دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به نظر شما ملاک رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ چیست؟ چرا بیشتر از ۹۰ درصد داوطلبان هر گروه آزمایشی، نمی توانند به رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی برسند؟ آیا روش مطالعه خاصی دارند؟ چند درصد از موفقیت آنها به هوش و استعدادشان بستگی دارد؟ در ادامه، همراه ما باشید تا با مهمترین ویژگی هایی که منجر به انتخاب شدن به عنوان رتبه های برتر می شود، آشنا شوید.

ویژگی های رتبه های برتر کنکور

هر یک از دانش آموزان دارای رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی در کنکور سراسری، ممکن است از روش های خاصی برای درس خواندن، تست زدن یا شرکت در آزمون ها استفاده کنند که در نهایت باعث موفقیت آنها در کنکور می شود؛ اما تمام آنها، ویژگی های مشترکی دارند که به عنوان ملاک رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ می توان از آنها یاد کرد. 5 مورد از مهمترین موارد این ویژگی ها عبارتند از:

 

تعیین هدف

بدون داشتن یک هدف مشخص، تمام تلاش های شما بدون نتیجه خواهد بود. شما باید به خوبی بدانید که دقیقا از درس خواندن برای کنکور چه هدفی دارید؟ برای بسیاری از رتبه های برتر، این هدف ها می تواند شامل قبولی در یک رشته یا دانشگاه خاص یا ترسیم مسیر شغلی مشخصی برای آینده باشد.

 

داشتن نظم و برنامه ریزی

منظم بودن یکی از اصلی ترین شرایط برای موفقیت در هر کاری از جمله کنکور است. یکی از مهمترین ملاک رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ نیز، تعیین یک برنامه اصولی و متناسب با توانایی و هدف آنها و پایبندی به آن است به طوری که در طول سال کنکور، با دقت و نظم آن را مو به مو اجرا می کنند.

 

اراده و امید

از شکست نترسید و اجازه ندهید که باعث ناامیدی شما شود زیرا پیدا کردن اشتباهات شما و تلاش برای تصحیح آنها در مسیر موفقیت در کنکور بسیار مهم است. بسیاری از رتبه های برتر کنکور، علاوه بر این نکته، با اراده قوی پیش می روند و اجازه نمی دهند که شکست در مسیر، آنها را از هدفشان دور کند.

 

انتخاب منابع صحیح

یک ویژگی مهم و ملاک رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲، استفاده از منابع صحیح برای مطالعه و تست زنی است زیرا منابع متعدد و نامناسب، نه تنها شما را از مطالعه خسته می کند، بلکه زمان شما را به راحتی به هدر می دهد و شما را از مسیرتان دور خواهد کرد. برای انتخاب منابع مناسب، توصیه های مشاور تحصیلی و رتبه های برتر سال های قبل، می تواند راهنمایی بسیار خوبی برای شما باشد.

 

درست درس خواندن

مطالعه کردن را همه دانش آموزان کنکوری به خوبی بلد هستند اما اینکه کدام روش مطالعه، می تواند بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد؛ موضوع بسیار مهمی است. ملاک رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ در این زمینه، رعایت اعتدال است به این معنی که در تست زدن و مطالعه وسواس ندارند؛ با آزمون و خطا، بهترین روش متناسب خودشان را انتخاب می کنند؛ مدل مطالعه آنها برای آزمون های آزمایشی و کنکور با زمان مدرسه و امتحانات متفاوت است و حتما از تجربیات رتبه های برتر در سال های گذشته نیز به خوبی استفاده می کنند و اهل اصرار بی مورد بر روش اشتباه مطالعه نیستند.

در این مقاله صرفا به ویژگی هایی با جنبه فردی و مطالعاتی پرداختیم و قطعا عوامل دیگری نیز در این امر دخیل هستند، و نتیجه کنکور نیر ترکیبی از نمرات امتحان نهایی و کنکور اختصاصی است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZPGuWbHF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه