یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مراجعه به دندانپزشک، ترس بزرگ بیمارانی است که نشانه های درد و حساسیت دندان را حس می کنند، اما پیگیر آن نمی شوند؛ تا جایی که پوسیدگی دندان یا هر مشکل دیگری که دارند، پیشروی می کند و بحران بزرگ تری برایشان به وجود می آورد. مهم ترین علل عدم مراجعه زودهنگام به دندانپزشک، هزینه های سرسام آور، ترس از خوب پیش نرفتن مراحل درمان و نتیجه نهایی درمان است. این در حالی است که برخی کلینیک های دندانپزشکی این مشکلات را با راه حل های مختلف برطرف کرده اند. کافی است به کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت مراجعه کنید تا هم از مزایای بیمه تکمیلی خود بهره مند شوید و هم بهترین دندانپزشکان کار درمانی او را انجام دهید. اما یک کلینیک دندانپزشکی خوب را چگونه می توان پیدا کرد؟ در مطالب قبلی راهنمای ساده و کاربردی انتخاب کلینیک دندانپزشکی مناسب را پیش پای شما قرار داریم. این بار قصد داریم ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی حرفه ای و تخصصی را بیان کنیم تا بتونید با بررسی آن ها کلینیک مدنظر خود را پیدا کنید.

راهنمای ساده و کاربردی انتخاب کلینیک دندانپزشکی مناسب

یک کلینیک دندانپزشکی خوب را چگونه پیدا کنیم؟

موقعیت مکانی مناسب

یکی از ویژگی های مهم کلینیک دندانپزشکی خوب و مناسب، موقعیت مکانی آن نسبت به محل زندگی شما یا دسترسی به وسایل حمل ونقل عمومی است. این که بخواهید ساعت ها برای رسیدن به کلینیک مدنظرتان در مسیر باشید، پس از مدتی خسته کننده می شود و روند درمان را برایتان سخت تر می کند. خصوصا که برخی درمان ها مانند عصب کشی زمان بر هستند و بیمار به اندازه کافی در طول پروسه انجام آن خسته می شود. بنابراین بهتر است کلینیکی را انتخاب کنید که موقعیت مکانی خوبی دارد و حتی اگر نزدیک محل سکونت شما نیست، دسترسی به آن ساده است.

داشتن محیط استریلیزه از مهم ترین ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های یک کلینیک خوب را می توان استریلیزه بودن محیط و پاکیزگی تجهیزات و ابزار دانست. اکثر ابزار دندانپزشکی مستقیما وارد دهان بیمار می شوند و اگر آلوده باشند، در صورت تماس با بزاق دهان، باکتری وارد معده می شود و مشکلات زیادی را به وجود می آورد. یکی از دلایل ترس مردم برای رفتن به دندانپزشکی در دوران پاندمیک کرونا نیز همین موضوع بود. بنابراین بهتر است سراغ کلینیک هایی بروید که مطمئن هستید در راستای استریلیزه کردن محیط آن اقدامات موثری انجام می شود.

تجهیزات و امکانات

تجهیزات و امکانات یکی از فاکتورهایی است که بیماران برای سپردن کارهای درمانی خود به یک کلینیک دندانپزشکی به آن توجه می کنند. هر چقدر تجهیزات یک مجموعه بیشتر باشد، اعتماد کردن به آن آسان تر است و می توان صفر تا صد مراحل درمان را به کادر درمان سپرد. برای مثال شما ممکن است در حین فرایند درمان خود نیاز به ثبت یک رادیوگرافی از دندان داشته باشید. در استفاده از روش درمانی عصب کشی عموما حین کار دندانپزشک از شما می خواهد برای اطمینان از تمیز شدن کامل کانال ریشه، یک گرافی از دندان خود بگیرید. اگر در مجموعه، دستگاهی برای انجام این کار نباشد، مجبور می شوید یا از کلینیک خارج شوید و یا کار درمانی خود را بدون ثبت گرافی تکمیل کنید که قطعا در این صورت دقت کافی در مراحل درمان لحاظ نمی شود.

همچنین مرغوبیت مته ها و فرزهای دندانپزشکی، آمپول های بی حسی، مواد پرکننده و ... نیز در کیفیت نتیجه نهایی و فرایند درمانی اثرگذار است و شما به همین علت باید دنبال کلینیکی باشید که بتواند کلیه این انتظارات را برآورده کند. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با امکانات و تجهیزات پیشرفته خود خیال شما را از این بابت آسوده خواهد کرد.

یک کلینیک دندانپزشکی خوب ارائه دهنده انواع خدمات دندانپزشکی است

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی حرفه ای این است که کلیه خدمات عمومی و تخصصی را به بیماران ارائه دهد. خدماتی مانند معاینه، رادیوگرافی، جرم گیری، کشیدن دندان، ترمیم و عصب کشی در بخش خدمات عمومی و خدماتی مثل درمان تخصصی ریشه، ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، درمان بیماری های لثه، جراحی فک، کاشت پروتزهای دندانی و درمان های زیبایی در دسته خدمات تخصصی قرار می گیرند. کلینیک های حرفه ای، عموما تمامی این خدمات را به بیماران ارائه می دهند و در این بازار رقابتی، کلینیکی موفق تر و تخصصی تر است که بتواند کلیه خدمات دندانپزشکی اعم از عمومی و تخصصی را با حضور متخصصان مجرب و دستگاه های پیشرفته ارائه دهد.

انواع خدمات خدمات عمومی و تخصصی کلینیک دندانپزشکی

پرسنل و کادر درمانی باتجربه و با اخلاق

تجربه و مهارت پرسنلی که در کلینیک دندانپزشکی فعال هستند، در کیفیت نهایی کار درمان شما تاثیر بسیار زیادی دارند. این پرسنل از مجموعه پذیرش تا دندانپزشکان کلینیک را شامل می شود و برای داشتن یک تجربه خوب از فرایند درمانی تان باید مجموعه ای را انتخاب کنید که پرسنل مجرب و بااخلاقی در آن مشغول به کار باشند. شاید در ابتدا تصور کنید این مسئله چندان اهمیت ندارد، اما زمانی که با درد دندان شدید به کلینیکی مراجعه کنید و پذیرش مجموعه توجهی به وضعیت تان نداشته باشند، متوجه می شوید یک تیم حرفه ای چقدر می تواند اعتبار کلینیک را نزد شما افزایش دهد. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت با مجرب ترین پزشکان و بااخلاق ترین پرسنل آماده ارائه خدمت به بیماران است و شما می توانید مراحل درمانی خود را با خیالی آسوده در این مجموعه انجام دهید.

نوبت دهی سازمان یافته

فرایند نوبت دهی در کیفیت روند درمان شما نقش مهمی دارد. درد دندان یکی از بدترین دردهایی است که هر انسانی در طول زندگی خود تجربه می کند و زمانی که سراغ شما بیاید، احتمالا هیچ ضددردی نمی تواند آرام تان کند. علاوه براین، شما ممکن است به هر دلیلی نتوانید هر زمانی برای انجام کارهای درمانی تان مراجعه کنید. این جا است که مسئله فرایند نوبت دهی اهمیت خود را پیدا می کند. یک کلینیک تخصصی و حرفه ای برای هر چه بهترشدن فرایند نوبت دهی خود تدبیراتی می اندیشد که بیمار این مشکلات را تجربه نکند. نوبت دهی تلفنی، نوبت دهی اینترنتی و نوبت دهی حضوری روش هایی است که بسیاری از کلینیک های حرفه ای از آن ها استفاده می کنند. علاوه براین، در صورتی که بیمار به هر دلیلی درد شدیدی را تجربه کند و دندانپزشک تشخیص دهد، روند درمان او باید به شکل اورژانسی انجام شود، پرسنل پذیرش همکاری کنند و در میان نام بیماران دیگر نوبتی را به او اختصاص دهند.

کلینیک دندانپزشکی خوب مجهز به امکانات خاص است

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید مجهز به امکانات خاصی باشد که آن را از دیگر کلینیک ها متمایز کند. این امکانات و ایده ها می توانند در هر بخشی پیاده شوند. برای مثال کلینیک های دندانپزشکی که بخشی برای اطفال اختصاص داده اند، امکانات خاصی را در مرکز فراهم می کنند که کودک و والدین او بتوانند در آرامش کامل درمان خود را تکمیل کنند. خصوصا که بسیاری از کودکان از فرایندهای درمانی ترس دارند و با دندانپزشک همکاری نمی کنند. کلینیک های حرفه ای برای چنین شرایطی امکانات خاصی به وجود می آورند تا کودک بتواند به درمانگر خود اعتماد کند. ایجاد فضای بازی یکی از این امکانات خاص در کلینیک ها است. ایجاد فضایی برای استراحت همراهان بیمار و قراردادن یخچال یا میز خوراکی برای گذراندن تایم حضور در مجموعه از دیگر امکانات خاصی است که می تواند یک کلینیک را از دیگر مجموعه ها متمایز کند.

خدمات عمومی دندانپزشکی

در تمام کلینیک های دندانپزشکی، مطب ها، درمانگاه و حتی بیمارستان ها کلیه خدمات عمومی دندانپزشکی به بیماران ارائه داده می شود. معاینه، ثبت گرافی دندان، ترمیم دندان، جرم گیری، عصب کشی و کشیدن دندان های آسیب دیده از خدمات عمومی هستند و شما می توانید برای انجام آن به هر مرکزی مراجعه کنید. البته که کیفیت درمان، زمانی که شما حتی درمان های عمومی را در کلینیک دندانپزشکی انجام دهید، بالاتر می رود و می توانید با خیال راحت تری مشکل دندان های خود را برطرف کنید.

خدمات تخصصی و زیبایی دندانپزشکی

علاوه بر خدمات عمومی، بخشی از خدمات دندانپزشکی شامل خدمات تخصصی می شوند که هر مجموعه و درمانگاهی آن ها را به بیماران ارائه نمی دهد. درمان تخصصی ریشه، ارتودنسی، جراحی فک و صورت، ترمیم لثه، درمان های زیبایی و کاشت پروتزهای دندانی جزو خدماتی هستند که هر مجموعه ای آن ها را ارائه نمی دهد و شما باید سراغ کلینیکی بروید که کلیه این خدمات را در برنامه درمان خود دارد. متخصصان بسیار زیادی در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت جهت ارائه کلیه خدمات تخصصی دندانپزشکی آماده ارائه خدمت به بیماران هستند.

خدمات تخصصی و زیبایی دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی چه تفاوتی با مطب دندانپزشکی دارد؟

سوال بسیار مهمی که برای هر کسی ممکن است پیش بیاید این است که تفاوت کلینیک دندانپزشکی با مطب چیست؟ پاسخ این پرسش واضح است. شما برای این که یک کلینیک دندانپزشکی را به جای مطب پزشک انتخاب کنید، باید دلایل منطقی داشته باشید. این دلایل منطقی می تواند همان مزایایی باشد که با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی از آن ها استفاده می کنید. برای مثال برخی از کلینیک های دندانپزشکی با بیمه های پایه و تکمیلی مختلف قرارداد دارند و این سبب می شود شما بتوانید با پرداخت هزینه ای کمتر و حتی در برخی از مواقع، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای درمان خود را انجام دهید.

تفاوت مهم دیگر این است که در کلینیک های دندانپزشکی شما با تعرفه شفاف و رسمی خدمات درمانی مواجه می شوید و می توانید بر اساس آن میزان هزینه ای که باید انجام بدهید را برآورد کنید. همچنین عموما درصد رضایت بیمارانی که به کلینیک های دندانپزشکی برای انجام کارهای درمانی خود مراجعه می کنند، بسیار بالاتر است و دلیل آن هم می تواند پرسنل مجرب، کادر درمان حاذق، سیستم نوبت دهی سازمان دهی شده، محیط مناسب و تمیز و تجهیزات و امکانات ویژه باشد. به هر شکل واضح است شما می توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی حرفه ای، تجربه بهتری از درمان خود داشته باشید.

 

سخن پایانی

انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب و تخصصی برای انجام کارهای درمانی اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که دندان یکی از مهم ترین عضوهای بدن است و اگر به آن رسیدگی نشود، ممکن است مشکلات دیگری را نیز ایجاد کند. بنابراین توصیه می کنیم حتما بر اساس فاکتورهای گفته شده به دنبال یک کلینیک دندانپزشکی معتبر و خوب باشید. کادر باتجربه و متخصص کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت تجربه ای متفاوت و شیرین از روند درمان مشکلات دندان را برای شما رقم خواهند زد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6QAOPl3r
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه