دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، بازار خودرو در نخستین روز هفته با کاهش قیمت چشمگیر مدل های داخلی و چینی همراه بود. جایی که محصولات سایپا در بازار آزاد تا ۹ میلیون تومان و مدل های ایران خودرو تا ۱۵ میلیون تومان ریزش بها را تجربه کردند. همچنین خودروهای چینی نیز در بازار آزاد تا ۳۵ میلیون تومان افت بها را تجربه کردند. بر این اساس، قیمت خودرو های خارجی نیز همانند روزهای گذشته ریزش داشت.خبر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی نه تنها در نخستین روز کاری هفته سبب شد بازار خودرو کشور روند نزولی را در دستور کار خود قرار دهد، بلکه بر نوسانات نرخ ارز نیز به شدت تاثیرگذار بود.

علاوه بر خبرهای خوب در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران، واردات خودرو و نوسانات نزولی نرخ ارز، کارشناسان معتقدند قوانین جدید برای نشر آگهی خودرو در سایت ها و فضاهای مجازی نیز تاثیر خوبی روی قیمت خودروهای داخلی و چینی در بازار آزاد داشته و سبب شده است تعداد زیادی از آگهی های دروغین حذف شوند. این درحالی است که قرار شده به زودی تنها افرادی بتوانند آگهی های فروش خودرو را در سایت ها منتشر کنند که مالکیت آن ها از سوی پلیس راهور تایید شده باشد.

کاهش 9 تا 15 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی

دلیل اصلی وضع این قانون آن است که طی سال های اخیر، سایت های فروش خودرو تبدیل به جایگاهی برای بالا بردن قیمت خودرو شده بودند. بر این اساس دلالان و واسطه های بازار با عرضه سوری خودرو، بازار را به هم ریخته و جو روانی ایجاد می کنند تا قیمت خودرو صعودی شود.

طی سال های گذشته، فروشندگان غیرواقعی تعیین کننده وضعیت بازار خودرو بودند. در این مدت مراجع نظارتی و قضایی از سایت های فروشنده کالا و محصول می خواستند از اطلاع رسانی قیمت ها پرهیز کنند و از واژه قیمت توافقی در آگهی ها استفاده شود تا به واسطه انتشار قیمت های سلیقه ای و بی اساس، بازار تحت تاثیر قرار نگیرد.

نکته جالب توجه این که بخشی از خودروهایی که در سایت ها برای فروش عرضه می شود،  هیچ زمان فروخته نمی شوند؛ چراکه اصلا خودرویی وجود ندارد که به فروش برسد!

تماس گیرندگان با افرادی که در ظاهر می خواهند خودرو خود را بفروشند، با چنین پاسخ هایی روبه رو می شوند: «قیمت ها درحال افزایش است و فعلا قصد فروش ندارم!» یا «قیمت بالاتر رفته است.»

این حرف ها در برخی دفترهای فروش نیز بعد از مراجعه حضوری مشتریان به آن ها زده می شود. این درحالی است که این دفترهای فروش در زمان پاسخگویی به تماس مشتریان به آن ها اعلام می کنند خودرو موجود دارند و حتی قیمت ها را نیز پایین تر اعلام می کنند تا مشتریان را برای خرید حضوری به دفتر کار خود بکشانند؛ اما بعد با بهانه های مختلف مشتریان را رد می کنند و سبب می شوند قیمت خودرو در بازار، روند صعودی پیدا کند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QlF4LlRm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه