جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دریل شارژی

تعریف دریل شارژی

دریل شارژی یک ابزار الکترونیکی است که برخلاف دریل های برقی به جای استفاده از برق شهری از باتری به عنوان منبع تغذیه خود استفاده می کند و این موضوع به عنوان بزرگ ترین تفاوت دریل های شارژی و برقی محسوب می شود. 

 

خرید دریل شارژی

 

اجزا تشکیل دهنده دریل شارژی

به طور کلی خانواده دریل ها دارای یک ساختار مشترک و نسبتا ثابت هستند و تنها برخی از قابلیت ها و امکانات جانبی آنها با یکدیگر تفاوت دارند. همه مدل های دریل شارژی دارای بخش موتور، سه نظام، دسته اصلی، باتری و کلید کنترل سرعت هستند و قابلیت های مختلف دیگری مانند سوئیچ حالت چپ گرد و راست گرد، سوئیچ انتخاب حالت های دریل ساده و چکشی، حلقه تنظیم گشتاور، چراغ قوه و دسته کمکی نیز در برخی از مدل ها به چشم می خورند.

 

تفاوت دریل شارژی و دریل برقی در چیست؟

دریل برقی در مقایسه با دریل شارژی دارای قدرت بیشتری هستند و کارآیی و سرعت بالاتری در سوراخ کردن سطوح سخت دارند. معمولا دریل های شارژی علاوه بر حفر سوراخ، به عنوان پیچ گوشتی شارژی نیز استفاده می شوند اما در نگاه تخصصی، یک دریل شارژی الزاما یک پیچ گوشتی شارژی نیست.

 

فرق دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی در چیست؟

با اینکه بسیاری از شرکت ها، محصولات خود را به عنوان دریل پیچ گوشتی شارژی روانه بازار می کنند اما باید بدانیم که این دو اصطلاح با یکدیگر تفاوت دارند. به شکل استاندارد، حفر سوراخ نیازمند سرعت بیشتر و باز و بسته کردن پیچ به سرعت کمتر و دقت بیشتر و البته گشتاور مناسب نیاز دارد.

معمولا دریل های شارژی دارای گیربکس تک سرعته هستند و سرعت چرخش بالاتری نسبت به پیچ گوشتی های شارژی دارند. در طرف مقابل، پیچ گوشتی های شارژی از سرعت چرخش کمتری برخوردار بوده و با قابلیت تنظیم گشتاور به عنوان یک انتخاب ایده آل برای باز و بسته کردن انواع پیچ مورد استفاده قرار می گیرند.

 

قیمت دریل شارژی 

 

برای خرید دریل شارژی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همانطور که برای خرید ابزار، بر حسب نوع آن، باید نکاتی را مد نظر قرار داد، این قاعده در مورد خرید دریل شارژی نیز صادق است. نوع کاربری موردنظر در هنگام خرید دریل شارژی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و قیمت دریل شارژی نیز برحسب نوع آن، می تواند تنوع زیادی داشته باشد و با مشخص شدن این موضوع به راحتی می توان نمونه ای با مشخصات و البته قیمت مناسب خریداری کرد.

قدرت دریل شارژی یا ولتاژ باتری: قدرت ابزارهای شارژی بر اساس قدرت باتری آنها سنجیده می شود و قدرت باتری به ولتاژ خروجی آنها بستگی دارد. با افزایش ولتاژ باتری یک دریل شارژی، قدرت و در نتیجه قیمت محصول نیز افزایش پیدا می کند.

نوع موتور: موتورهای مورد استفاده در دریل ها و پیچ گوشتی های برقی و شارژی به دو نوع زغالی و براشلس تقسیم می شوند. موتورهای براشلس از قدرت و کارآیی بسیار بالاتری برخوردار هستند و میزان استهلاک آنها در مقایسه با موتورهای زغالی بسیار کمتر است اما باید در نظر داشت که اختلاف قیمت بسیار زیادی میان محصولات این دو گروه وجود دارد.

سیستم تنظیم گشتاور: این قابلیت معمولا در دریل پیچ گوشتی های شارژی وجود دارد و به شکل ویژه برای باز و بسته کردن دقیق پیچ ها مورد استفاده قرار می گیرد. 

سرعت چرخش: با افزایش سرعت چرخش، فرآیند سوراخ کاری با سرعت بیشتری انجام می شود.

قابلیت دریل چکشی: این قابلیت با ایجاد ضربات متوالی برای حفاری در مصالح ساختمانی کاربرد دارد.

سه نظام: معمولا در دریل های شارژی از سه نظام های اتوماتیک استفاده می شود. کار با این نوع سه نظام در مقایسه با نمونه آچارخور بسیار راحت تر بوده و نیازی به استفاده از آچار و ابزارهای جانبی ندارد.

کلید گازی: این قابلیت به شما اجازه می دهد تا سرعت دریل شارژی را بر اساس مقدار نیروی وارد شده به کلید تنظیم کنید.

سوئیچ حالت چپ گرد و راست گرد: این قابلیت به شکل ویژه در تمامی دریل پیچ گوشتی های شارژی وجود دارد و مهمترین کاربرد آن در باز و بسته کردن پیچ ها خلاصه می شود.

 

بهترین برند دریل شارژی چیست؟

معمولا برند یک پیچ گوشتی شارژی تا حد زیادی بیانگر کیفیت این محصول خواهد بود اما برای خرید یک دریل شارژی بهتر است در ابتدا نیازها و انتظارات خود را مشخص کرده و تا حد امکان محصول موردنظر را از میان بندهای معتبر و معروف انتخاب کنیم.

از جمله شرکت های معتبر در زمینه تولید دریل های شارژی می توان به برندهای بوش، ادون، توسن، دیوالت، رونیکس، ماکیتا، میلواکی، آ اگ، هیوندای، بلک اند دکر، کرون و کنزاکس اشاره کرد. فروشگاه اینترنتی کیف ابزار، تنوع کاملی را برای خرید دریل شارژی، فراهم کرده است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/p1oIaZvf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه