جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

سرور مجازی می تواند برای صاحبان سایت های در حال رشد که همزمان با افزایش تعداد کاربران و محتواهای تولیدی با کندی سایت مواجه می شوند، انتخاب بسیار خوبی باشد. این سرورها برای صاحبان فروشگاه های اینترنتی که نیاز به فضایی با امنیت بالا برای مدیریت گردش های مالی خود دارند نیز بسیار کارآمد است. افرادی که برای نخستین بار تصمیم می گیرند از خدمات میزبانی استفاده کنند، احتمالاً در ابتدای کار، هاست اشتراکی را انتخاب می کنند. اما با گذشت زمان، منابع بیشتری موردنیاز خواهد بود و یکی از گزینه های پیش رو در این شرایط، سرور مجازی است. در این مطلب دربارهٔ خرید سرور مجازی با شما صحبت خواهیم کرد.

سرور مجازی

سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی یا همان VPS، بخشی از یک سرور اختصاصی است که توسط نرم افزار مجازی ساز جدا شده و به صورت یک محیط کاملاً اختصاصی با دسترسی کامل تحت سیستم عامل لینوکس و یا ویندوز در اختیار کاربران قرار می گیرد. سرور مجازی امکان ارائه تمام قابلیت های یک سرور اختصاصی را داشته و این قابلیت ها را با هزینه های پایین برای کاربران فراهم می کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در سرورهای مجازی، حافظهٔ RAM و هارد SSD کاملاً اختصاصی بوده و CPU به طور اشتراکی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی دربارهٔ خرید سرور مجازی

حالا که می دانید سرور مجازی چیست و در چه شرایطی کاربرد دارد، می خواهیم نگاهی به چند نکته دربارهٔ خرید سرور مجازی بیندازیم. پس در این بخش با ما همراه باشید تا دربارهٔ پیدا کردن یک سرور مجازی متناسب با نیاز خود، اطلاعات ارزشمندی کسب کنید:

·         نوع سیستم عامل (Linux یا Windows)

سرور مجازی بعد از مجازی سازی، صاحب سیستم عامل لینوکس یا ویندوز خواهد شد. تفاوت های سرور مجازی در این دو سیستم عامل شامل موارد زیر است:

ظاهر گرافیکی

سرورهای ویندوز با استفاده از رابط کاربری گرافیکی GUI که فضایی شبیه به ویندوز معمولی دارد کار می کنند، اما سرورهای لینوکس ظاهر گرافیکی نداشته و با استفاده از یک command line کار می کنند. البته خوب است بدانید که امکان راه اندازی رابط های کاربری نیز وجود دارد.

زبان برنامه نویسی

سیستم عامل لینوکس برای کسانی که از زبان برنامه نویسی C، C++، PHP و Perl استفاده می کنند مناسب تر است. در مقابل، سیستم عامل ویندوز با سایت های نوشته شده به زبان ASP.NET، تناسب بیشتری دارد.

دیتابیس

دیتابیس های مختلفی برای این دو سیستم عامل مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال، دیتابیس MySQL برای لینوکس و دیتابیس SQL Server برای ویندوز قابل استفاده است.

امنیت

امنیت سیستم عامل لینوکس معمولاً بالاتر از ویندوز است، زیرا نرم افزارهای ویندوز در ایران کرک شده و به همین علت ممکن است درگیر باگ های امنیتی شوند. اما اغلب نرم افزارها در لینوکس منبع باز بوده و باگ های آن ها به مرور زمان توسط افراد مختلف شناسایی شده است.

·         منابع موردنیاز

هنگام خرید سرور مجازی باید منابع سخت افزاری موردنیاز همچون هستهٔ پردازشگر، RAM و هارد SSD را تعیین کرده و با توجه به آن، سرور مناسب خود را انتخاب کنید. برخی از فاکتورهای مهم در انتخاب سرور مجازی به شرح زیر هستند:

حافظه RAM

این عامل، اساسی ترین فاکتور برای خرید سرور مجازی محسوب می شود که بیشترین تاثیر را بر روی قیمت سرور دارد. نکته ای که وجود دارد این است که هنگام انتخاب RAM، باید حتماً به فعالیتی که مدنظر دارید توجه داشته باشید و براساس آن RAM مناسب را انتخاب کنید.

فضای SSD

فضای SSD باید با توجه به ذخیره سازی شما انتخاب گردد. همچنین این عامل تاثیر زیادی بر سرعت سرور دارد.

پردازشگر CPU

همان طور که پیش تر نیز گفتیم، CPU در سرورهای مجازی به صورت اشتراکی بوده و شما با توجه به سرعت و کیفیت موردانتظار، باید میزان آن را انتخاب کنید.

پردازشگر CPU

·         مجازی ساز مورد استفاده در VPS

مجازی سازی توسط یک نرم افزار بر روی سرور انجام می شود تا فرایند اختصاصی کردن سرور صورت گیرد. سایت های سرویس دهنده از نرم افزارهای گوناگونی برای مجازی سازی سرور استفاده می کنند که معمولاً بر پایهٔ لینوکس هستند. ازجمله این نرم افزارها می توان به KVM، XEN، VMWARE و ESXi اشاره کرد.

·         موقعیت سرور مجازی

ارائه دهندگان خدمات میزبانی در ایران، سرورها را در داخل یا خارج از کشور قرار می دهند و افراد می توانند براساس شرایط خود، موقعیت مناسب را انتخاب کنند. انتخاب موقعیت سرور معمولاً براساس موقعیت جغرافیایی کاربران صورت می گیرد. اگر تعدادی از کاربران سایت شما در داخل ایران و تعدادی از آن ها در خارج از ایران هستند، می توانید از دو سرور برای تقویت سایتتان استفاده کنید.

·         مدیریت سرور مجازی

از آنجایی که کار کردن با سرور مجازی و تأمین امنیت آن برای بسیاری از کاربران دشوار است، بعضی از کاربران ترجیح می دهند از سرور مجازی مدیریت شده استفاده کنند. در این سرورها، نصب برنامهٔ Control Panel موجب ساده تر شدن مدیریت سرور می شود. رایج ترین Control Panel تحت وب لینوکس، Cpanel نام دارد که از از امنیت بالایی برخوردار است.

·         امنیت سرور مجازی 

در سرورهای مجازی معمولاً وظیفهٔ تأمین امنیت، بر عهدهٔ صاحب سایت است. شرکت های ارائه دهندهٔ سرور نیز می توانند امنیت شبکه و سخت افزار را برای سرور شما تأمین کنند. بنابراین برای خرید سرور مجازی باید یک فرد متخصص را استخدام کرده و یا از سرورهای مدیریت  شده که در بخش قبلی به آن ها اشاره کردیم استفاده کنید.

·         خدمات اضافی

شرکت های گوناگون خدمات متنوعی را در کنار سرور مجازی خود به کاربران ارائه می دهند. ازجمله این خدمات می توان به سرور یک روزهٔ رایگان، امکان بکاپ گیری و فضای ذخیره سازی اشاره کرد.

روش خرید سرور مجازی

هنگام خرید سرور مجازی، توجه به کمپانی ارائه دهندهٔ سرور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما باید قبل از اقدام به خرید سرور، دربارهٔ مهم ترین کمپانی های ارائه دهندهٔ این سرورها، تحقیقات لازم را انجام داده و دربارهٔ کیفیت خدمات، پشتیبانی و همچنین رضایت مشتریان قبلی این کمپانی ها اطلاعات لازم را به دست آورید. پس از انجام پرس وجوهای لازم، می توانید با اطمینان خاطر، نسبت به خریدن سرور مجازی اقدام کنید.

خرید سرور مجازی

جمع بندی

در این مطلب دربارهٔ سرور مجازی یا همان VPS و خرید آن اطلاعاتی ارائه دادیم. در سال های اخیر، استفاده از این سرورها توسط صاحبان وب سایت های فروشگاهی، با گسترش قابل توجهی روبه رو شده است. سرور مجازی این امکان را به صاحبان سایت می دهد تا در فضایی بسیار امن، گردش های مالی خود را مدیریت کنند. به طورکلی، خرید سرور مجازی برای همهٔ کسانی که قصد تجربهٔ یک میزبانی حرفه ای را دارند، گزینهٔ مناسبی است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VREeDkrK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه