شناسه رهگیری

یکی دیگر از روش هایی که برای شناسایی قطعات اصلی از تقلبی اخیرا پیاده سازی شده، شناسه رهگیری 13 رقمی است که روی برخی از قطعات یدکی قرار گرفته است. با شماره گیری #۴*۷۷۷۷*۴* می توانید از اصالت قطعه خریداری شده اطمینان حاصل کنید. ( منبع : خبرگزاری فارس)

 

6- استعلام از سامانه هایی نظیر اصل بخرید

شرکت ایساکو که تامین کننده قطعات محصولات ایران خودرو است سامانه ای جهت شناسایی قطعات اصلی طراحی کرده و برای استعلام اصل بودن قطعه کافیست بارکد محصول را به شماره های 500018310 یا 300031 پیامک کنید تا از اصلی یا غیر اصلی بودن قطعه مطمئن شوید. ( منبع : خودرو45)

 

7- بررسی بسته بندی محصول

یکی دیگر از راه های تشخیص لوازم و قطعات یدکی اصلی از تقلبی توجه به بسته بندی است. معمولا بسیاری از شرکت های تولید قطعات یدکی بسته بندی با کیفیت بالا دارند و اگر مشاهده کردید که بسته بندی دارای فرو رفتگی و یا رنگ و رو رفته است باید به اصالت آن شک کنید.

 

چرا محصولات تقلبی نخریم؟

نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی شاید کمی دشوار به نظر برسد، اما هیچ کسی نمی تواند مزایای آن را دست کم بگیرد. خریداری محصولات تقلبی مشکلات مختلفی را برای شما و خودرویتان به وجود می آورد. این محصولات از بدترین متریال های اولیه ساخته می شوند، زیرا شرکت سازنده به کیفیت اهمیتی نمی دهد و تنها به فکر افزایش میزان سود خود است.

این محصولات به محض قرارگیری در محل مدنظر کیفیت خود را از دست می دهند و کل کارکرد ماشین را به خطر می اندازند. چنین موضوعی وقتی اهمیت می یابد که قطعه یدک مدنظر مربوط به بخش همچون موتور خودرو باشد. توصیه می کنیم که حتماً برای جلوگیری از چنین مواردی تنها قطعات باکیفیت و اورجینال را تهیه کنید.

محصولات تقلبی شاید در نگاه اول قیمت مناسب تری داشته باشند، اما این قیمت مناسب تنها به دلیل عدم بهره گیری از متریال های باکیفیت، تعیین شده است. شما اگرچه با خرید محصولات تلقبی در نگاه اول در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد، اما پس از مدت زمان کوتاهی مجبور می شوید هزینه بسیار بیشتری را صرف درست کردن مشکلات مربوط به قطعات یدکی تقلبی کنید!

این درحالی است که با توجه کردن به نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی و همچنین بهره گیری از محصولات فروشگاه های معتبر می توانید برای همیشه از شر چنین مشکلاتی راحت شوید و خیلی راحت به بهترین محصولات موجود در بازار دسترسی داشته باشید.

 

کلام آخر

امروزه بازار لوازم یدکی در کشور ما وضعیت بسیار آشفته ای دارد. به همین دلیل لازم است که همه کاربران حتماً با نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی آشنایی کاملی پیدا کنند. تنها در این صورت می توانید با پرداخت هزینه مناسب به بهترین لوازم یدکی دسترسی داشته باشید.

در این متن سعی کردیم به نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی بپردازیم و راهکارهای مختلفی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنیم. بنابراین، توصیه اصلی آن است که از این موارد به طور کامل پیروی کنید و با دقت به آن ها، بهترین لوازم یدکی را انتخاب نمایید.

اگر قصد خرید لوازم یدکی خودروهای مختلف را دارید می توانید از سایت لوازم یدکی وسایل نقلیه INFOYADAK استفاده کنید. در این سایت اطلاعات فروشندگان لوازم و قطعات یدکی انواع خودرو، ماشین سنگین، موتور سیکلت و ... قرار گرفته و شما می توانید از طریق تماس با این فروشندگان در ارتباط باشید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gtakybet
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه