پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ورق استیل به دلیل حضور عنصر کروم در ترکیب شیمیایی خود، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. علاوه براین استفاده از ورق استیل به دلیل مقاومت فشار قابل توجه، قابل استفاده در شرایط سخت مانند فشار بالا، حرارت بالا و شوک حرارتی است. این خصوصیات باعث محافظت از تجهیزات صنعتی در برابر آسيب های ناشی از فشار، حرارت يا ضروبات مكانيكی می شود. وجود روش های پردازش و تولید مختلف برای ورق استیل، امکان تولید آن به صورت سفارشی را فراهم می کند. این امکان باعث می شود که ورق استیل بتواند به طور دقیق به نیازهای هر صنعت خاص پاسخ دهد. ورق استنلس استیل در گریدها و انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند، که در این بین برخی از آن ها از مصارف بیشتری در صنایع مختلف دارند.

ورق استیل

ورق های استنلس استیل مات، خشدار و براق در صنایع مختلف دارای اهمیت زیادی است. هر نوع پوشش سطحی دارای ویژگی ها و کاربردهای خاص خود است که در زیر به تفصیل توضیح داده شده است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ورق استیل خشدار

ورق استیل خشدار یک نوع ورق فلزی است که به وسیله عملیات خشک کردن سطح آن، روکشی خشدار و ناهموار بر روی آن ایجاد می شود. این روکش خشدار باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی، سایش و زنگ زدگی می شود. ورق استیل خشدار در گریدهای مختلف تولید می شود.

از مزایای استفاده از ورق استیل خشدار می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، مقاومت در برابر ضربه و خط و خش، قابلیت شکل دهی و قابلیت جذب رنگ اشاره کرد. قیمت ورق استیل خشدار نسبت به ورق های استاندارد استیل کمی بیشتر است.

ورق استیل خشدار در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد. بعضی از کاربردهای رایج آن عبارتند از:

  • صنعت ساختمان: برای تولید درب ها، پنجره ها، پانل ها و سقف ها استفاده می شود.
  • صنعت خودروسازی: برای تولید قطعات بدنه خودروها مانند کاپوت، درب ها و پنل های داخلی استفاده می شود.
  • صنعت غذایی: برای تولید تجهیزات آشپزخانه، سینک ها و دستگاه های پخت و پز استفاده می شود.
  • صنعت شیمیایی: برای تولید تجهیزات نفت و گاز، مخازن شیمیایی و لوله کشی استفاده می شود.
  • صنعت دریایی: برای ساخت قطعات کشتیرانی، قطعات کشتی و لوستر استفاده می شود.

با توجه به خصوصیات فلز استیل خشدار، این نوع ورق در صنایع مختلف به علت مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، طول عمر بالا، قابل شستشو و نظافت، قابل احکام حرارت و اسید هستند.

گریدهای پرکاربرد استیل خشدار

  • گرید 304: این گرید از استیل خشدار با کیفیت بالا است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله صنایع غذایی، پزشکی، خودروسازی و ساختمان سازی.
  • گرید 316: این گرید نسبت به گرید 304 مقاومت بالاتری در برابر خوردگی دارد و به همین دلیل در صنایع شیمیایی و دریایی استفاده می شود.
  • گرید 430: این گرید از استیل خشدار با قابلیت ضد زنگ پایین تر است و به عنوان جایگزین مناسب برای صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و تولید وسایل آشپزخانه استفاده می شود.
  • گرید 201: این گرید نسبت به سایر گریدها قابل تغیر شکل بوده و در صنعت تولید لوازم آشپزخانه، تجهیزات الکترونیک و تولید قطعات خودرو استفاده می شود.
  • گرید 409: این گرید از استیل خشدار با مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی است و در صنایع خودروسازی، لوله کشی و ساختمان سازی استفاده می شود.


در بسیاری از موارد، قیمت ورق استیل خشدار بیشتر از ورق استیل براق است. دلیل آن این است که تولید ورق استیل خشدار پیچیده تر و زمان برتر است. برای تولید ورق استیل خشدار، نیاز به یک فرآیند پردازش بیشتر و تجهیزات پیچیده تر دارید که هزینه تولید را افزایش می دهد.

علاوه بر این، ورق استیل خشدار معمولاً برای کاربردهای خاصی مانند پوشش دادن سطوح ضد لغزش و یا استفاده در صنایع شیمیایی و نفت و گاز استفاده می شود، بنابراین قیمت آن بالاتر است.

ورق استیل مات 

ورق استیل مات 

ورق استیل مات یک نوع ورق فولادی است که به صورت مات و بدون براقیت سطح تولید می شود. این نوع ورق با استفاده از روش های خاص پرداخت سطح، مانند سنباده زنی، تولید می شود تا براقیت آن کاهش یابد. قیمت ورق استیل مات نسبت به قیمت ورق استیل براق معمولاً کمی بیشتر است. این به دلیل پوشش خشدار مات که به روی سطح ورق استیل اعمال می شود و هزینه تولید بیشتری نسبت به پوشش براق دارد.

سطح مات و ضدبراق ورق استنلس استیل باعث می شود نورها در آن پراکنده شود و نیروی بازتابی کمتری داشته باشد. این ویژگی، به استیل مات یک ظاهر منعطف تر و نرم تر می بخشد. این نوع ورق استنلس استیل به دلیل ظاهر زیبا، مقاومت در برابر خوردگی و دوام بالا، جایگزینی مناسب برای مواد دیگری مانند فلزات رنگی، پلاستیک یا چوب محسوب می شود.

ورق استیل مات در گریدهای مختلف تولید می شود، اما گرید های AISI 304 و AISI 316 بسیار رایج هستند. همچنین، این نوع ورق در ضخامت های مختلف نیز قابل تولید است.

ورق استیل مات به دلایل زیر در صنایع مختلف کاربرد دارد:

  • صنایع دکوراسیون داخلی: به عنوان پوشش داخلی در ساختمان ها، رستوران ها، هتل ها و فضاهای عمومی.
  • صنعت خودروسازی: برای تولید قطعات دکوراتیو در خودرو.
  • صنعت الکترونیک: به عنوان پوشش برای تابلوها و قطعات الکترونیکی.
  • صنعت مبلمان: برای تولید قطعات دکوراتیو در مبلمان.
  • صنعت ظروف غذایی: به عنوان پوشش در تولید قطعات ظروف غذایی.

در کل، ورق استیل مات به دلیل ظاهر مات و زیبا، مقاومت در برابر خوردگی و سایش، و قابلیت شستشو و نگهداری آسان، در صنایع مختلف استفاده می شود.


پرکاربردترین گریدهای ورق استیل مات

  • گرید 304: این گرید از جمله پرکاربردترین گریدهای ورق استیل مات است که در بسیاری از صنایع مانند صنایع غذایی، پزشکی، خودروسازی و ساختمانی استفاده می شود.
  • گرید 316: این گرید ورق استیل مات دارای خصوصیات ضدزنگ بالاست و برای کاربردهایی مانند تولید تجهیزات دریایی، صنایع شیمیایی و نفت و گاز استفاده می شود.
  • گرید 430: این گرید ورق استیل مات برای کاربردهای خاصی مانند تولید قطعات خودرو و تجهیزات صنعتی استفاده می شود.
  • گرید 201: این گرید ورق استیل مات دارای خصوصیات فوق العاده با قابلیت جوشکاری بالاست و در صنایع ساختمانی و تولید قطعات خودرو استفاده می شود.

 

همچنین، ورق استیل خشدار مات برای برخی کاربردها مانند پوشش های ضد لغزش، پوشش های ضد خوردگی و سایر کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که نسبت به کاربردهای دیگر قیمت بالاتری دارند. با این حال، قیمت نهایی وابسته به گرید و ضخامت ورق استیل و نوع پوشش خشدار مات است.

ورق استیل خشدار

ورق استیل براق 

ورق استیل براق یک نوع ورق فولادی است که با استفاده از روش های خاصی مانند فرآیند الکتروپولیش، براق شده است. این فرآیند باعث ایجاد یک لایه نازک از کروم بر روی سطح ورق می شود که آن را براق و درخشان می کند.

ورق استیل براق به دلایل زیر در صنایع مختلف استفاده می شود:

  • صنعت غذایی: به عنوان پوشش داخلی تجهیزات غذاسازی و نگهدارنده غذا.
  • صنعت پزشکی: به عنوان جسم تماس با بدن در تجهیزات پزشکی.
  • صنعت خودروسازی: به عنوان قطعه های داخلی و خارجی خودروها.
  • صنعت مبلمان: به عنوان جزء های دکوراتیو در مبلمان.
  • صنعت ساختمان: به عنوان پوشش داخلی و خارجی در ساختمان ها.
  • صنعت الکترونیک: به عنوان قطعات الکترونیکی و برقی.

در کل، ورق استیل براق به دلیل ظاهر براق، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خصوصیات مکانیکی مناسب، در صنایع مختلف استفاده می شود.

 پرکاربردترین گریدهای ورق استیل براق

  • گرید 304: این گرید از جنس استیل ضد زنگ با ترکیبات کروم و نیکل است و بسیار مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. همچنین دارای خواص مکانیکی بالا و قابلیت جوشکاری عالی است.
  • گرید 316: این گرید نسبت به گرید 304، دارای مقاومت بالاتر در برابر خوردگی است، به خصوص در شرایط حاکم در صنایع شیمیایی و دریایی. همچنین دارای خواص مکانیکی قابل قبول و قابل جوشکاری است.
  • گرید 430: این گرید از جنس استيل فروستلايت است که دارای محتوای کروم بالا (حدود 17%) و کمترین محتوای نيكل (حدود 0.12%) مي باشد. این نوع فولاد دارای مقاومت خوب در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و در برخی از کاربردهای صنعتی مانند تولید وسایل آشپزخانه، تجهیزات فرآوری غذا و قطعات خودرو استفاده می شود.
  •  گرید 201: این گرید نسبت به گرید 304، دارای مقاومت کمتر در برابر خوردگی است، اما هنوز به عنوان یک جایگزین مناسب برای استفاده در برخی از کاربردها مانند تولید لوازم آشپزخانه و تجهیزات صنعتی استفاده می شود.

ورق های استنلس استیل مات، خشدار و براق دارای ویژگی های استیل ضدزنگ و مقاوم در برابر خوردگی، مقاومت مکانیکی قوی، مقاومت در برابر حرارت و بهره وری از نگهداری و نظافت آسان است. با این حال استفاده از نوع مناسب ورق استیل بستگی به نیازها و شرایط خاص هر صنعت و کاربرد دارد.

لذا توصیه می شود پیش از خرید درباره ویژگی های شیمیایی و خواص فیزیکی هر یک از انواع ورق استیل تحقیق نمایید .همنیطور ابعاد و ضخامت مورد نیاز خود را در نظر بگیرید تا بهترین و متناسب ترین نوع ورق استیل را برای پروژه خود انتخاب نمایید. در این مطلب به بررسی ویژگی های ورق استیل مات، براق و استیل خشدار و کاربرد هر یک از آن ها به طور کامل پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/v0PVyrsT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه