دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فواید میوه خشک

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف میوه و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان، سکته مغزی و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. در این میان میوه های خشک نیز به ماننده میوه های تازه دارای ویتامین و بسیار مغذی هستند، زیرا هر میوه خشک تقریباً به اندازه میوه های تازه مواد مغذی دارد و به دلیل اندازه کوچک تر می تواند به راحتی به عنوان یک میان وعده سالم مصرف شود.

با توجه به محبوبیت این میوه ها در سبد غذایی افراد بر آن شدیم تا درباره فواید آن ها بیشتر توضیح دهیم. اگر تا به این لحظه وجود این میوه ها تنها برای زیباتر کردن میز مهمانی ها بود با خواندن فواید آن ها به یک میان وعده برای شما تبدیل خواهد شد. از فواید میوه های خشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

منبع عالی از مواد مغذی هستند

میوه خشک یک میان وعده سالم با مواد مغذی به خصوص فیبر است. فیبر یک ماده مغذی مهم است که به سلامت ما کمک می کند و به خصوص می تواند برای سلامت قلب و کنترل قند خون مفید باشد. میوه های خشک همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به میوه های تازه هستند که آن ها را تبدیل به یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می کند.

با این حال، خوردن میوه های خشک در حد اعتدال ضروری است، زیرا اگر به طور بی رویه مصرف شود می تواند قند و کالری بالایی داشته باشد. هنگام انتخاب میوه خشک، به دنبال گزینه های شیرین نشده یا فقط کمی شیرین شده باشید و برچسب میزان قند اضافی را بررسی کنید. میوه خشک می تواند بخش مغذی و خوشمزه ای از رژیم غذایی شما باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت میوه خشک به فروشگاه های حضوری و یا سایت میوه خشک مراجعه کنید.

فواید بی‌ شمار میوه خشک

منبع عالی هموگلوبین هستند

یکی از مزایای اصلی میوه های خشک این است که منبع خوبی از آهن سازنده هموگلوبین هستند، به همین دلیل می توانند در مبارزه با کم خونی مفید باشند. همچنین این نوع میوه هاحاوی سایر مواد مغذی ضروری مانند اسید فولیک نیز هستند که به تولید گلبول های قرمز جدید و ویتامین C که موجب جذب آهن می شود کمک می کنند.

میوه خشک یک راه آسان برای افزایش انرژی است که آن را به یک میان وعده عالی برای افراد کم خون یا در معرض خطر کم خونی تبدیل می کند. فقط باید در صورت مصرف مکمل های آهن، مصرف میوه خشک خود را محدود کنید، زیرا آهن بیش از حد می تواند مضر باشد.

به پیشگیری از سرطان کمک می کنند

تحقیقات نشان می دهد که میوه های خشک نیز می توانند به پیشگیری از سرطان کمک کنند. این مطالعات نشان داده است که مصرف منظم زردآلو خشک می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان کمک کند.

علاوه بر این، مصرف آن ها به محافظت از بدن در برابر سرطان روده نیز می انجامد. بنابراین اگر به دنبال یک میان وعده سالم برای کمک به پیشگیری از سرطان هستید، به سراغ میوه های خشک بروید.

موجب تقویت استخوان می شوند

میوه های خشک یک منبع غذایی سالم و خوشمزه برای تقویت استخوان ها هستند. آن ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری برای سلامت استخوان هستند. به عنوان مثال، زردآلو خشک منبع خوبی از کلسیم است که برای استحکام استخوان ها ضروری است.

آلو خشک همچنین سرشار از منیزیم و پتاسیم است، دو ماده معدنی که مصرف آن ها برای تراکم استخوان مهم توصیه می شود. علاوه بر این، میوه خشک می تواند به کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب سلولی کمک کند. در نتیجه، خوردن یک مشت میوه خشک در روز می تواند به سلامت و استحکام استخوان های شما کمک کند.

موجب کاهش وزن می شوند

میوه های خشک می توانند به کاهش وزن کمک کنند. برخلاف میوه های تازه که اغلب قند و کالری بالایی دارند، میوه های خشک قند و کالری کمتری دارند. علاوه بر این، میوه های خشک منبع خوبی از فیبر هستند که به شما کمک می کند بعد از غذا احساس سیری داشته باشید. به این دلایل، گنجاندن میوه های خشک در رژیم غذایی می تواند یک راه موثر برای کاهش وزن باشد.

هنگام انتخاب میوه خشک، انواعی را انتخاب کنید که شیرین نشده یا فقط کمی شیرین شده باشند. گفتنی است که باید مراقب اندازه مصرف آن ها باشید، زیرا به دلیل طعم غلیظ و اندازه کوچکی که میوه خشک دارد، مصرف زیاد از حد آن امکان پذیر است.

حافظه را بهبود می بخشند

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 نشان داده اند که قدرت مغز را تقویت و به محافظت در برابر زوال شناختی کمک می کنند.

میوه های خشک یک راه عالی برای وارد کردن این مواد مغذی به رژیم غذایی شما هستند. برای مثال آنتی اکسیدان های موجود در کشمش به محافظت از مغز در برابر آسیب کمک می کند، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 از عملکرد سلول های سالم حمایت می کنند. سایر میوه های خشک مانند زردآلو، انجیر و خرما نیز سرشار از این مواد مغذی هستند و می توان از آ ن ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم استفاده کرد.

کیفیت پوست را بهبود می بخشند

میوه خشک حاوی مواد مغذی ضروری برای پوست سالم از جمله ویتامین A و C، آنتی اکسیدان ها و فیبر است. فقط یک مشت کشمش یا زردآلو می تواند پوست شما را تقویت کند و به بهبود بافت و ظاهر آن کمک کند. علاوه بر این، قندهای طبیعی موجود در میوه خشک می تواند به لایه برداری پوست کمک و آن را نرم تر و درخشان تر کند. بنابراین برای داشتن یک میان وعده به جای غذاهای ناسالم، به سراغ میوه های خشک بروید.

موجب تقویت مو می شوند

در حالی که بیشتر مردم به توت ها و سایر میوه های تازه در مورد سلامت مو فکر می کنند، میوه های خشک نیز می توانند به همان اندازه مفید باشند. به عنوان مثال، زردآلو خشک منبع خوبی از بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند. ویتامین A برای سالم نگه داشتن فولیکول های مو ضروری است و می تواند به کاهش التهاب و بهبودی کمک کند.

اگر به دنبال راهی طبیعی برای داشتن موهای سالم هستید، مقداری میوه خشک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. فقط باید انواع میوه خشک بدون شکر یا مواد نگهدارنده اضافه شده را انتخاب کنید.

میوه خشک

چطور در رژیم غذایی از میوه خشک استفاده کنیم؟

برای بسیاری از افراد مصرف میوه خشک تنها به صورت یک میان وعده ساده است. اما می توانید برای تنوع از این میوه ها در غذا و دسرهای خود استفاده کنید برای مثال آن ها را:

با آجیل بو داده مخلوط کنید.

  • به سالاد اضافه کنید.
  • در وعده ناهار قرار دهید.
  • به بلغور جو دوسر یا سایر غلات داغ پخته شده اضافه کنید.
  • جایگزین شکلات در کلوچه ها کنید.
  • به کلوچه های خانگی اضافه کنید.
  • به خمیر نان اضافه کنید.
  • به ساندویچ اضافه کنید.

اطلاعات تغذیه ای میوه های خشک

هر نوع میوه چه خشک و چه تازه دارای کالری و ارزش غذایی متفاوت است، اما به طور کلی می توان گفت یک فنجان میوه خشک مخلوط تقریباً حاوی اطلاعات غذایی زیر است:

  • کالری: 480
  • پروتئین: 4 گرم
  • چربی: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 112 گرم
  • فیبر: 8 گرم
  • شکر: 92 گرم

از یک فنجان میوه خشک می توانید ویتامین های زیر را دریافت کنید:

  • ویتامین A
  • ویتامین سی
  • کلسیم
  • اهن
  • پتاسیم

به عنوان مثال، سرشار از ویتامین C و آهن است و آلو سرشار از ویتامین A است.

میوه خشک فریزدرایر

بهترین نوع خشک کردن میوه

حال که با فواید مصرف میوه های خشک آشنا شدید باید بدانید که از چه نوع آن ها استفاده کنید. به طور کلی تولید کنندگان میوه های خشک از راه های مختلف برای خشک کردن آن ها استفاده می کنند. برای مثال ممکن است با دستگاه های خشک کن میوه یا از طریق نور خورشید به صورت سنتی برای خشک کردن آن ها اقدام کنند.

 اما یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار استفاده از روش انجامد میوه ها است. در این روش منحصر به فرد میوه را در فرآیند تصعید قرار می دهند، این درحالی است که در حالت عادی برای خشک کردن میوه ها از روش تبخیر استفاده می شود.

در تولید میوه خشک فریزدرایر بعد از آماده کردن میوه ها آن ها را روی سینی فریز می دهند و آن ها را تا 40 درجه سانتی گراد زیر صفر منجمد می کنند. در مرحله بعد میوه ها را در محیطی قرار می دهند که عاری از هوا و همراه با فشار خلاء است. در این محیط 99 درصد آب منجمد درون میوه ها بدون اینکه به مایع تبدیل شود بخار می شود.

با این روش میوه ها تغییر شکل پیدا نمی کنند و تمام مواد معدنی آن ها حفظ می شود، البته خرید این میوه های ها به دلیل وزن بسیار سبک می تواند برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تر باشد.

میوه خشک فریزردرایر را از کجا تهیه کنیم؟

پیدا کردن فروشگاهی که با روش فریزدرایر میوه خشک را در اختیار مشتریان قرار می دهد کار سختی نیست؛ اما باید درمورد مرغوبیت میوه و روند تولید آن ها و همچنین اطمینان از رعایت بهداشت شرکت های تولید کننده اطمینان حاصل کنید. شرکت اکسیر بی همتای سلامت اولین و بزرگ ترین تولید کننده میوه خشک فریزردرایر است که می توانید با اطمینان خاطر از این محصولات و دیگر محصولات موجود در سایت از جمله زعفران، فرآورده های لبنی، گیاهان دارویی، غلات و جوانه گیاهان و همچنین سبزیجات خریداری کنید.

یادداشت پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به تمامی فواید مصرف میوه خشک اشاره و بهترین نوع آن ها را معرفی کنیم. شما می توانید به صورت حضوری از فروشگاه های عرضه کننده خشکبار برای خرید این محصولات اقدام کنید، اما در صورتی بخواهید در زمان صرفه جویی کنید می توانید به سایت های فروش آنلاین این دست محصولات مثل سایت اکسیر بی همتای سلامت مراجعه کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uqrZQ8VU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
ابراهیمی :
8 ماه پیش
تا حالا همچین روش خشک کردن رو نشنیده بودم. ظاهرا از همین روش غذای فضانوردان رو خشک میکنند
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه