دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آجر نما چیست؟

در امر ساختمان سازی، در حال حاضر یکی از مهم ترین فاکتورها استفاده صحیح از آجر نما در زیبا سازی نما بیرونی ساختمان ها است. این دسته از آجر ها به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و زیبایی که دارند، برای زیبا سازی ساختمان به دفعات زیاد استفاده می شوند. از بعضی آجر ها علاوه بر نما بیرونی در نما داخلی نیز استفاده می کنند. آجر نما ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

آجر نما چیست؟

گاهی اوقات برای زیبایی و استحکام بیشتر در نمای ساختمان، از آجر هایی استفاده می کنند که آن ها را با نام آجر نما می شناسند. این آجر ها در رنگ ها و ابعاد مختلف تولید می شوند که برای نما بیرونی و دیزاین ساختمان حرف ندارند. بعضی از این آجر ها در دسته نسوز قرار می گیرند و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند؛ بنابراین به غیر از زیبایی کارایی بسیاری نیز دارند. حال که به خوبی دانستید آجر نما چیست، باید با آجر نما قزاقی و انواع آن آشنا شوید که یکی از بهترین متریال ها در این حوزه است.

انواع آجر نما

آجر نماها دارای انواع بسیار زیادی هستند که با توجه به رنگ و ویژگی های مختلفی که دارند، تقسیم بندی می شوند. شما باید با انواع آن ها آشنا شوید تا مطابق با سلیقه و ویژگی های آجر های مختلف و قیمتشان، یکی را انتخاب کنید.

1. شاموتی

شاموتی یکی از انواع آجر هایی است که برای نما استفاده می شود و در دسته آجر های نسوز قرار می گیرد. رنگ این آجر، بیشتر به صورت زرد، زرد متمایل به قهوه ای، نارنجی، قهوه ای اخرایی و ... دیده می شود. آجر شاموتی را بیشتر در ابعاد مستطیلی و مربعی می سازند و روانه بازار می کنند.

2. پلاک

یکی دیگر از آجر هایی که در نما یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، آجر نما پلاک است که از خاک رس و سایر افزودنی ها تولید می شود. این آجر با رنگ های زرد، قهوه ای و نارنجی در بازار موجود است. یکی از شاخصه هایی که پلاک دارد، مقاومت آن در برابر تغییرات و عوامل محیطی است. این محصول را می توان در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید کرد. آجر نما پلاک در برابر آتش سوزی نیز از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد.

قیمت هر متر مربع آجر نما نسوز

3. رستیک

دیگر نمونه آجر نمای ساختمان که در دسته آجر های نسوز قرار می گیرد و در نمای ساختمان کاربرد بسیار زیادی دارد، آجر رستیک است. ابعاد آن شباهت زیادی به آجر های معمولی دارد و از آن علاوه بر نمای بیرونی در داخل ساختمان نیز استفاده می کنند. این آجر زیبایی خاصی دارد و برای دیزاین گزینه بسیار مناسبی است.

4. کرکره ای

این محصول نیز به دلیل استفاده از خاک نسوز در ساخت آن، در دسته آجر های نسوز قرار می گیرد. زیبایی آجر کرکره ای بسیار زیاد است، به طوری که محبوبیت زیادی در بین افراد دارد. رنگ های این آجر نما به صورت تیره و قهوه ای مایل به قرمز است. این متریال مقاومت بسیاری در برابر دما دارد و می تواند به راحتی تا هزار درجه سانتی گراد را نیز تحمل کند. این آجر دارای استحکام بسیار خوبی است و این مقاومت بالای آن باعث می شود شوره ای بر روی نما ساختمان ها و آجر ها ایجاد نشود.

5. حصیری

آجر های حصیری، همانطور که از نامشان پیداست، شکل و شمایلی مانند حصیر دارند و دارای طرح و رنگ های مختلفی هستند. وجود طرح های مختلف و متفاوت، باعث می شود که نمایی بسیار زیبا را برای ساختمان خود پدید آورید. آجر های حصیری که به صورت لعاب دار ساخته می شوند، دارای مقاومت بیشتر و زیبایی خاصی هستند، مقاومت آن ها در برابر نور خورشید از نوع دیگر بیشتر است.

6. لعابی

یکی دیگر از آجر هایی که در نماهای ساختمان از آن ها استفاده می شود، آجرهای لعابی هستند که رنگ های بسیار متنوعی دارند. در واقع متریال ساخت این آجر ها همان متریال آجر معمولی است، اما با این تفاوت که در آخر بر روی آن ها یک لایه لعاب مقاوم اعمال می گردد. این لعاب بیشتر نقش لایه محافظتی را دارد، هر چند که دارای رنگ های مختلفی است که می تواند تاثیر بسزایی در طراحی نما ساختمان بگذارد.

7. آجر نما نسوز

همانطور که مشاهده کردید، بعضی از آجر ها در دسته نسوز قرار می گیرند. این آجر ها، مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند و به نوعی استفاده از آن ها عملکردی مانند عایق را به نمای ساختمان می دهد. این آجر ها در برابر فرسایش، رطوبت و بارندگی نیز از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند. به طور کلی می توان گفت قیمت هر متر مربع آجر نما نسوز نسبت به کارایی و فایده آن، مقداری ناچیز است و ارزش این را دارد که برای نما ساختمان خود از این دسته آجر استفاده کنید.

لیست قیمت آجر نما

لیست قیمت آجر نما

در بین انواع نمای آجری ساختمان، آجر نما قزاقی حرف اول را می زند و متریال بسیار مناسبی دارد. شما باید از مواردی که بر روی لیست قیمت آجر قزاقی تاثیر می گذارند، باخبر شوید تا بتوانید با بهترین قیمت، این متریال مناسب را برای خود خریداری کنید. موارد زیادی هستند که بر روی هزینه آجر ها تاثیر بسزایی می گذارند، به عنوان مثال نوع بسته بندی آجرها می تواند هزینه های شما را افزایش دهد. استفاده از پلاستیک تنها در بسته بندی آجر ها می تواند قیمت را در مقایسه با استفاده از کارتن و پلاستیک در بسته بندی کاهش دهد.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، آجر نما ها دارای انواع مختلفی هستند که بهترین نوع آن ها قزاقی به صورت لعابی، رستیک و ... است. استفاده از این آجر ها می تواند زیبایی خاصی به ساختمان بدهد و همچنین آن را در برابر عوامل محیطی مقاوم سازد. از همین رو شما می توانید برای طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان خود، یکی از این آجرها را انتخاب نمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2SE7MoyA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه