دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مرکز اختلالات تکاملی دکتر صابر

اختلال طیف اوتیسم یکی از اختلال های رشدی است که بیش تر در سنین ابتدایی زندگی فرد بروز پیدا می کند که علت دقیق آن هم ناشناخته است.این اختلال نوعی اختلال رشدی عصبی پیچیده ای است که هر فرد را به طور متفاوتی تحت تاثیر قرار می دهد و بر نحوه ارتباط و رفتار های روزانه فرد تاثیر گذار است. اختلال اوتیسم یک اختلال چند جانبه بوده و هم اکنون هیچ درمان واحدی ندارد اما تشخیص به موقع و درمان زود هنگام به درمان کودکان مبتلا کمک کرده تا زندگی بهتری داشته باشند. علائم و نشانه های اوتیسم در هر فردی متفاوت است و باید توسط پزشک به دقت تشخیص داده شود اما غالبا مشکلات اجتماعی، ارتباطی و رفتار های تکراری و ناتوانی در پذیرش تغییر را شامل می شود. تحقیقات اخیر در حوزه اوتیسم نشان داده که افراد مبتلا به اوتیسم به علت مشکلاتی که در برقراری ارتباط با دیگران دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض افسردگی یا مشکلات روانی هستند. مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم دکتر صابر با ارائه خدمات متنوع و تخصصی در خصوص درمان اختلال اوتیسم نظیر درمان مشکلات گفتاری در کودکان اوتیسم، درمان مشکلات حسی کودکان اوتیسم، درمان مشکلات رفتاری و... به عنوان بهترین مرکز درمانی اوتیسم تهران شناخته شده و در حال ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر(کلینیک پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

درمان اوتیسم چیست؟

تاثیرات اوتیسم بر هر کودک متفاوت بوده بنابراین توجه به این نکته حائز اهمیت است که تشخیص اوتیسم به صورت دقیق انجام شده و درمان نیز به صورت فردی ارائه شود تا نقاط قوت کودک بهبود پیدا کرده و بهترین گزینه های درمانی انتخاب شود.در حالی که همچنان روش درمانی واحدی برای درمان اختلال طیف اوتیسم وجود ندارد، اما راهکار ها و روش های توانبخشی بسیاری برای کاهش یا بهبود علائم اوتیسم وجود دارد که به مبتلایان کمک می کند تا از حداکثر توانایی های خود استفاده کنند. روش های درمانی موثر در درمان اختلال طیف اوتیسم عبارت اند از: کاردرمانی اوتیسم، گفتاردرمانی اوتیسم، دارو درمانی، رفتار درمانی اوتیسم، روان درمانی، بازی درمانی، اتاق تاریک، کاردرمانی و گفتاردرمانی در منزل، سنسوری روم و... .

شبه اوتیسم چیست؟

اختلال طیف اوتیسم طیف گسترده ای از علائم و نشانه ها را در بر داشته و این مورد سبب می شود با اختلالات دیگر روان شناسی هم پوشانی پیدا کرده و منجر به تشخیص اشتباه اوتیسم شود. برخی از علائم اوتیسم مشابه علائم دیگر اختلالات است، بنابراین ممکن است با دیگر اختلالات اشتباه گرفته شود. شبه اوتیسم حالتی است که کودک علائمی مشابه علائم اوتیسم دارد اما به اختلال اوتیسم مبتلا نیست. کودکان مبتلا به این وضعیت به مرور توانایی های گفتاری و ارتباطی که بدست آورده اند را از دست می دهند و کمتر در تعاملات اجتماعی درگیر می شوند.

عوارض اختلال اوتیسم چیست؟

از جمله عوارض شایع اختلالات طیف اوتیسم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-مشکلات حسی

-اختلالات گفتار و زبان

-اختلالات گوارشی

-مشکلات جسمی

-اختلالات سلامت روان

-تشنج

-اختلال بیش فعالی و نقص توجه

-اختلالات رفتاری

-اختلالات غذا خوردن

-اختلالات ذهنی

-ناتوانی در تغییر پذیری

با مراجعه به کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم دکتر صابر و بهره مندی از خدمات درمانی اوتیسم می توانی از شدت عوارض اوتیسم در کودک خود بکاهید و زندگی آرام تری را تجربه کنید.

درمان اوتیسم در تهران

اوتیسم خفیف چیست؟

اوتیسم سطح یک همان وضعیتی است که به نام اوتیسم خفیف نیز شناخته می شود. کودکانی که به اوتیسم خفیف دچارند، کمترین نیز به پشتیبانی ها را دارند. کودکان مبتلا به اوتیسم خفیف غالبا با آغاز مکالمات یا روابط اجتماعی مشکل دارند و حتی به اندازه هم سن و سالان خود به داشتن چنین روابطی علاقه نشان نمی دهند. از نظر رفتاری افراد مبتلا به اوتیسم خفیف به رفتار های خاص و ثابتی پای بند هستند که در عملکرد هایشان اختلال ایجاد می کند. کودکی که اوتیسم خفیف دارد، در هنگام وقوع استرس بالا، به پشتیبانی بیشتری نسبت به موقع های کم استرس نیاز دارد.

اوتیسم شدید چیست؟

اوتیسم شدید یا همان اوتیسم کم عملکرد برای انجام کار های روزانه زندگی خود با مشکل رو به رو می شوند. این کودکان در اکثر فعالیت ها به کمک احتیاج داشته و بیشتر احتمال می رود که به بیماری های همراه دچار شوند. اوتیسم شدید موجب بروز رفتار هایی می شود که توانایی انجام فعالیت های روزمره را سخت می کند. کودکان مبتلا به اوتیسم شدید یا اوتیسم سطح 3، به حمایت و پشتیبانی های بیشتری نیاز دارند. آن ها برای برقراری ارتباط و کنترل رفتار هایشان، با مشکلاتی مواجه می شوند. این کودکان در برقراری ارتباط و تعامل با دیگران با تاخیر مواجه می شوند و عموما چالش های رفتاری شدید تری را کسب می کنند.تشخیص زود هنگام اوتیسم شدید می تواند پیشرفت های قابل توجهی در زندگی کودکان مبتلا به اوتیسم شدید ایجاد کند.

آزمایش اوتیسم چیست؟

تا کنون برای تشخیص اختلال طیف اوتیسم آزمایش پزشکی یا جسمی واحدی تعیین نشده است. برای تشخیص اختلال طیف اوتیسم باید یک فرد متخصص و با تجربه به بررسی این اختلال بپردازد و هم پنین باید از ابزار های تشخیصی متفاوتی استفاده کرد. برای تشخیص اختلال طیف اوتیسم در کودکان باید نشانه های اوتیسم در بیش از یک محل مشاهده شود همانند مدرسه، مهمد کودک، خانه و... به این علت که ممکن است این علائم به دلیل شرایط محیطی ایجاد شود. بنابراین برای تشخیص اختلال اوتیسم در فرزندتان نباید به دنبال آزمایش اوتیسم یا آزمایش تشخیصی دیگری باشید.

تشخیص و درمان اوتیسم دکتر صابر

تست اوتیسم چیست؟

تست اوتیسم در هر فرد متفاوت می باشد به این معنا که مجموعه ای از ملاک ها و مقیاس های تشخیصی برای کمک به متخصصین باید وجود داشته باشد. صداقت پدر و مادر کودک برای کمک به متخصصین تشخیصی که کار معاینه کودک را انجام می دهند، از واجبات است تا متخصصان بتوانند به صحیح ترین نتیجه و تشخیص برسند. پدر و مادر بهترین و مهم ترین پشتیبان برای فرزند خود در امر تست اوتیسم یا تشخیص آن هستند. مرکز اوتیسم تهران در حیطه تشخیص و درمان کودکان اوتیسم با بهره گیری از تجهیزات روز دنیا به عنوان یکی از مراکز شناخته شده در سطح تهران به شما عزیزان یاری می رساند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EYMoxEYJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه