جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شرایط قرارداد مشاور دیجیتال مارکتینگ

مهندس کوروش حیدری مشاور تخصصی استراتژی توسعه دیجیتال مارکتینگ

مهندس کوروش حیدری مشاور دیجیتال مارکتینگ

قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ یک قرارداد حقوقی بین یک تجارت و یک مشاور بازاریابی دیجیتال است. قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ شرایط و ضوابط بین دو طرف را مشخص میکند تا مشاور بازاریابی دیجیتال خدمات مشاوره ای را به کسب و کار طرف قرارداد ارائه دهد. قراردادهای مشاوره مواردی مانند جزئیات کار و دامنه خدمات مشاوره ای که مشاور بازاریابی ارائه میدهد، هزینه ها و نوع پرداخت، قوانین مرتبط با پیمانکار، و تعهدات شرکت بعنوان یک طرف قرارداد مشاوره را پوشش میدهد. علاوه بر این مشاوران بازاریابی بینش و تخصص خود را برای کمک به شرکت ها در توسعه برنامه های استراتژیک برای بازاریابی دیجیتال خود یا کمک به شناسایی مسائل مربوط به تلاش های دیجیتال مارکتینگ فعلی خود ارائه میدهند. ما در این مقاله قصد داریم به موارد مهم قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دقت کنید این مقاله بخش کوچکی از مقاله تخصصی راهنمای خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ از آژانس دیجیتال مارکتینگ کوروش می باشد.

 

مفاد اصلی قرارداد مشاوره بازاریابی دیجیتال

  •  

    مشخص کردن نام و نشانی قانونی هر دو طرف

ممکن است این مورد بدیهی بنظر برسد ولی برخی از قالب ها یا نمونه قراردادهای مشاوره مارکتینگ از قسمت هایی استفاده میکنند که حتی خود مشتری را بطور واضح و روشن معرفی نمیکند. در قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ باید مشخص کنید که توافق بین چه کسانی است و هر دو طرف باید با نام و آدرس قانونی خود در قرارداد مشاوره آورده باشند.

 

  • مدت قرارداد مشاوره

قرارداد بصورت رسمی از چه زمانی آغاز میشود؟ در چه زمانی و به چه صورت به پایان میرسد؟

 

  • همکاری پروژه ای با مشاور دیجیتال مارکتینگ

برای برخی از پروژه ها تعیین تاریخ پایان قرار داد دشوار است. در این نوع قرارداد شما باید نتیجه کار را بعنوان پایان رسمی کار در نظر بگیرید. در مورد شماره 3 به این موضوع میپردازیم.

ممکن است با شرایطی مواجه شوید که در آن مشتری یک تاریخ پایان واضح درخواست کند. این مسئله کاملا به شرایط وابسته است و میتواند خطرناک باشد. در این حالت حتما زبان مشترکی برای به توافق رسیدن درباره زمان پایان قرارداد وجود خواهد داشت. با این کار از طریق مذاکره و گفتگو متوجه میشوید که کارقرما قصد دارد توپ را در زمین بازی شما بیندازد یا خیر.

 

  • شرایط کارهای ادامه دار

برای کارهایی که ادامه دار هستند شاید نقطه پایانی مشخصی وجود نداشته باشد زیرا کار همچنان ادامه دارد. در این حال شما باید یک تاریخ پایان مشخص را تعیین کنید و پس از اتمام موعد میتوانید درمورد یک قرارداد جدید مذاکره کنید.

 

  • محدوده کار وظایف مشاور 

این موردی است که دو طرف باید آنرا مشخص کنند. برای جلوگیری از سردرگمی در کار مشاوره خود و هم برای مشتری، بهتر است بصورت وسواسی عمل کنید. درصورت نیاز اعداد خاصی را تعریف کنید بخصوص در مواقعی مثل پروژه های مرتبط با سایت و دوره های بازبینی. همچنین مراقب اصطلاحات تخصصی صنعت باشید. همه تعریف یکسانی برای عبارتی مثل "هویت برند" ندارند. برخی از مشتریان ممکن است فکر کنند بعنوان بخشی از متن در آن گنجانده شده است، درحالیکه برای برخی دیگر ممکن است انتظاراتی را ایجاد کند.

اگر درمورد "هویت برند" صحبت میکنید به صراحت مواردی که قرار است تحویل دهید را مشخص کنید. معمولا شامل لوگو، فونت، پالت رنگ، کارت ویزیت و برخی موارد دیگر میشود.

 

  • بند درخواست کار اضافی

حتی بهترین مشتریان بدون اینکه از قبل قصد انجام این کار را داشته باشند، آنرا درخواست میکنند. در نتیجه شما به یک چارچوب مشخص برای رسیدگی به درخواست های خارج از محدوده نیاز دارید. ما دو سطح را برای این کار پیشنهاد میکنیم، سطح کوچک که بصورت ساعتی انجام میشود و سطح بزرگ که نیازمند قرارداد / الحاق جدید است. زمانی که درخواست شود تصمیم میگیریم که با کدام یک پیش برویم. و وقتی که چیزی خارج از محدوده قرارداد است در کمال احترام آنرا بیان کنید و از این کار نترسید.

بعنوان یک نکته این مورد را نیز در نظر داشته باشید که مشتریان اغلب دامنه درخواست ها را میدانند. گاهی ممکن است تیم اجرای پروژه اشتباه متوجه شده باشند و محدوده قرارداد را فراموش کنند. پس بهتر است از قرارداد یک کپی در اختیار آنها قرار دهید.

 

  • میزان و مدل پرداخت هزینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ

کل مبلغی که باید پرداخت شود چقدر است؟ پرداخت ها چگونه قرار است انجام شود؟ برنامه های معمول پرداخت ها عبارتند از؛

 

  • پرداخت ماهانه
  • 50 درصد قبل و 50 درصد بعد از تحویل پروژه

 

  • شرایط فسخ قرارداد

اگر یکی از طرفین بخواهد قرارداد را فسخ کند چه اتفاقی می افتد؟ شما مشخص میکنید که؛

  • چه مقدار ضرر و زیان برای فسخ قرارداد لازم است.
  • چه روشی مورد نیاز است (نامه کتبی، ایمیل و ...). هر مکالمه کلامی یا متنی باید با یک اطلاعیه کتبی پیگیری شود.
  • چه مقدار از کار باید پیش برده شود.
  • بازپرداخت – اگر آنها قرارداد را قبل از اجرای آن فسخ کنند آیا سپرده سود خود را پس میگیرند یا خیر؟ آیا بصورت درصدی آنرا میگیرند؟

 

  • نقض قرارداد

نقض قرارداد عبارت است از عدم انجام تعهدات لازم بدون عذر قانونی که شامل تمام یا بخشی از قرارداد میشود. این بخش از قرارداد شما دقیقا راجع به آنچه که درصورت نقض قرارداد اتفاق می افتد صحبت میکند. این کار میتواند موجب فسق فوری قرارداد بدون بازپرداخت (درصورت تخلف مشتری) یا فسخ یا جبران خسارت (درصورت نقض آن) شود.

موضوع دیگری که باید در نظر بگیرید اقداماتی است که منجر به نقض قرارداد میشود. برای شروع این سوال را از خودتان بپرسید که "ناخوشایندترین اتفاقاتی که برای شما افتاده است چیست؟" برای ما مشتریان ماه ها بطور کامل غیب میشوند و یا چند پرداخت را انجام نمیدهند. حتی مشتری ای داشتیم که شرکت دیگری را برای انجام همان کار بدون اینکه ما اطلاع داشته باشیم، استخدام کند. بنابراین لازم است بندهایی را برای رسیدگی همه این موارد در نظر بگیرید.

 

شکایت در قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ

  • مراحل حل اختلاف

اگر مسئله مهمی وجود داشته باشد که نتوانید از آن فراتر بروید چه اتفاقی می افتد؟ قرارداد را فسخ میکنید؟ اگر مسائل معوقه ای وجود داشته باشد آیا به سراغ مراحل قانونی میروید؟

گاهی اوقات ارزش آنرا دارد که به حل اختلاف فکر کنید. این کار نیازمند یک حرکت رسمی و کتبی درمورد همه مسائل و مجموعه ای از جلسات همراه با یک میانجی است. این کار در دراز مدت ممکن است بتواند از روند قانونی جلوگیری کند و در هزینه های زیاد صرفه جویی کند. اگر به این نتیجه رسیدید که باید به مراحل قانونی منجر شود، مشخص کنید که چه کسی هزینه های وکالت را میپردازد. معمولا در چنین شرایطی هر دو طرف به کارهای خود رسیدگی میکنند.

 

  • حق کپی رایت در انتشار مالکیت معنوی اثر

حق کپی رایت درمورد مالکیت معنوی، سیستم ها و کار نهایی است. اگر آژانس شما از فرایندهای خاصی برای ایجاد کار استفاده میکند حتما از این فرایند ها بعنوان مالیکت معنوی خود یاد کنید. همچنین محصولات نهایی را بعنوان دارایی مشتری مشخص کنید. اگر عناصر خاصی متعلق به اشخاص ثالث است، حتما مشخص کنید که این عناصر متعلق به اشخاص ثالث است. همچنین مشخص کنید که چه بر سر مفاهیمی که نشان داده شده و مورد گفتگو قرار گرفته اند ولی درنهایت انتخاب نشده اند می آید؟ چه کسی آنهارا صاحب میشود؟

 

  • محرمانگی قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ

هر دوطرف باید از اطلاعات یکدیگر محافظت کنند. مگر اینکه مشخص کنید که چه چیزی باید محرمانه بماند و فقط با توافق کتبی منتشر شود، در این حالت یک بازی منصفانه است. در اینجا مواردی وجود دارد که همراه با محرمانه بودن باید پوشش داده شود؛

آژانس شما

  • قیمت و صحبت هایی که درمورد آن میکنید
  • فرایندها و اسرار تجاری شما
  • اطلاعات کشف شده در مورد مشتریان شما
  • ایمیل های ارسال شده از آژانس شما

مشتری شما

  • قیمت ها و صحبت هایی در این مورد با آنها میکنید
  • فرایندها، اسرار تجاری یا عملکردهای آنها
  • اخبار منتشر نشده ای که مورد بحث قرار گرفته ولی انتشار عمومی نشده است
  • ایمیل هایی که از طرف آنها برای شما ارسال شده است

 

جمع بندی نکات مهم قرارداد مشاور دیجیتال مارکتینگ

دقت کنید فرآیند مشاوره کسب و کار اینترنتی یک مفهوم بسیار کلی تر و عمومی تری است به نسبت مشاور دیجیتال مارکتینگ به این معنا که مشاوره کسب و کار اینترنتی با دید کلی از همه راهکارهای بازاریابی برای توسعه کسب و کار اینترنتی استفاده می کند در صورتی که مشاور دیجیتال مارکتینگ صرفا به صورت تخصصی روی راهمار های دیجیتال برای توسعه کسب و کار شما و برنامه های بازاریابی شما تمرکز دارد، اگر به دنبال بهبود یک کانال دیجیتال مارکتینگ خاص به طور ویژه مثل موتورهای جستجو یا همان گوگل هستید ما پیشنهاد می کنیم با مشاوره سئو سریع تر به نتیجه خواهید رسید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SBPlPhNz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه